Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا فاطمی امین امشب در جلسه شورای اداری گیلان در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه گیلان یکی استان‌های با ظرفیت خوب در حوزه صنعت است، اظهار کرد: در شهرستان صومعه‌سرا موضوعات مختلفی در حوزه نوغان و صنایع نساجی مطرح شد اما با اقدامات صورت گرفته صنایع ابریشم راه‌اندازی اما برای ثبات باید زنجیره ایجاد شده و وزارت صمت آماده هر گونه کمک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مؤثر گیلان در توسعه صنایع سلولوزی گفت: در حوزه صنایع چوب مشکلاتی عدیده‌ای در گیلان و شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که در تلاشیم تمامی این مشکلات برطرف شود.

وزیر صمت با تأکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام صنعتی باید در گیلان تکمیل شود، بیان کرد: دو هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل واحدهای صنعتی برای تکمیل ۱۶ هزار طرح صنعتی در گیلان نیاز است و با انجام اینکار برای دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته فاطمی امین، گیلان ظرفیت مناسبی برای تحقق طرح‌های صنعتی این کار دارد و هفت خط کشتی‌رانی به آستاراخان خریداری شده و در تلاشیم این ظرفیت افزایش پیدا کند.

وی تسهیلات بانکی را مهم‌ترین معضل واحدهای تولیدی دانست و افزود: در این خصوص مکاتباتی با بانک‌های عامل و مروری انجام و به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

وزیر صمت از بدهی بیش از دو ۲۰هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو به قطعه‌سازان خبر داد و گفت: خودروسازان ۲۷  هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهی دارند اما برای حل این مشکل اخیراََ اقداماتی انجام شده است./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: خودروسازان وزیر صمت هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند