Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:03:43 GMT

حضور «کشتار روز تهران» در جشنواره کلرمون فرانسه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۲۰۸

حضور «کشتار روز تهران» در جشنواره کلرمون فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به کارگردانی حسام حمیدی در بخش بازار جشنواره کلرمون به نمایش در می‌آید.

حسام حمیدی به تازگی جایزه بهترین کارگردانی را از فستیوال ریودوژانیرو دریافت کرده است.

کلرمون فرانسه به عنوان مهمترین فستیوال تخصصی فیلم کوتاه جهان شناخته می‌شود که بزرگترین بازار فیلم کوتاه را نیز در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال در این فستیوال بیش از ۴۵۰ فیلم از میان چندین هزار اثر رسیده انتخاب می‌شود که در ده‌ها سالن سینما به نمایش در می‌آیند.

کلرمون از لحاظ عددی نیز رکوردهای عجیبی در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی و در سی و نهمین دوره خود با ثبت حضور ۱۶۰ هزار تماشاگر و بیش از ۴ هزار دست اندرکار صنعت سینما، عنوان یکی از پر ازدحام ترین فستیوال‌های سطح جهان را به خود اختصاص داد، که با توجه به ماهیت اختصاصی آن برای فیلم‌های کوتاه آماری شگفت انگیز است.

حمیدرضا کرمی، مهران آتش زای، روزبه سینکی، مهرنوش سلیمی، فواد امیری و حسین تهرانی در «کشتار روز تهران» ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: مهرداد اکبری، مجری طرح: دنا رسام، مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی، مدیر صدابرداری: امیر شاهوردی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح لباس: کوثر خرّم، طراح صحنه: مجید ایرانی، جلوه‌های ویژه بصری: مرتضی مقدسی، برنامه ریز: حدیث کریمیان، مدیر تولید: کیان صادقیان، منشی صحنه: لیدا صادقی، عکاس: رضا گوهری، طراح پوستر: احسان برآبادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تدارکات: کیوان مرادآبادی.

پخش بین‌الملل این فیلم بر عهده «دنا رسام» است.

جشنواره کلرمون از ۲۸ ژانویه تا ۴ فوریه برابر با ۸ تا ۱۴ بهمن در فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 5410836 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه حسین تهرانی رضا گوهری صنعت سینما احسان برآبادی فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان چهلمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم کوتاه چهلمین جشنواره تئاتر فجر نقاشی موسیقی ایرانی سازمان صداوسیما کارگردان تئاتر جشنواره فیلم فجر سریال ایرانی کنسرت موسیقی شبکه پنج سیما رادیو صبا عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش

تیم فوتبال فاینورد در دیداری که هافبک ایرانی‌اش در اواخر آن به میدان رفت، موفق به کسب سه امتیاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در چارچوب دیدارهای هفته سی‌‌و‌یکم لیگ دسته اول فوتبال هلند، شب گذشته (پنجشنبه) فاینورد میهمان ایگلز بود و موفق شد میزبانش را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

جفری دی لانگ 25 (گل به خودی)، ایوانوسک 33 و آیاسه یوئدا 69 برای فاینورد گلزنی کردند و تنها گل ایگلز هم در دقیقه 45 توسط اولیور اوردسن رقم خورد.

علیرضا جهانبخش در دقیقه 85 این بازی به میدان رفت و جانشین زننده دومین گل تیمش شد.

فاینورد با این نتیجه 75 امتیازی شد و کورسوی امیدش برای رسیدن به آیندهوون صدرنشین که 84 امتیازی است - در فاصله نتها 3 هفته به پایان فصل - را زنده نگه داشت. اگرچه کار جهانبخش و یارانش برای قهرمانی بسیار سخت است  اما آنها از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده اطمینان حاصل کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود