Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@09:04:48 GMT

اختصاص اولین خط اعتباری روسیه برای نیروگاه سیریک

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۵۹۰۳

به گزارش ایسنا، امروز در پیش خطبه نمازجمعه تهران، احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- گزارشی از جریان اقدامات این وزارتخانه ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل با کشورهای همسایه و منطقه‌گرایی اعلام کرد که به فاصله کمی از سفر رئیس جمهور به روسیه و طی مذاکرات صورت گرفته اخیرا نامه‌ای به وزارت اقتصاد رسیده که بیانگر اختصاص اولین خط اعتباری از روسیه برای نیروگاه سیریک است و در ادامه تخصیص‌های دیگر انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۴۰ درصدی صادرات نفت و فرآورده‌ها

خاندوزی با اشاره به این‌که در ماه‌های گذشته طی اقدامات انجام شده از سوی دولت با وجود این‌که هنوز توافقی در مذاکرات هسته‌ای صورت نگرفته، افزایش ملموسی در صادرات نفت ثبت شده است، گفت که فروش نفت و میعانات آن نسبت به ماه پایانی دولت گذشته ۴۰ درصد رشد کرده که بیانگر رویکرد فعالانه است.

افزایش سقف وام قرض‌الحسنه در راه است

وی در بخشی از اظهارات خود به جریان پرداخت وام‌های آسان‌تر به مردم اشاره کرد و افزود: طی پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد که اعطای تسهیلات با روش اعتبارسنجی و به عبارتی خوش‌حسابی صورت بگیرد که مردم بتوانند از همان بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند بدون داشتن ضامن و به استناد اعتبارسنجی تسهیلات دریافت کنند.

به گفته خاندوزی افزایش سقف وام‌های قرض‌الحسنه نیز در دستور کار قرار دارد.

تسهیل ارائه مجوز برای ایجاد کسب و کار

آن طور که خاندوزی اعلام کرد اقداماتی جهت رفع موانع در ایجاد کسب و کار صورت گرفته که از جمله آن تسهیل فرآیند قراردادها است که بتواند موجب ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی شود. این در حالی است که وی تاکید دارد در سال‌های اخیر طولانی بودن فرآیند صدور مجوز، ایجاد فشار و امضاهای طلایی از سوی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی از بزرگترین موانع تولید بوده است.

وضعیت مالیات بر توزیع یارانه کالاهای اساسی

وزیر اقتصاد همچنین بر اهمیت کاهش مالیات در صنایع تولیدی تاکید کرد و گفت که در همین راستا در بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شد که پنج درصد از مالیات بر تولید کنندگان کاهش یابد.

خاندوزی در مورد نحوه توزیع یارانه کالاهای اساسی نیز بر اهمیت کاهش جذابیت واردات نهاده‌ها و افزایش بیشتر تولید در داخل کشور به عنوان راهکاری برای مقاوم‌سازی در مقابل تحریم‌ها تاکید کرد.

شتاب تورم کم شده است

اما وزیر اقتصاد در اظهارات‌اش موضوع کاهش تورم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت که گرچه افزایش تورم در ماه‌های پایانی دولت گذشته تا حدی پیش رفته بود که به سطح بی‌سابقه‌ای رسید و تاثیر منفی در زندگی مردم داشت اما با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی از شتاب تورم در ماه‌های اخیر کاسته شده است به طوری که از ۳.۸ در شهریورماه به ۳.۲ در مهرماه و در ادامه به ۱.۳ درصد در دی‌ماه رسیده است که با سیاست‌هایی که دولت در دستور کار دارد تا سال ۱۴۰۲ به وضعیت مطلوب تورمی خواهد رسید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان