Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه ماحصل سیاست نگاه به شرق دولت سیزدهم خیلی زود خود را نشان داده است، گفت: شکستن یخ روابط با تاجیکستان و ترکمنستان، قرارداد سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان و کاهش تنش‌های سیاسی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از همین راهبرد نشأت گرفته است. مهدی خورسند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اتخاذ راهبرد برقراری ارتباط گسترده و متوازن با سایر کشورهای جهان گفت: در میان دولت‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی در ایران روی کار آمدند، همواره سیاست نگاه به غرب مد نظر قرار گرفته و سیاست نگاه به شرق در حد یک ایده باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی افزود: دولت سیزدهم با یک تغییر جهت مهم در عرصه دیپلماسی خارجی، از ابتدای کار سیاست اول همسایگان، تعامل با پیمان‌ها و اتحاد‌های منطقه‌ای و نگاه به شرق را در دستورکار قرار داده است.
خورسند با اشاره به اینکه ماحصل این نگاه به شرق دولت سیزدهم را خیلی زود ملاحظه کردیم، اظهار کرد: شکستن یخ روابط با تاجیکستان و ترکمنستان، قرارداد سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان، کاهش تنش‌های مرزی ایران و آذربایجان، آغاز فرآیند همکاری ایران در سازمان همکاری شانگ‌های و نیز کاهش تنش‌های سیاسی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس از همین راهبرد نشات گرفته است. 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه کنترل تحولات افغانستان از سوی دستگاه دیپلماسی کشور حائز اهیمت است، بیان کرد: خلاء وجود دولت در کشور همسایه می‌توانست برای ایران سرریز امنیتی داشته باشد اما راهکار‌هایی که دولت سیزدهم در دستگاه دیپلماسی اتخاذ کرد، راهبرد صحیحی بود که کشور سریعا از آن پاسخ گرفت.

 

بیشتر بخوانید: تعاملات ایران با منطقه سیاست قدرت‌های خارجی را منفعل کرده است
انتهای پیام/ برچسب ها: سواپ گازی دولت سیزدهم سفرهای خارجی رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سواپ گازی دولت سیزدهم سفرهای خارجی رئیس جمهور سیاست نگاه دولت سیزدهم نگاه به شرق بین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080632 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران