Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، صبح امروز بیش از هزار تن از مردم سیستان در راستای مطالبه حق ابه خود از کشور افغانستان و مسؤولان داخلی در پایانه مرزی ملک تجمع کردند.

در این تجمع، مردم با داشتن پلاکاردهایی همچون: آب هیرمند حق سیستان است ، هامون خشک را کسی نمی بیند و .. " اعلام کردند در راستای مطالبه حق قانونی‌شان به میدان آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض حدود یک ساعت به طول انجامید، مردم معترض با ورود به پایانه مرزی تجمع خود در داخل مرز ادامه دادند.

در پایان تجمع چند نفر از افراد عصبانی نیز به سمت خودروهای عبوری از مرز سنگ اندازی کرده و شیشه خودروها را شکستند.

همزمان با این تجمع در زاهدان نیز مردم مقابل کنسولگری افغانستان در ایران به تجمع پرداختند.

مردم در این تجمع اعلام کردند بر اساس معاهده 1351 باید حق آبه به سیستان تخصیص یابد. به گزارش فارس، حدود 80 درصد مردم سیستان کشاورز و دامدار هستند. هفته گذشته استاندار و برخی نمایندگان مجلس وعده احقاق حق‌آبه هیرمند را به مردم داده بودند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: حق آبه سیستان مرز میلک تجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی