Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همهشری، بازی حساس ایران و عراق در ورزشگاه آزادی میزبان مادربزرگ‌هایی بود که با عینک‌های شیشه‌ضخیم و قرص‌فشار و عصا به‌دست بیخ گوش هیاهوی کرکننده نوه‌هایشان روی سکوهای آزادی نشسته بودند و برای جهانبخش و طارمی و عابدزاده از ته دل جیغ می‌کشیدند. 

اینجا صدا به صدا نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی می‌فهمد می‌خواهم از او سؤال کنم با بزرگواری تمام از روی صندلی خیسش بلند می‌شود. شالش را روی شانه‌هایش می‌اندازد و با لبخند تا بالاترین و خلوت‌ترین سکو همراهی‌ام می‌کند. اسمش را که می‌پرسم می‌گوید حوریه هستم. همراه ۲نوه‌اش به استادیوم آمده است: «راستش برای آمدن کمی تردید داشتم. اما نوه‌ها و جوان‌ها آنقدر عزیز هستند که هر لحظه بودن در کنارشان برای من یک دنیا می‌ارزد.» حوریه وارد دهه هشتم زندگی‌اش شده است: «تا به این سکوها برسم خیلی پیاده‌روی کردم. صندلی‌ها خیس هستند و نمی‌توانم راحت روی آنها بنشینم. صدای شیپورها بلند است اما اگر بار دیگر هم از من بخواهند برای تماشای بازی ایران می‌آیم.» مادربزرگ هوادار می‌گوید ورزشگاه آزادی را دست‌کم نگیرید: « اینجا خانه خاطره‌های چند نسل است. خوشحالم که نوه‌های دخترم توانستند به این خانه خاطره‌انگیز قدم بگذارند.»



بیشتر از نتیجه بازی نگران من هستند!
روی سکوهای جایگاه شماره۶ دور از صدای کرکننده شیپورهای هواداری ایستاده و بازی را دنبال می‌کند. با اینکه ۷۰سال از عمرش می‌گذرد پای تشویق تیم ملی ایستاده و لحظه‌ای روی صندلی‌ها ننشسته است. ملیحه ثابتی می‌داند که بهترین جای استادیوم را به خانم‌ها اختصاص داده‌اند و این نشان می‌دهد از گذشته تا حالا که پایش به ورزشگاه باز شده فوتبال را در گوشه‌ای از زندگی دنبال می‌کرده است: «وقتی آمدم و دیدم که درست پشت دروازه برای خانم‌ها جایگاه تعیین کرده‌اند خیلی خوشحال شدم. یادم است پسرهای فامیل چطور برای این جایگاه سرودست می‌شکستند. بعضی‌ها به ورزشگاه می‌آمدند و به آنهایی که زودتر بلیت این جایگاه را خریداری کرده بودند پول می‌دادند تا بتوانند اینجا بنشینند.» ثابتی دل‌خوشی از لباس‌های ضخیم زمستانی ندارد اما برای تشویق تیمش به قول خودش خیلی مجهز به ورزشگاه آمده است: «من دیابت دارم. توی کیفم سرنگ و دارو داشتم. کسی به من نگفت که با اینها نمی‌توانم به ورزشگاه بیایم. یکی از خانم‌های انتظامات لطف کرد و کیفم را پیش خودش نگه داشت و قرار شد من دم دستش باشم که مشکلی پیش نیاید. حالا بنده خدا هر یک‌ربع یک‌بار می‌آید و به من سر می‌زند. بیشتر از نتیجه بازی نگران من هستند.»

کاش مخالف‌ها اینجا کنار ما بودند
می‌گوید شما که عکس من را منتشر نمی‌کنید. می خندم و می‌گویم از کجا می‌دانید؟ می‌گوید همینطوری. از سرما کمردرد گرفته اما هنوز هیجان لحظه گل‌زدن طارمی در او جریان دارد. ۲پرچم کوچک توی دستش را مدام تکان می‌دهد و ایران‌ایران می‌گوید: «از ساعت۵ به ورزشگاه آمدم. الان که اینجا هستم اصلا نمی‌فهمم چرا تا به حال به خانم‌ها اجازه ورود به استادیوم را نمی‌دادند. اینجا هیچ خطر یا آزاری دخترهای ما را تهدید نمی‌کند. برای رعایت شئونات هم فاصله خوبی تا جایگاه آقایان در نظر گرفته شده است. امیدوارم از این به بعد بتوانم در این استادیوم شاهد بازی استقلال و پرسپولیس هم باشم.» اسمش را که می‌پرسم می‌گوید چه فرقی می‌کند من چه‌کسی هستم؛ مهم این است که حالا در این سن و سال به ورزشگاه آمدم تا یار دوازدهم تیم ملی‌ام باشم: «خیلی حیف است که به‌خاطر چنین رویداد ساده‌ای این همه حرف و حدیث پیش بیاید. کاش آنهایی که مخالف حضور بانوان بودند می‌آمدند و می‌دیدند ما اینجا کنار دخترها و نوه‌هایمان چقدر احساس آرامش و خوشحالی داریم. جامعه ما نیاز به این آرامش دارد و حضور بانوان در ورزشگاه قدم خوبی برای کنار زدن برخی از حاشیه‌هاست.»



گفتند فقط گزینشی‌ها اما... 

بازی که شروع می‌شود عینک دوربینش را روی چشم‌هایش می‌گذارد. به توصیه بچه‌هایش حسابی خودش را پوشانده تا سرما آزارش ندهد. خانم سلیمی می‌گوید همیشه پای ثابت بازی‌های تیم ملی بوده است اما هیچ‌وقت این امکان را نداشته که از فاصله‌ای تا این اندازه نزدیک بازیکنان را تشویق کند: «من ۵۹ساله هستم. نمی‌دانید چقدر خوشحالم که بالاخره توانستم به استادیوم بیایم. از طریق یکی از دوستان‌مان توانستیم بلیت تهیه کنیم. گفته بودند که فقط کارمندان اداره‌ها و برخی از وزارتخانه‌ها و فدراسیون را به ورزشگاه راه می‌دهند اما من هیچ‌کدام اینها نیستم و الان کنار دوستانم بازی را از نزدیک تماشا می‌کنم.»

سهمی از شادی 
روی بالاترین سکو نشسته‌اند تا بتوانند به بوفه و سرویس بهداشتی و درهای خروجی دسترسی آسان‌تری داشته باشند. می‌گویند از اینکه در کنار باقی جوان‌ترها به ورزشگاه آمده‌اند حس خوبی دارند: «امیدواریم این شادی برای خانم‌ها پایدار باشد.» مچ‌بندهای پرچم ایران روی دست‌هایشان خودنمایی می‌کند. از اینکه اتوبوس‌ها به‌موقع جلوی در پارکینگ شرقی ورزشگاه آماده سوار کردن خانم‌ها و رساندن‌شان به جایگاه بوده تشکر می‌کنند: «من دچار پادرد مزمن هستم. پیش از آمدن به ورزشگاه من را از پیاده‌روی طولانی تا جایگاه ترسانده بودند اما وقتی به پارکینگ شرقی رسیدیم ما را به سمت اتوبوس‌هایی که برایمان مستقر شده بودند هدایت کردند. اینجا خیلی سرد است. کم و کاستی دارد اما نه آنقدر که اگر بار دیگر به من بگویند به ورزشگاه می‌آیی بگویم نه! تماشای بازی تیم ملی از نزدیک حس و حال غرورآفرینی دارد. امیدواریم مسئولان از این به بعد هم شرایطی مهیا کنند تا خانم‌ها نیز بتوانند سهمی از این شادی داشته باشند.»

کد خبر 653324 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران خانم ها تیم ملی نوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!

به گزارش قدس آنلاین، در مهم‌ترین بازی‌های امروز پرسپولیس در قائمشهر میهمان ببرهای مازندران است و استقلال نیز در ورزشگاه آزادی از ذوب‌آهن اصفهان میزبانی می‌کند. دو بازی حساسی که باید منتظر بود و دید در پایانشان صدر جدول کماکان آبی می‌ماند یا در فاصله چهار هفته مانده به اتمام لیگ برتر این شاگردان اوسمار ویرا هستند که رنگ قرمز را به صدر می‌پاشند.

*کار سخت پرسپولیس در قائمشهر

تیم‌های نساجی و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۱۵ امروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با قضاوت موعود بنیادی فر برگزارکننده یکی از مهم‎ترین بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر هستند؛ جایی که یک تیم برای قهرمانی می‌جنگد و تیم دیگر برای فرار از قعر جدول. پرسپولیس هفته قبل برابر سپاهان متوقف شد تا بهترین فرصت را برای صدرنشینی از دست بدهد و کماکان با ۵۳ امتیاز در رده دوم باقی بماند. اوسمار ویرا که تیمش بعد از شکست برابر آلومینیوم اراک جام حذفی را از دست داد، سپس با توقف برابر سپاهان نتوانست به صدر برسد، حالا در قائمشهر اصلاً دوست ندارد در سومین بازی متوالی ناکام باشد و فاصله‌اش با صدر جدول بیش از این شود. مربی برزیلی در این بازی حساس کاپیتان اول تیمش که برابر سپاهان اخراج شد را در اختیار نخواهد داشت و امید عالیشاهتنها غایب پرسپولیس در قائمشهر خواهد بود.

اما در سوی مقابل نساجی در این هفته‌ها خوب نتیجه گرفته و این می‌تواند زنگ خطری برای سرخپوشان پایتخت باشد. شاگردان ساکت الهامی در سه بازی اخیر خود گل نخورده‌اند و نتایج فوق‌العاده‌ای هم بدست آورده است. آن‌ها در اصفهان سپاهان مدعی را متوقف کردند، سپس در خانه تراکتور را شکست دادند و بعد از آن در فولادشهر ذوب‌آهنی که تازه روندی صعودی پیدا کرده بود را مغلوب کردند. حالا نساجی در شرایطی که همچنان قصد دور شدن از قعر جدول را دارد از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد و کار برای اوسمار و تیمش دشوار خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک برصفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید.

*استقلال به دنبال حفظ صدر

اما در دیگر بازی مهم امروز استقلال تهران از ساعت ۲۰:۳۰ با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. شاگردان جواد نکونام این هفته این شانس را دارند تا با آگاهی از نتیجه پرسپولیس مقابل نساجی، به مصاف نماینده نصف جهان بروند.

آبی‌پوشان پایتخت باوجود توقف هفته قبل در خانه تراکتور با ۵۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند و برای حفظ جایگاه خود موظف به برتری مقابل حریف اصفهانی هستند. شاگردان نکونام بهترین تیم در کسب نتایج خانگی در این فصل و صدرنشین لیگ برتر هستند و از سوی مقابل شاگردان محمد ربیعی نیز صدرنشین  بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر هستند و این موضوع می‌تواند تقابل این دو تیم را جذاب‌تر کند. این بازی نخستین بازی استقلال پس از برکناری مخالف اصلی جواد نکونام یعنی علی خطیر است، حال باید منتظر بود و دید آبی‌پوشان تهران  پس از پایان حواشی مدیرعامل-سرمربی چه نتیجه‌ای را مقابل چشم هوادارا نشان خواهند گرفت. نتیجه رفت این دو تیم در فولاشهر اصفهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

*دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم  اراک، ساعت ۱۷، ورزشگاه پاس قوامین
سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸:۱۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
نساجی مازندران - پرسپولیس، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
ملوان بندر انزلی - هوادار  تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی بندر انزلی
فولاد خوزستان - تراکتور تبریز، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی آبادان
استقلال - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه آزادی

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!
  • فیلمی شوکه‌کننده از حضور بدل صدام حسین در ورزشگاه آزادی! + ویدئو
  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • این مسابقه در تهران صفرصفر نمی‌شود!
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور هوادار خانم
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال