Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@19:02:23 GMT

مذاکره پوتین و مکرون درباره برجام

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۸۶۱۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین عصر جمعه در بیانیه ای  با اعلام خبر این تماس تلفنی، نوشت: پوتین و مکرون، وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک درمورد برنامه هسته ای  ایران (برجام) را بررسی کردند. 

براساس اعلام کرملین، دو طرف در این تماس تلفنی به نزدیکی مواضع روسیه و فرانسه اشاره کردند که بطور فعالانه از ادامه تلاش های بین المللی برای حفظ و اجرای برجام و نیز قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و فرانسه عضو گروه ۱+۴ درمورد برجام هستند و در مذاکرات وین برای احیای برجام حضور دارند.

تاکنون هشت  دور مذاکرات وین برگزار شده است و در زمان حاضر در چارچوب های مختلف ادامه دارد.  

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز (جمعه) با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز و با برگزاری جلسات با نمایندگان سه کشور اروپایی پیگیری خواهد شد.

روسیه پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی را بررسی می کند

پوتین و مکرون همچنین در ادامه  این گفت و گوی تلفنی درخصوص پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهاد های روسیه برای ارائه ضمانت های امنیتی تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری روسیه تصریح کرد که طرف روسی پاسخ های آمریکا و ناتو به پیشنهاد ضمانت های امنیتی را که روز ۲۶ ماه جاری دریافت کرده به دقت مطالعه می کند و پس از مطالعه آن اقدامات بعدی را تعیین خواهد کرد.

 پوتین در همین حال خاطرنشان کرد که در پاسخ های آمریکا و ناتو به روسیه، نگرانی های روسیه در مورد گسترش ناتو و نیز خودداری از استقرار سیستم های تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه و بازگشت زیرساخت ها و توانمندی های بلوک ناتو به موقعیت سال ۱۹۹۷ که توافقنامه روسیه-ناتو امضا شد، نادیده گرفته شده است.

به گفته رییس جمهوری روسیه، این مساله کلیدی هم نادیده گرفته شده است که چگونه آمریکا و متحدان آن کشور قصد دارند اصل قید شده در اسناد بنیادین سازمان امنیت و همکاری اروپا و روسیه-ناتو در مورد تفکیک ناپذیر بودن امنیت که بر اساس آن هیچ کشوری نباید با به خطر انداختن امنیت کشور دیگر امنیت خود را تامین کند را، رعایت کنند. 

دولت اوکراین مفاد توافقنامه مینسک را اجرا کند

پوتین در بخش مربوط به اوکراین گفت و گوی تلفنی با مکرون، بر اهمیت اجرای کامل مفاد توافقنامه مینسک و سایر توافق ها از سوی کی یف که در آن گفت و گوی مستقیم اوکراین با نمایندگان دونتسک و لوگانسک و تعیین موقعیت حقوقی ویژه منطقه دونباس پیش بینی شده است، تاکید کرد. 

در ادامه گفت و گوی تلفنی باتوجه به نشست دو روز پیش مشاوران سران گروه چهار نورماندی در پاریس، بر عزم روسیه و فرانسه برای ادامه گفت و گوها در این چارچوب تاکید شد.  

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تقویت نیروهای ارتش اوکراین در خط تماس دونباس، نشانگر آمادگی آن برای حمله به این منطقه در شرق اوکراین است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد روسیه فرانسه برجام امانوئل ماکرون ولادمیر پوتین احیای برجام بحران اوکراین بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط گفت و گوی پوتین با سران آلمان و فرانسه درباره تنش با ناتو پوتین و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند پوتین از طرح ماکرون درباره برجام حمایت می‌کند در جلسه مهم پوتین و ماکرون درباره « برجام »چه گذشت؟ احتمال فروپاشی اروپای متحد در پی خروج آمریکا از برجام پوتین و مرکل بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کردند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها مذاکره پوتین و مکرون درباره برجام واکسن‌ های موجود در کشور در کنترل اومیکرون موثر هستند قهرمانی بانوان فوتسال در تورنمنت کافا بازارهای دارایی در هفته‌ای که گذشت / هفته سبز طلا، سکه و دلار فوری: بیرانوند هم کرونا مثبت شد سخنان اعتراضی پیرمرد روستایی خطاب به رییسی در گیلان قیمت تلویزیون (ال جی / جدول) سد ماملو با فاضلاب پر می شود؟ هشدار رییسی به بانیان وضع موجود یارانه ٨٠٠هزار تومانی قطعی شد آل کثیر چقدر زود پا به توپ شد! + عکس اراده تهران برای رسیدن به یک توافق خوب قطعی است ردیابی و پایش ۱۵ میلیون هکتار علیه ملخ صحرایی اعلام ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان ادعاهای عجیب آقای وزیر ادامه دارد! هر آنچه باید درباره وام بدون ضامن بدانید ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱۱/۸ قیمت یخچال (سامسونگ / جدول) برای هر ویروسی قادر به تولید واکسن هستیم ابراز تاسف علم الهدی: دیروز جایگاه و محفظه بانوان در ورزشگاه به نحوی نبود که هیجانات را منعکس نکند سگ‌ گردانی زیبنده جامعه اسلامی نیست باتلاق سربازی اجباری؛ هر روز عمیق‌تر از دیروز دلداری علی کریمی به مادر مهرداد میناوند + فیلم داوران ایرانی، فینال فوتسال زنان کویت را سوت می زنند قیمت گوشی (محدوده ۳۰ میلیونی) فشار فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه + فیلم ​هوای هفت شهر خوزستان در وضعیت "خطرناک" جلسه روسای ۲ قوه در خصوص حذف یارانه ارزی دمای هوا از امروز ۸ درجه سردتر می شود ادعای عجیب فاطمی امین: تورم را ۱۵درصد کاهش دادیم! پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک به یک نوجوان ​سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در اپراتور هندی ایرتل اومیکرون در کره جنوبی رکورد زد ​فروش و درآمد سازنده آیفون رکورد زد ​مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند کدام وزرا در خطر استیضاح هستند؟ ​آخرین وضعیت چاه های غیر مجاز توهین عجیب خداداد عزیزی به کولبرها + فیلم کشتارگاه ها پاییز امسال چقدر گوشت و مرغ عرضه کردند؟ اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و جوان سازی باغات چای سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته دوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ اعلام زمان پیش فروش بلیت قطار ماجرای انتقال آزمون از نگاه فردوسی پور + فیلم ۳ قانون طلایی برای پیشگیری از سرطان الاکلنگ بازار طلا در هفته اول بهمن سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته دوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ باگ‌ های امنیتی کجاست؟ قیمت تلویزیون‌‌ (سایز بزرگ / جدول) شیپور خطر اومیکرون به صدا درآمد لاوروف: تحریم روسیه مساوی با قطع رابطه مسکو و واشنگتن DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه فرانسه برجام امانوئل ماکرون ولادمیر پوتین احیای برجام بحران اوکراین آمریکا و ناتو پوتین و مکرون گفت و گوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین

نشریه نیوزویک در گزارشی به ارزیابی وضعیت نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه دونتسک پرداخت و نوشت: در حالی که مسکو از تصرف یک روستای دیگر در منطقه دونتسک خبر می‌دهد ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو ۲۵ هزار سرباز خود را در اطراف شهر استراتژیک چاسیو یار (Chasiv Yar) مستقر کرده است.

 در گزارش نیوزویک آمده است: چاسیو یار یک شهر کلیدی در غرب باخموت است که موسسه مطالعات جنگ ایالات متحده آن را به عنوان یک «شهر قلعه» توصیف کرده و هشدار داده است که تصرف چاسیو یار از سوی روسیه به نیروهای روسی کمک می‌کند تا به سایر شهرهای بزرگ دونتسک حمله کنند.

بر اساس گزارش نیوزویک، سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ماه گذشته اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دفاع اوکراین را در غرب باخموت در هم بشکند، کنترل شهر چاسیو یار را در دست بگیرد و شرایط را برای پیشروی بیشتر نیروهایش به سمت شهر کراماتورسک که در شمال غربی منطقه دونتسک قرار دارد، ایجاد کند.

به نوشته نیوزویک، نیروهای روسیه طی روزهای گذشته بر شهرهای بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

سناتور جمهوری‌خواه حمایت بایدن از اوکراین را محکوم کرد

 «سناتور رند پال» در اظهاراتی حمایت مالی از اوکراین را توسط دولت «جو بایدن» و با پشتیبانی «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، رند پال در این مصاحبه ضمن محکوم کردن بایدن و مک کانل گفت: دلیل اصلی من برای مخالفت با ارسال پول به اوکراین این است که ما هیچ پولی نداریم. پول را باید قرض کرد. در واقع ما یک تریلیون دلار به چین بدهکار هستیم و آنها یک تریلیون دلار از بدهی ما را خریدند. ما باید از چین پول قرض کنیم تا آن را به اوکراین بدهیم.

پال همچنین در این مصاحبه گفت که مک‌کانل و دولت بایدن به اوکراینی‌ها گفته‌اند که مهم نیست چه می شود، اما آنها در نهایت به ناتو می پیوندند.

این سناتور خاطرنشان کرد: در حالیکه این تنها موضوعی است که می توان از آن برای آوردن اوکراین به پای میز مذاکره استفاده کرد.

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه "ایل مساجرو" (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین برای مذاکره با ولادیمیر پوتین بیشتر تلاش کند.

به نوشته رویترز، کروستو در ادامه این مصاحبه گفت که غرب به اشتباه نفوذ اقتصادی خود را در جهان دست بالا گرفته و باور داشت که تحریم‌ هایش می‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند.

کروستو گفت: تنها راه حل این بحران مشارکت دادن همه طرف هاست تا ابتدا آتش بس و سپس صلح حاصل شود.

وزیر دفاع ایتالیا در پاسخ به مصاحبه کننده که پوتین را نسبت به مذاکره بی میل می دانست، گفت: این دلیل خوبی است تا بیشتر تلاش کنیم. ما نباید استفاده از مسیر احتمالی دیپلماسی را هر چقدر هم که بعید باشد کنار بگذاریم.

با این حال، کروستو از تصمیم ایتالیا برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین دفاع و هدف از آن را کسب "زمان و شرایط دستیابی آتش بس و صلح" عنوان کرد.

کروستو در ادامه این گفت و گو گفت که اشغال کی یف، پایتخت اوکراین، به دست نیروهای روس، "ناگزیر به درگیری با کشورهای دیگر که تانک های روس را در مرزهای خود نمی پذیرند" منجر می شود.

این وزیر ایتالیایی افزود که ضد حمله تابستان پارسال اوکراین با توجه به برتری نظامی روسیه اشتباه بوده است.

کروستو گفت:"شخصاً به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داده بودم که این عملیات محکوم به شکست است، اما حرف مرا گوش نکردند."

 

 

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو