Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رشت و خمام که با حضور وزیر کشور برگزار شد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به بازدیدها و آشنایی با مشکلاتی چون پسماند، راه‌های روستایی، سراوان شهرستان رشت اظهار کرد: علی‌رغم اینکه رشت مرکز استان بوده و چهل درصد مردم در آن ساکن هستند اما از شاخص برخورداری در مقایسه با میانگین کشوری عقب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین آسفالت روستایی ما ۶۱ درصد است درصد است گفت: در بحث روستایی دچار مشکلاتی هستیم که می‌طلبد با نگاه ویژه به این مقولات پرداخته شود.

 

شهرستانی که جاده مرگ دارد

امام‌جمعه خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان خمام در دوازدهم آبان ۹۹ به‌عنوان شهرستان ابلاغ‌شده اما تاکنون یک اداره تأسیس نشده است، اظهار کرد: خمام جاده مرگی دارد که باوجود دریافت بودجه ملی هنوز تمام نشده و بیش از ۱۰ سال است که هنوز تکمیل‌نشده و قربانیان زیادی داشته است.

حجت‌الاسلام اسدالله‌زاده با تأکید بر اینکه مردم خمام میراث دار مجتهدانی مانند آیت‌الله خمامی هستند که همراه با شیخ فضل‌الله در حرم عبدالعظیم حضورداشته و بسیاری از خمامی‌ها از یاران میرزا کوچک بودند، هستند افزود: امیدواریم که مردم ثمره حضور شما را حس کنند، مردم فرق مسئولان انقلابی را با سایر مسئولان حس کنند اگر می‌خواهیم مردم پایدار باشند باید مدیران پایداری ببینند.

جبار کوچکی نژاد هم در این نشست با بیان اینکه حضور وزیر کشور به همراه هیئت دولت در گیلان حائز اهمیت است، افزود: دو بار به ایشان در مجلس رأی دادم، وزیر کشور شیخ الوزرا است و در رأس وزرای دیگر است.

تخصیص منابع ملی برای رفع مشکلات استانی

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه شهرداری‌های شهرستان مشکلات فراوانی وجود داد، افزود: استقرار فرمانداری خمام انتظار فراوان مردم بود که اتفاق افتاد و می‌خواهیم که مجوز شهرداری چوکا هم احیا شود.

جبار کوچکی نژاد، با بیان اینکه حدود سیصد دهیاری چشم‌انتظار کمک‌های وزارت کشور برای بهبود زیرساخت‌ها می‌باشند گفت: استان گیلان جزء محدود است آن‌هایی است که بیمارستان جامعه ندارد و ما از این حیث استان محروم هستیم درمانی در گیلان بسیار گران است و این موضوع برای گیلان غیرقابل توجه است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب شرب و مسئله فاضلاب نیازمند تأمین منابع ملی است افزود: در خصوص برخی از کارخانه‌های احیا شد نیز هنوز درگیری‌های غذایی وجود دارد و نیازمند نگاه ویژه در این حوزه هستیم.

بیمارستان جامع ندارد و ما محروم هستیم درمان در گیلان گران است، در حوزه درمان مشکل داریم و در خصوص آب، کمترین شهر از نظر آب شرب، خود شهر آب شهر ندارند، فاضلاب سنگین است و نیاز به منابع ملی است.

 

محرومیت درد مشترک گیلانیان

دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان ظاهر سرسبز و مردمانی دلسوز دارد ولی در عمق وجودش جز محرومیت چیزی نمی‌بینیم، اظهار کرد: محرومیت صدای مشترک همه گیلانیان است و اگر مسئولان ادوار مختلف همت می‌داشتند نباید مشکل پسماند و‌ زهرآبه و شیرابه به این شکل دیده می‌شد.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه رهاسازی فاضلاب شهری، صنعتی و فاضلاب بیمارستانی در دو رودخانه‌های گیلان مشکل مهمی است که رفع آن در اولویت استان است، خاطرنشان کرد: پسماند یک مشکل و معضل ملی است و فقط مربوط به سراوان یا استان نبوده و نیازمند نگاه ملی به آن است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش بستر سپیدرود بخشی از آب رهاسازی شده و بدون اذن مردم در آن زمین‌ها سند صادر شده است، گفت: جاده رشت به سنگر یکی دیگر از مشکلات شهرستان است چراکه این جاده بعد از جنگ جهانی دوم هیچ تغییری نکرده و نیازمند توجه ویژه برای تغییر وضعیت این جاده مهم است‌.

احمدی به ساخت راه‌آهن اشاره کرد که زمین‌ها و نهرهای زیادی نابود شدند افزود: استان گیلان نیازمند توجه ویژه برای رفع مشکلاتی است که مردم این استان سرسبز را دچار زحمت کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور در رشت رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان رشت وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار