Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» استان آذربایجان شرقی صبح جمعه به میزبانی شهرستان شبستر، با حضور سردار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با تجلیل از ۱۹۳ مادر و همسر شهید شهرستان شبستر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار بهمن داستان در ابتدای این مراسم، طی سخنانی هدف از برگزاری این مراسم را تکریم از مادران و همسران شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: یقیناً مادران شهدا در پیشگاه حضرت فاطمه (س) رو سفید هستند و ما نیز در جامعه به این مادران عزیز که بهترین مادران عالم هستند و فرزندان خود را به تأسی از حضرت زهرا (س)، تقدیم اسلام و ولایت کرده‌اند، افتخار می‌کنیم ولذا موضوعاتی که امروز در زمینه دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا مطرح می‌شود برای الگوپردازی و معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار بهمن داستان افزود اجر مادران شهدا نزد خدا کمتر از شهدا نیست، زیرا این بانوان مقاومت و ایستادگی کرده و تمام سختی‌ها را به جان خریدند. فرمانده سپاه شبستر مادران و همسران شهدا را اسوه‌های صبر و بردباری در مقابل مشکلات عنوان کرد و افزود: مادران و همسران شهدا تمام مشقات و سختی‌ها و رنج فقدان و دوری از همسران و فرزندان خود را برای رضای خدا و اسلام و انقلاب تحمل کردند، خدا نیز در قرآن اجر صابران را بی حساب و کتاب دانسته است.

سردار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در مراسم نهمین جشنواره " اسوه‌های صبر و مقاومت" که به میزبانی شبستر صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: از آغازین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تا به امروز ما همواره در حال دفاع هستیم آنچه که حائز اهمیت است این است که ما از خون بهای شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت چه دست آوردی به دست آورده‌ایم.

امیر دریادار عباسی افزود: ما می‌خواهیم جواب بدهیم به آنهایی که امروز می‌خواهند جنگ تحمیلی را زیر سوال ببرند و حضور منطقه‌ای ما را واکاوی بکنند و به این نتیجه برسند و بگویند لزومی نداشت ما در جبهه بجنگیم و در جبهه مقاومت حضور داشته باشیم.

وی افزود: راهبرد کشور ما در حوزه‌های امنیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران راهبرد تدافعی بوده است چون آرمان‌های مکتب امام و انقلاب ما کشور کشایی و تخاسمی نبوده است.

ما به عنوان یک نظام انقلاب اسلامی بر اساس پایه مکتب و ایدولوژی قرآنی دنبال این هدف بودیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: در دوران دفاع مقدس هشت سال تمام قد در برابر کل دنیا ایستادیم و همه بدانند از وابستگی به سیم خاردار در آن دوران رسیدیم به تولید موشک بالستیک! و این مسیر نشان می‌دهد که ما از کجا به کجا رسیدیم.

وی افزود: به خون بهای شهدای گرانقدر است که ما به این جایگاه رسیدیم و آنهایی که دفاع مقدس را زیر سوال می‌برند به این موضوع توجه کنند.

امیر دریادار عباسی گفت: ایران به قدرت رزمی بالایی در سطح دنیا دست یافته است و ما امروز راهبردمان را از موضع تدافعی خارج شده و به موضع "تدافعی تهاجمی" تغییر داده‌ایم و نباید در سنگر منتظر دشمن بمانیم و باید قدرت تهاجم داشته باشیم. و اگر این قدرت را در دوران دفاع مقدس داشتیم چهار روزه پرونده این جنگ بسته می‌شد.

وی گفت: اقتدار نظام در حوزه‌های امنیتی و ایدولوژی را به کل دنیا نشان دادیم و به خون بهای شهدای عزیز از لاک دفاعی خارج شدیم و عمق استراتژیک ایجاد کرده‌ایم.

امیر دریادار عباسی خاطر نشان کرد: جوانان ما باید متوجه باشند که دشمن در فضای مجازی دنبال تحریف ارزش‌ها و زیر سوال بردن دستاوردهای دفاع ماست.

وی گفت: اگر اقتصاد ما امروز در حال چرخش است به خاطر عمق استراتژیک ایجاد شده توسط ناوگان دریایی و تبادل کالاها در دورترین نقاط دریاست.

ترویج فرهنگ شهدا باعث ماندگاری انقلاب می‌شود

حجت الاسلام کیانی امام جمعه شبستر نیز در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صدور انقلاب و جهانی شدن این مکتب است، دو دلیل "نورانیت و حقانیت انقلاب اسلامی" و تحرکات و همجمه های دشمن و موضوعاتی که در حال تحریف آنهاست دلیل‌های جهانی شدن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر ما فرهنگ دفاع مقدس را نگه داریم برکات آن را در تمامی عرصه‌ها خواهیم دید.

حجت الاسلام کیانی گفت: این فرهنگ شهدا که بر گرفته از مکتب اسلام و ائمه اطهار است اگر خوب روایت شود باعث می‌شود انقلاب اسلامی ماندگار شود.

امروز دشمن دستاوردهای نظام، انقلاب و دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد و با شبکه‌های مجازی و تلویزیونی دنیا با ۳۵۰۰ ساعت برنامه ارزشهای انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند.

کد خبر 5410837

منبع: مهر

کلیدواژه: شبستر جبهه مقاومت یادواره شهدا بوشهر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت دهه فجر بارش برف کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی واکسن کرونا مشهد شیوع کرونا همدان برف و کولاک سفر استانی آذربایجان شرقی اسوه های صبر انقلاب اسلامی دفاع مقدس زیر سوال ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان میناب با تبریک ایام سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و نگاه بلند خود با هدف پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور فرمان تاریخی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ کرد.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات گسترده ای در بخش های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  
کامرانی با اشاره به اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی به فرمان فرمانده کل قوا، خاطرنشان کرد: اقدام بزرگ و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایت کار صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق ضربات مهلکی بر پیکره صهیونیست وارد کرد.
 
وی گفت: انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان عالی رتبه کشورمان با تحسین و خوشحالی مردم کشورمان و مردم سایر کشورهای اسلامی به ویژه مردم مظلوم غزه همراه شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میناب، افزود: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی استان، قرار گرفتن در دروازه سواحل مکران و برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی و ملوانی شرایط برای توسعه آن مهیا است.
 
 
کامرانی، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، راهها و... در شهرستان میناب به ویژه بخش های تابعه آن نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم