Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدودیف روز جمعه در گفت و گو با رسانه های روسی که بخشی از آن در خبرگزاری تاس منتشر شد، خاطرنشان کرد که فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در سطح جهانی خطر امنیتی دربردارد. 

وی با بیان اینکه سازمان های زیادی وجود دارند که می توانند پاتوژن (عوامل بیماری زا همچون ویروس و باکتری) تولید کنند، تصریح کرد: این یک مساله امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عوامل بیماری زا در گذشته وجود داشته و همینک نیز وجود دارند.

مدودیف افزود: اما مساله این است که این آزمایشگاهها در اختیار چه کسانی قرار دارد و توسط چه کسانی مدیریت می شود و فعالیت آن تا چه اندازه شفاف است.

 معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: به عنوان مثال برخی کشورهای همسایه ما، میزبان آزمایشگاه‌های بیولوژیکی شده و آمریکا و برخی کشورهای دیگر در این آزمایشگاه‌ها مشارکت دارند. 

وی ادامه داد: مساله این نیست که آمریکایی ها در این آزمایشگاهها فعالیت دارند بلکه ما نمی دانیم در این آزمایشگاهها چه کارهایی انجام می گیرد. این احتمال وجود دارد که در آزمایشگاههای بیولوژیکی عوامل خطرناک تولید شود. 

مدودیف خاطرنشان کرد: نباید این احتمال را رد کرد و این واقعیت را نباید نادیده گرفت که برخی ویروس ها تولید می شوند. 

مقام امنیتی روس تصریح کرد: کنترل بر این فرآیندها و رعایت مفاد کنوانسیون پیشگیری از خطرهای بیولوژیکی برای بشریت بسیار مهم است.

 براساس اطلاعات رسانه‌های روسی، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در برخی جمهوری‌های شوروی سابق شامل گرجستان، اوکراین، قزاقستان و ارمنستان تاسیس شده و فعالیت می‌کنند.

فعالیت آزمایشگاه بیولوژیکی «ر.لوگار» در حومه تفلیس پایتخت گرجستان نگرانی خاص روسها را برانگیخته است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین چندی پیش اعلام کرد: بسیاری از کشورها نگران فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه هستند.

میخاییل اولیانوف در توییتی نوشت: چرا روسیه، چین و بسیاری کشورهای دیگر به شدت نگران حضور آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در منطقه ما هستند.

وی افزود: برای اینکه علاوه بر دلایل دیگر، همه این آزمایشگاه‌ها به پنتاگون تعلق دارند که سازمان خیریه به حساب نمی‌آید.

"نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت روسیه هم در این پیوند اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است.
وی گفته بود: این آزمایشگاه‌ها برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی راه‌اندازی شده و اتفاقی است که به شدت نگران کننده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز یک سال پیش با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه در مورد فعالیت مرکز بیولوژیکی «ر.لوگار» آمریکا در گرجستان مسائل زیادی مطرح شده است، خواستار بازرسی کارشناسان روس از بخش‌های مختلف این مرکز بیولوژیکی شد.

وزارت دفاع روسیه هم در این رابطه اعلام کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

در نشست مطبوعاتی که در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو و با حضور وابستگان نظامی روس برگزار شد، تحرکات آمریکا در زمینه بیولوژیکی و شیمیایی در گرجستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پس از بررسی و تحلیل پرونده‌های مربوط به ساخت سلاح بیولوژیک توسط یک تیم مخصوص در وزارت دفاع روسیه، مشخص شد که این آزمایشگاه‌ها برای تهیه انواع ویروس‌ها برای کشتن انسان‌ها و شیوع انواع بیماری فعالیت دارند.
برپایه این داده‌ها، طاعون آفریقایی که در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی روسیه و چین با گرجستان شیوع داشته، از آزمایشگاه‌های آمریکایی نشأت گرفته است.
براساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، تلاش های بیولوژیک آمریکا حدود ۵۵ میلیارد دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش‌های مختلف روسیه خسارت زده است.
این گزارش می‌افزاید: آمریکا چندین نمونه‌ از شهروندان روس را در ۳۰ آزمایشگاه جمع آوری کرد تا از آنها برای ساخت سلاح بیولوژیک در نزدیک مرزهای روسیه استفاده کند.
برپایه این گزارش، اسناد و مدارک مرکز "لوگار" آمریکا در گرجستان ثابت می‌کند که این مرکز مجهز به پهپادهای ناقل حشرات حامل میکروب بوده است.
روسیه درپایان اعلام کرد که ساخت آزمایشگاه‌ برای تولید سلاح بیولوژیک توسط آمریکا در مرزهای روسیه، نه تنها جان شهروندان روس را به خطر می‌اندازد، بلکه تهدیدی برای تمام کشورهای همسایه روسیه است.

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا گرجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا گرجستان روسیه ایالات متحده آمریکا گرجستان آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا آزمایشگاه های بیولوژیک فعالیت آزمایشگاه آزمایشگاه ها سلاح بیولوژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است