Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسعود کیمیایی تنها نماینده از کارگردانان نسل اول سینمای ایران در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بشمار می‌رود، گفت: این مساله جای فکر و تأمل دارد و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا همه فیلمسازان مهم و ارزشمند ما که به واقع گنجینه‌های این سینما هستند، موقعیت کار کردن برایشان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای کیمیایی از جمله کارگردانانی است که همیشه پویا بوده و جزو فیلمسازانی است که فیلمسازی برای آن‌ها در اولویت زندگی است و زندگی برای او با فیلمسازی معنا پیدا می‌کند.

اوجی ادامه داد: آقای کیمیایی در سن ۸۱ سالگی فیلم «خائن کشی» که سی‌امین اثر او به شمار می‌رود را جلوی دوربین برد و به واقع کارگردانی است که کار کردن با وی یک افتخار است، من همیشه از شیفتگان سینمای این کارگردان بودم اما زمانی که با هم کار کردیم تازه متوجه شدم که آقای کیمیایی علاوه‌بر نگاه ویژه، سواد فوق‌العاده و بینش و جهان‌بینی درخشانی که دارد، چرا در سینما اینقدر دوستش دارند. در واقع آقای کیمیایی در کار درجه یک و درخشان است، در این پروژه از همه زودتر آمده و از همه دیرتر می‌رفت و حتی یک روز هم کار را تعطیل نکرد. ۷۰ جلسه شوت داشتیم و در این مدت به بهترین شکل و با نگاه عمیق و تیزبینانه خود کار را جلو برد. می‌توانم بگویم تجربه یک همکاری فوق‌العاده با فردی که بسیاری سینمای ایران را به قبل و بعد از وی تقسیم می‌کنند داشتم. من و همه تیم در این مدت از آقای کیمیایی یاد گرفتیم و لذت این یادگیری همچنان با من و دیگر افراد تیم همراه است.

وی در پاسخ به این پرسش که همکاری با کارگردان «قیصر» برای او چگونه اتفاق افتاد، توضیح داد: آقای کیمیایی سال‌هاست که من را می‌شناسد، یعنی ما تازه به هم نرسیده‌ایم. همانطور که پیش از این گفتم همیشه از طرفداران وی بودم. در واقع در سال ۱۳۷۷ دومین فیلم کوتاه خود را که ساختم به آقای کیمیایی تقدیم کردم، او این فیلم کوتاه را دید و من را صدا کرده و برای ادامه راه تشویقم کرد. آن زمان مثل حالا نبود که دسترسی به این عزیزان راحت باشد. آقای جواد طوسی به من لطف کرده و فیلمم را به آقای کیمیایی نشان داد و این شانس برای من ایجاد شد که توسط وی تشویق شوم، آن هم نوجوانی که یک فیلم ساخته و حالا یک فیلمساز بزرگ مانند آقای کیمیایی آن را دیده و تشویق هم کرده است. همین تشویق چراغ راه و شروع کار من بود، بعد از آن نیز این آشنایی ادامه پیدا کرد و این افتخار را داشتم که با آقای کیمیایی سلام و علیک و یک رفاقت کوچک داشته باشم. زمانی که پیشنهاد همکاری برای ساخت فیلم را به آقای کیمیایی دادم، وی با توجه به شناختی که در این سال‌ها از من داشت، این همکاری را پذیرفت و با هم ساخت «خائن کشی» را آغاز کردیم.

اوجی با اشاره به اینکه «خائن کشی» یک فیلم تاریخی است که داستان آن در سال ۱۳۳۰ اتفاق می‌افتد و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سینمای ایران به شمار می‌رود، گفت: به عنوان تهیه کننده سعی کردم فضایی را برای آقای کیمیایی ایجاد کنم تا بدون دغدغه بتواند داستان خود را روایت کند. از بانک ملی ایران در سال ۱۳۳۰ تا خانه و محله‌ای که کاراکترهای اصلی در آن هستند همگی ساخته شده است. سعی کردیم تا فضایی در پروداکشن ایجاد کنیم تا جناب کیمیایی با توجه به اشراف کاملی که به آن فضا و تاریخ دارد، با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از لوکیشن ها و پروداکشن بتواند قصه‌اش را روایت کند. به طبع وقتی یک فیلم تاریخی توسط یک کارگردان بزرگ مانند مسعود کیمیایی ساخته می‌شود باید منتظر یک اثر متفاوت و درخشان باشیم.

وی ادامه داد: این فیلم یک اثر بسیار سخت در سینمای ایران است، به جرات می‌توانم بگویم که یکی از سخت‌ترین فیلم‌هایی است که در سینمای ایران ساخته شده است. ما در «خائن کشی» اولین کسوف را در سینمای ایران به تصویر می‌کشیم. یعنی برای اولین بار در سینمای ایران یک کارگردان و یک فیلمبردار کسوف را به تصویر کشیده‌اند که از لحاظ بصری بسیار جذاب است. از نظر ساخت دکورها نیز باید بگویم که یک تیم بسیار بزرگ بیش از ۶ ماه مشغول ساخت لوکیشن‌های این فیلم بودند و همه لوکیشن‌های فیلم توسط سهیل دانش اشراقی طراحی و ساخته شده است.

این تهیه کننده جوان بیان کرد: در بخش طراحی لباس نیز لباس‌های متناسب با جو حاکم بر سال ۱۳۳۰ طراحی و دوخته شد، در مجموع باید بگویم که همه تیم دست به دست هم دادیم تا آقای کیمیایی با آرامش خاطر بیشتری بتواند فیلم خود را بسازد. دیگر بخش‌های فیلم از جمله تدوین با همکاری خانم عبدالوهاب، صداگذاری آقای قاسمی و صدابرداری که توسط اسحاق خانزادی انجام شد، موسیقی متن که توسط آقای ستار اورکی ساخته شد به خوبی پیش رفته و می‌توان گفت همه بهترین‌های خود را برای ساخت این فیلم ارائه داده‌اند. تاکید می‌کنم که ۹۰ درصد از عوامل «خائن کشی» برای اولین بار با آقای کیمیایی کار کرده‌اند که این نکته بسیار قابل توجهی است و از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه عوامل فیلم برای همراهی و همکاریشان تشکر می‌کنم.

اوجی در پایان درباره نگارش فیلمنوشت «خائن کشی» گفت: یک سناریو اولیه وجود داشت که سال‌ها پیش توسط آقای کیمیایی نوشته شده بود. زمانی که آن را مطالعه کردم بعد از گفتگویی که با آقای کیمیایی داشتیم، وی در طول ۵ ماه این سناریو را مجدداً و براساس توافق‌های انجام شده بازنویسی کرد.

کد خبر 5409109 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم خائن کشی علی اوجی مسعود کیمیایی چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم کوتاه چهلمین جشنواره تئاتر فجر نقاشی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما سازمان صداوسیما کارگردان تئاتر سریال ایرانی کنسرت موسیقی جشنواره فیلم فجر رادیو صبا سینمای مستند سینمای ایران مسعود کیمیایی آقای کیمیایی سال ۱۳۳۰ خائن کشی ساخته شد برای او یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»

ناصر چشم‌آذر در نیمه اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به‌شکلی ناگهانی چشم از جهان فروبست؛ او یکی از پایه‌های استوار موسیقی پاپ و همینطور موسیقی فیلم در ایران بود و توانست با هوش و ذوق سرشارش آثار ماندگار زیادی از خود بر جای بگذارد. او عاشق ایران بود و این تعهد و تعلق به خاک کشورش را هم در زندگی و هم در آثارش به عینه رواج می‌داد و از ارائه تصویری مصفا و پاک از ایران لکنت نداشت.   در این مصاحبه که ما بخشی از آن را برای شما انتخاب کرده‌ایم، ناصر چشم‌آذر با بیان خاطرات جالبی از حضورش در پروسه ساخت موسیقی‌متن فیلم سینمایی «ای ایران»، تصویر واضحی از علاقه و عشق خود به میهن را برای ما بازگو می‌کند که در کمتر هنرمندی در این روزگار حتی رد کم‌رنگی از آن وجود دارد!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رازهای آشتی ایران و عربستان به روایت الجزیره قطر
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • (ویدئو) روایت «ژنرال مکنزی» از تحویل سوخو ۳۵ به ایران
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»