Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات در حال انجام احیای برجام در وین خاطرنشان کرد: باید تمام تحریم‌ها از جمله هسته‌ای و تحریم‌های حقوق بشری و غیره ذلک لغو، نه تعلیق شود، یعنی به طور کامل و دائم لغو شوند.

به گزارش ایسنا، سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های سیاسی نماز جمعه گفت: آمریکا در پی مذاکره نیست در پی غارتگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او (آمریکا) می گوید، هر چه من می گویم را بشنو. آنها خواب و خیال غارت گری دارند، اما این خوابی است که هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد. در این سال ها هر چه توانست توطئه کرد و اگر جایی این کار را نکرد، نه اینکه نخواست بلکه نتوانست و از این به بعد هم نخواهد توانست. خط مقام معظم رهبری در این عرصه روشن است،‌ باید تمام تحریم ها از جمله تحریم های حقوق بشری و غیره ذلک لغو شود، نه تعلیق یعنی به طور دائم لغو شود.

خاتمی سفر رییس جمهور به روسیه را از سفرهای کلیدی خواند و گفت: اما درباره این سفر پرفایده بی مهری شد. هفده الی هجده هدف در این سفر داشتند و تمامی آنها در این سفر محقق شد. در عین حال قانون اساسی می گوید با تمام دنیا بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم جز با رژیم صهیونیستی که هیچ‌گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا وقتی آدم نشده رابطه نداریم. این سیاست ما و رهنمود مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بعضی ها می گویند نه، با همه کشورها رابطه ندارید؛ اما اینها دنیا را آمریکا و انگلیس و برخی دیگر می‌بینند، انگار جاهای دیگر کشور محسوب نمی‌شوند. اولویت سیاست خارجی ما همسایه ها هستند. ما ۱۵ همسایه داریم با ظرفیت های فراوان. ما می توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه مشکلات مان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می گویند از آقای رییسی درست استقبال نشده است، درست نیست. دوما روسیه تعطیل بوده است اما مسئولان روسیه گفتند پای صحبت ایشان بیش از ۴۱۰ نفر آمدند و ایشان را تشویق و تایید کردند و در همه بخش های سفر حریم ایشان را نگه داشتند. این رییس‌جمهور مردمی ما از کرملین یک‌سره می‌آید کرمان و از مناطق سیل زده بازدید می‌کند. آفرین بر این رییس‌ جمهور با نشاط، مردمی و انقلابی و رییس جمهور مردمی یعنی همین.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین افتخار آفرینی جوانان عزیزمان در ورزش و فوتبال و راهیابی ایران برای ششمین بار به جام جهانی را تبریک گفت.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست

شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکل تعارضات محیط زیستی در ۵ استان فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان رفع و درباره ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده و نیز اصلاح و بازنگری حدود و شمولیت ۵ منطقه دیگر تصمیم‌گیری شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

وی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز