Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:24:08 GMT

معنای نشر فروش اثربخش است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۴۱۳

معنای نشر فروش اثربخش است

باشگاه خبرنگاران جوان -محمد حمزه کارشناس حوزه ترجمه ادبیات دفاع مقدس، امروزه یک صندلی خالی در حوزه مربی گری ادبیات جبهه مقاومت را می بیند که باید توسط ایران تقویت شود.

به گفته او، امروزه افراد فعال حوزه نویسندگی دفاع مقدس از جمله مرتضی سرهنگی و هدایت بهبودی باید به این موضوع که نویسنده‌ها را در حوزه دفاع مقدس تربیت کنند بیشتر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است که در پاکستان، سوریه، عراق و لبنان ادبیات داخلی و بومی این ملت‌ها تولید شود. موضوع ادبیات در قالب مکتوب باید به‌عنوان یک روش و قالب به آن پرداخته شود. طبق سخنان رهبر معظم انقلاب شاخص‌های چند رسانه‌ای باید به تناسب مصرف جوامع مختلف به آن پرداخته و توجه شود، نباید خودمان را ملزم و محدود به متن و کتاب کنیم.

کارشناس حوزه ترجمه ادبیات دفاع مقدس می‌گوید: انبوهی از کتاب‌ها و ادبیات دفاع مقدس را داریم که به خاطر نوع نگاهی که واژه تجاری سازی وجود دارد در بدنه تولید فراموش شده اند. امروز باید به نشر فراتر از تولید توجه شود، نشر به معنای در دسترس قرار دادن عرضه و تجاری‌سازی و فروش اثربخش است.

گفتنی است در سال جاری ۱۶۷ اثر در حوزه ادبیات دفاع مقدس به جشنواره ترجمان فتح ارسال شد که ۹۹ کتاب در زبان‌های عربی، فرانسه، اردو، انگلیسی، اسپانیایی، آذربایجانی و روسی بودند.

در بخش داستان کوتاه نیز ۳۵ اثر در زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی ترجمه شد، همچنین در بخش ترجمه گزیده‌های ادبی نیز ۴ اثر به زبان انگلیسی ارسال شد.

به گفته مرتضوی مسئول اجرایی جشنواره ترجمان فتح از میان مجموعه‌هایی که به جشنواره ارسال شد ۳۸ اثر برگزیده شدند.
انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس ترجمه کتاب ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها