Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:33:53 GMT

اتخاذ سیاست های غلط در صنعت و کشاورزی گیلان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۸۹۳۱

اتخاذ سیاست های غلط در صنعت و کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه این استان قبل از انقلاب جز پنج استان صنعتی کشور بود، گفت: ایران پوپلین، رشت الکتریک، معدن سنگرود و بسیاری از کارخانجات نشان از پویایی صنعت گیلان داشت اما به سبب سیاست‌های غلط و مدیران ناتوان جز استان‌های صنعتی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: در حوزه کشاورزی علی رغم داشتن محصولات متعدد به ویژه برنج، چای، زیتون و کیوی به دلیل عدم حمایت از صنایع تبدیلی هنوز سنتی تولید می‌شود و هزینه تمام شده برای کشاورزان به صرفه نیست.

وی ادامه داد: با وجود شرایط مناسب برای دامداری اما فعالان این حوزه مجبور هستند یا شغل خود را ترک کرده و یا با پرداخت جریمه سنگین را ادامه دهند لذا دستور دهید که مشکلات مراتع و مشکلات موروثی آنها محترم شمرده شود.

ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های خزر

نماینده انزلی در مجلس نیز با بیان اینکه خزر پتانسیل زیادی دارد اما به نسبت کشورهای همسایه در برخورداری از آن موفق عمل نکردیم، افزود: نماینده تام‌الاختیاری تعیین کنید که دستگاه‌ها د حوزه خزر با وی هماهنگ باشند.

احمد دنیامالی با بیان اینکه ۵۰ عدد کشتی خصوص و دولتی در حوزه خزر کافی نیست افزود: با توجه به حجم مبادلات، توسعه لوازم کشتیرانی ضروری است.

کد خبر 5411146

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان گیلان مهرداد گودرزوند احمد دنیا مالی مطالبات مردم گیلان از دولت مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر ویروس کرونا دهه فجر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی واکسن کرونا شیوع کرونا مشهد برف و کولاک عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود