Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@08:30:34 GMT

۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۸۹۷۲

۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کم آبی مشکلی اساسی و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی است و نبود سرمایه‌گذاری در این حوزه و خشکسالی از عوامل موثر در این زمینه است.

‌به گزارش ایمنا، سیدمسعود میرکاظمی، اظهار کرد: کم آبی مشکلی اساسی است و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند.

وی با اشاره به ارز ترجیحی و تورم بالای ۴۵ درصد و ۱۸ میلیارد دلار برای نهاده‌ها اظهار کرد: برنامه دولت سیزدهم در چند محور است که در بخش اول باید ثبات ایجاد شود و مردم اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این حجم نقدینگی در گذشته به وجود آمده و تا پایان دولت سیزدهم این بدهی‌ها باقی است.

نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار توتستان

پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نوغان را شناسنامه گیلان و زادگاه آن را شهرستان لنگرود دانست و گفت: متأسفانه امروزه ما شاهد نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان هستیم که باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی یعقوبیه از جمله شهرک‌هایی است که می‌تواند تولیدات کشاورزی را رونق دهد، افزود: تصفیه خانه لنگرود یکی از نیازهای ضروری این شهرستان است. زمین این تصفیه خانه آماده و محصور است و برای بهره برداری از آن چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: منابع ایجاد آب باید در شهرستان افزایش یابد و دو آب بندان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است تا اطاقور و کومله و بخشی از شلمان و لنگرود به لحاظ آب آشامیدنی و کشاورزی تأمین شود.

پروژه‌های نیمه تمام لنگرود

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۲ درصد است، گفت: تصفیه خانه لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی بخش اطاقور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است، افزود: فرسودگی شبکه آب و برق و انشعابات لنگرود، احداث دو سد لاستیکی، تسطیح هزار هکتار از اراضی شهرستان، ضرورت احداث کارخانه خوراک دام، لایروبی آب بندان‌ها، فرسودگی راه روستایی، استهلاک و اسقاطی بودن تجهیزات و ماشین آلات راهداری، ناتمام ماندن پروژه چهار بانده کومله به اطاقور و کنار گذر چمخاله به رودسر، جمع آوری دفع پسماند و کارخانه کمپوست، هجوم گیاه سنبل آبی و پیگیری تحقق منطقه ویژه اقتصادی از اهم مشکلات این شهرستان است.

مشکل در مدیریت ظرفیت‌ها و منابع است

حجت الاسلام والسلمین مهدی نقوی امام جمعه لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰ درصد برنج کشور و ۹۰ درصد چای کشور در استان تأمین می‌شود، گفت: همه ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه و ایجاد اشتغال وجود دارد، اما مشکل در مدیریت این ظرفیت‌ها و منابع است.

وی افزود: مدارس فرسوده بسیاری در لنگرود وجود دارد و تنها سینمای شهرستان سال‌ها تعطیل است.

شهرستان لنگرود با سه بخش، پنج شهر، هفت دهستان و ۲۱۷ آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار جمعیت (۷۲ درصد شهری و ۲۸ درصد روستایی) در شرق استان گیلان واقع است.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

کد خبر 551846

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تنش آبی شورای اداری بحران کم آبی سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه بحران خشکسالی در ایران دلایل خشکسالی در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد

سعید خواجه گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز برای واحدهای مسکونی طرح جوانی جمعیت در شهرستان گناباد ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع اشخاصی که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند که تاکنون زمین برای حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر و ۹۰ درصد این افراد تامین شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد ادامه داد: همچنین از مجموع یک هزار و ۲۰۰ نفر که برای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان ثبت نام کردند شرایط ۸۰۰ نفر تایید نهایی و به ۵۰۰ نفر از آنان زمین به صورت رایگان تحویل داده شده است.

با هدف تشویق خانواده ها به فرزندآوری و در راستای طرح جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده، افرادی که تاریخ تولد فرزند سومشان بعد از تاریخ ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰ باشد و قبل این تاریخ برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر و رایگان به آنان اهدا می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد از نظر تامین زمین طرح جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده رتبه نخست را بین شهرستانهای استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

خواجه گفت: همچنین حدود ۶۰۰ واحد مسکونی از مسکن مهر سابق با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد تعیین تکلیف و به متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد واگذار شده و ۲۷۶ واحد نیز در آینده نزدیک تعیین تکلیف می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود