Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در جلسه شورای ادارای شهرستان رشت و خمام مشکلاتی همچون پسماند، زباله، آلودگی رودخانه‌ها ، نامناسب بودن جاده‌های شهری و روستایی، عدم وجود آب شرب و آسفالت جاده‌ها در روستاها و همچنین مشکلات موجود در کارخانه ها و شرکتها عنوان شد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز پس از شنیدن مشکلات و معضلات شهرستانهای رشت و خمام ، این مشکلات را مهم اما قابل حل عنوان کرد و گفت با کار جهادی و روحیه بسیجی می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نمایندگان مردم رشت در مجلس و همچنین فرماندار این شهر در این جلسه مشکلات و معضلات مرکز گیلان را عنوان کردند که خواهان رسیدگی و همچنین تخصیص اعتبارات مناسب از سوی دولت سیزدهم برای برطرف شدن این مشکلات شدند.

محرومیت ، صدای مشترک گیلانیان 

یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: صدای مشترک همه گیلانیان، محرومیت است و متاسفانه مشکلات و معضلات شهرستانهای رشت و خمام و همچنین سایر شهرستانها زیاد است وهم اینک شاهد معضلاتی همچون زباله، پسماند، آلودگی رودخانه ها، نامناسب بودن راههای شهری و روستایی هستیم.

محمدرضا احمدی افزود: هم اینک پسماند سراوان یکی از معضلات مهم شهرستان رشت و استان گیلان بشمار می‌رود که این مشکل با تلاش برطرف می‌شد اما متاسفانه این معضل همچنان پابرجاست و از سوی دیگر رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت نیز به فاضلاب تبدیل شده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این در حالی است که در این ۲ رودخانه ، مردم شنا و ماهیگیری می‌کردند اما هم اینک این رودخانه ها به محل تخلیه فاضلاب شهری و بیمارستانی تبدیل شده اند که در نهایت آب این ۲ رودخانه، به تالاب بندرانزلی و دریا سرازیر می‌شود.

احمدی اضافه کرد: هم اینک معضل پسماند سراوان و شرایط بحرانی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت، در اولویت مشکلات قرار دارند و امیدواریم که دولت خدمتگذار رئیسی، در این خصوص اقدامات لازمی را انجام دهند تا این مشکلات برطرف شوند.

وی بیان کرد: راههای روستایی در گیلان به خصوص در شهرستان رشت نیز نامناسب است البته کوچه ها و خیابانهای شهری نیز همینگونه هستند و در خصوص جاده خمام به خشکبیجار که به جاده مرگ معروف است چون سالیانه دهها نفر در این جاده به دلیل تصادف از بین می‌روند نیز باید فکری به حال آن شود.

گرانی بهداشت و درمان در گیلان

جبار کوچکی‌نژاد دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز در جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام اظهار داشت: به دلیل کمبود بیمارستانهای دولتی، بهداشت و درمان در گیلان و شهرستان رشت گران است.

وی افزود: بیمارستانهای دولتی ما بیش از ۶۰ سال قدمت دارند و فرسوده هستند و از سوی دیگر بیمارستان لاکان نیز ۱۵ سال در حال احداث می باشد اما تاکنون فقط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این عوامل باعث گرانی درمان و بهداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد تختهای بیمارستانی بخش خصوصی با بخش دولتی در گیلان برابر است و گرچه به بخش خصوصی بها داده شد اما به بخش دولتی در احداث بیمارستان در رشت و استان گیلان بها داده نشد.

نماینده مردم رشت در مجلس به دیگر معضلات این شهرستان اشاره و بیان کرد: در شهرستان های رشت و خمام  حدود ۳۰۰ دهیاری و جود دارد که بعضی از دهیاری ها حدود پنج هزار خانوار دارند و مشکلات این بخش ها با توجه به تراکم جمعیت، زیاد است و تقاضا داریم که مشکلات توسط دولت محترم رسیدگی شود.

شاخص پایین رشت در بخش‌های آب شرب و آسفالت روستایی 

حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار رشت نیز در ادامه جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام اظهار داشت: مشکلات زیادی در حوزه های مختلف همچون زباله سراوان ، پسماند، فاضلاب شهری ، راههای روستایی و راههای داخل شهری وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

وی افزود: با توجه به اینکه رشت مرکز استان گیلان است و ۴۰ درصد از مردم این استان در شهرستان رشت سکونت دارند، اما بعضی از شاخص‌های موجود در این شهرستان نسبت به کشوری و حتی استان گیلان کمتر است.

وی ادامه داد: شاخص آب شرب روستایی در کشور ۸۱ دصد است که این شاخص در استان گیلان ۷۷ درصد و در رشت نیز، ۶۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ، ۱۳ درصد کمتر است.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: همچنین شاخص راه روستایی نیز همینگونه است و از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در شهرستان رشت، حدود ۶۱ درصد آسفالت است و ۵۶۰ کیلومتر از راههای روستایی رشت خاکی هستند.

امام‌پناهی بیان کرد: امید است با حضور مسئولان دولت سیزدهم در استان گیلان، مشکلات و معضلات این استان به خصوص شهرستان رشت مورد بررسی قرار گرفته و با دستورات لازم، این مشکلات برطرف شوند.

در جلسه شورای اداری شهرستانهای رشت و خمام ، احمد وحیدی وزیر کشور و همچنین مسئولان استانی و شهرستانهای رشت و خمام حضور داشتند.       

برچسب‌ها رشت سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری گیلان پروندهٔ خبری گیلان سرسبز مقصد پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سفر استانی رشت سفر استانی گیلان مردم رشت در مجلس مشکلات و معضلات رشت و خمام شهرستان رشت استان گیلان رودخانه ها جلسه شورای رشت نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرماندار شهرستان چناران با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تحولی بزرگ در حوزه روستایی بوجود خواهد آورد، گفت: ضرورت دارد تا بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن نسبت به تامین زمین با الحاق به بافت و یا بازنگری طرح هادی اقدام نمایند.

محسن مه آبادی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، خانه دار شدن جوانان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کسب و کار و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران تاکید کرد: بخشداران با مشارکت دهیاران و همراهی بنیاد مسکن نسبت به ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت زمین و اعطای تسهیلات مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نقش بسزایی در تامین مسکن و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت که این مهم به جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد