Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:13:56 GMT

نفت ۹۰ دلاری شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۰۳۴۱

نفت ۹۰ دلاری شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، همه گیری کرونا در جهان ادامه دارد و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین رقم از ابتدای شیوع این بیماری رسیده است. با این حال قیمت نفت بی‌توجه به این اتفاق، رکورد جدیدی را در بازارهای جهانی به ثبت رساند. 

به نظر می‌رسد اقتصاد جهان دیگر توان تعطیلی و قرنطینه‌های گسترده را ندارد از همین رو، افزایش مبتلایان به کرونا هم نتوانسته بر تقاضای نفت تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر، سرمای هوا در نیم‌کره شمالی زمین، باعث تقویت قیمت نفت بوده و تقاضا را افزایش داده است. 

در کنار آن بحران گاز در اروپا نیز ادامه‌دار بوده است. هفته گذشته، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز اروپا و اوکراین به پایین‌ترین سطح خود تاکنون رسیده است.

حجم گاز این مخازن از ۲۲ ژانویه کاهش یافته و به ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این رقم ۴۴.۶ درصد (۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب) کمتر از پارسال و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از زمان آغاز تزریق گاز در آوریل ۲۰۲۱ است.

حجم ذخیره‌سازی در مخازن زیرزمینی گاز اوکراین به کمتر از ۱۲ میلیارد مترمکعب رسیده است.

این عوامل رشد قیمت نفت در معاملات هفته گذشته را به دنبال داشت تا در نهایت، طلای سیاه در خرید و فروش های روز جمعه سد قیمتی ۹۰ دلار را بشکند و رکورد جدیدی به ثبت برساند. 

بر این اساس، قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه با رشدی هفت دهم درصدی به ۹۰ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. 

نفت شاخص آمریکا نیز ۲ دهم درصد گران شد و ۸۶ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه قیمت خورد. 

به گزارش ایرنا، اگرچه قیمت نفت روندی صعودی دارد اما کشورهای عضو اوپک‌پلاس همچنان بر ادامه توافق کاهش تولید حداقل تا میانه سال ۲۰۲۲ میلادی تاکید می‌کنند. 

برچسب‌ها اوکراین قیمت نفت اوپک نفت خام نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین قیمت نفت اوپک اوکراین قیمت نفت اوپک نفت خام نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳