Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@11:23:36 GMT

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی در سال آینده

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۹۰۶

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی در سال آینده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، سیدعلی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد ملاک و شرایط فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی گفت: بر اساس قانون هوای پاک دولت مکلف است که ضوابط فرسودگی ناوگان چه در بخش سواری و شخصی و چه حمل و نقل عمومی که تاکسی ذیل آن قرار دارد را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که براساس آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک که شرایط و ملاک فرسودگی در آن قید شده است، از ابتدای سال ۱۴۰۱ برابر الزامات قانونی از تردد هرگونه تاکسی کاربراتوری در سطح کلان‌شهرها از جمله تهران ممانعت به عمل می‌آید، بیان کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده که شامل این شرط می‌شوند یعنی تاکسی‌هایشان کاربراتوری است می‌بایست نسبت به نوسازی و ثبت‌نام تاکسی جدید اقدام کنند.  

محتشمی‌پور با بیان این که دیگر نوع و سن تاکسی، ملاک فرسودگی نیست، اظهار کرد: اساسا ساختار خودروهای کاربراتوری مشمول فرسودگی ناوگان شده است و پلیس راهور مکلف به هدایت این خودروها به پارکینگ خواهد بود.  

او با بیان اینکه تنها هزار و ۵۰۰ تاکسی کاربراتوری در تهران فعال است و مشمول این مصوبه می‌شوند، افزود: از مالکان تاکسی‌های کاربراتوری می‌خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام جهت خرید تاکسی جدید اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۱ متحمل خسارت نشوند.  

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد شرایط فرسودگی عنوان کرد: تا سال جاری ملاک فرسودگی ناوگان در حمل و نقل طول عمر ناوگان بود، به گونه‌ای که سن فرسودگی خودروهای گاز سوز و بنزینی ۱۰ تا ۱۲ سال تعیین شده بود. اما حالا طبق آیین‌نامه مصوب سال ۱۴۰۰ اساسا تعریف فرسودگی ناوگان تغییر کرده و ملاک از «سن فرسودگی» به «مرز فرسودگی» تغییر کرده است که بر این اساس اگر خودروها فارغ از سال تولیدشان به طور مستمر دو بار از تست‌های معاینه فنی رد شوند، فرسوده محسوب شده و می‌بایست نسبت به اسقاط و نوسازی آنان اقدام کنند.

کد خبر 653232 برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - پلاک، کارواش، معاینه فنی، بیمه و ایمنی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران فرسودگی ناوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی