Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار خیر و نیکوکاری مفهوم جدید و نوظهوری نیست بلکه از ابتدای وجود انسان بر روی زمین تا این لحظه در سرشت و ذات او وجود داشته و همیشه و در همه حال سعی در کمک و یاری به هم نوع خود داشته است. در طول زندگی افراد مشکلات و اتفاقات خوب زیادی روی می دهد اما با این حال اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده بیشتر به چشم می آیند و افراد در مواقع بروز مشکل و بحران انتظار کمک و دستگیری از جانب خویشان و همنوعان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه بلایای طبیعی، تصادفات جاده ای ، اعتیاد، مشکلات اقتصادی، تورم و مرگ و میرهای عادی و ناگهانی منجر به افزایش چشمگیری در آمار نیازمندان جامعه شده است. تاکنون اقدامات سازمان های اجتماعی برای کمک به کودکان نیازمند کمک در اکثر کشورها کافی نبوده و تعادلی بین امکانات و نیازها دیده نمی شود؛ در چنین شرایطی کمک های مردمی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

 موسسه خیریه فردای بهتر بدین منظور و در راستای کمک به دانش آموزان مستعد خانواده های بی بضاعت در راستای کسب دانش، مهارت های شغلی و خودکفایی تشکیل شده است.

این موسسه یک نهاد خیریه، بشردوستانه، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بوده و در زمینه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی فعالیت می کند.

موسسه با در نظرگرفتن اصل برابری همه انسان ها فارغ از هر نژاد، ملیت، دین، زبان، جنسیت و سن خواهان یاری انسان ها در مقابل هرگونه مشکلات و مصایب زندگی ، بیماری ها و حوادث می باشد.موسسه با نگرش ارج نهادن به همه انسان ها سعی می کند تا با ایجاد زمینه های فرهنگی، رفاهی و آموزشی مناسب، به رشد و شکوفایی استعدادها و تعالی جامعه انسانی کمک کند. این موسسه والاترین هدف خود را کمک به حل مشکلات مردم، خدمت بی منت به همنوعان و رضایت حق تعالی می داند.

مدیر عامل «موسسه خیریه فردای بهتر» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، این موسسه را یک موسسه تخصصی در زمینه حمایت از دانش آموزان معرفی کرد و افزود: سال ۱۳۸۶ با همفکری چند استاد دانشگاه و دبیران آموزش و پرورش با لحاظ این که نسبت اقتصاد خانواده ها و تحصیل دانش آموزان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و میزان باسوادی در خانواده های کم بضاعت پایین است لذا به این جمع بندی رسیدیم که وارد عرصه حمایت از دانش‌آموزان بشویم.

حسین رستم زاده اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی از آموزش و پرورش میزان باسوادی دانش آموزان مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده شهر تبریز نسبت به شهرهای همجوار در استانداردهای پایینی قرار د اشت است و میزان ترک تحصیل نیز در بین این دانش‌آموزان بیشتر بود؛ در بررسی علت ترک تحصیل در کارگروه به این نتیجه رسیدیم وقتی فرهنگ زیستی خانواده‌ای به بحران مالی می رسد اولین کار باز داشتن دانش آموز از ادامه تحصیل است لذا طی صحبتی با والدین ابراز کردند که اگر حامی مالی باشد ما اصرار بر ادامه تحصیل فرزندان مان داریم.

رستم زاده خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه قبلی کار در موسسه خیریه نسبت به راه اندازی موسسه خیریه تحصیلی تخصصی عمل کردیم و مسئولان امر هم از ما حمایت کردند. روند مجوز تا سال ۱۳۸۷ طول کشید و در اردیبهشت ۸۷ اولین جلسه هیئت امنا با هدف کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند آغاز شد و روش کارمان طبق اساسنامه موسسه این است که حتماً باید دانش آموزی مورد حمایت قرار بگیرد که از ابتدایی تا پیش دانشگاهی تحت حمایت ما باشد.

وی افزود: ما در کارگروهی به منظور آسیب‌شناسی علت ترک تحصیل و یا افت تحصیلی دانش آموزان به نکات برجسته ای رسیدیم از جمله اینکه مهمترین عامل، فقر خانواده و نیاز مالی خانواده ها است؛ لذا تصمیم گرفتیم در کنار حمایت از دانش آموز و تقویت دروس آنها به حمایت از خانواده‌های آنها و ایجاد فرصت‌های شغلی برای والدین مددجویان تحت پوشش و نیز تهیه ارزاق برای خانواده ها، تامین اجاره خانه، هزینه زندگی برای خانواده های تحت پوشش پرداخت هزینه شهریه دانشگاه دانشجویان و برگزاری مراسم های مختلف از قبیل مراسم افطاری با حضور مددجویان و خانواده شان و نیز پرداخت مستمری به مددجویان را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل موسسه خیریه فردای بهتر گفت: از سال ۱۳۸۷ تا سال کنون ۲ هزار و ۵۰ دانش‌آموز با کمک موسسه فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار یا دانشگاه شده اند.

وی با بیان اینکه تربیت اخلاقی و رفتاری فرد نیز یکی از اولویت‌های اساسی این موسسه است، خاطرنشان کرد: اگر فردی در خانواده باثبات تحت تربیت مادر باسواد باشد به طور قطع تربیت بهتری خواهد دید و آموزش‌های مدرسه نیز مکمل خواهد بود و ما اگر بخواهیم فرهنگ زیستی و شهری مان بالا رود نیاز به انسان‌های فرهیخته داریم بر این اساس اقدام به سوادآموزی و افزایش سواد و آگاهی مادران کردیم و برای برخی از مادرانی که نیاز مالی داشتند در شرکت‌های خصوصی و مراکز فنی و حرفه ای بعد از آموزش مهارت، کار پیدا کردیم.

رستم زاده موسسه خیریه فردای بهتر را یک موسسه تخصصی دانست که در وهله‌ اول رسیدگی به تحصیل دانش آموزان اولویت آن است و افزود: بر این اساس تمام لوازم و نیازهای آموزشی دانش آموز از قبیل کیف، کفش، لوازم تحریر و پرداخت هزینه کتب درسی ، تهیه کتب کمک درسی، برگزاری کلاس های تقویتی و آموزش کنکور و برگزاری کلاس‌های تقویتی متناسب با استعداد دانش آموزان از قبیل محاسبه سریع ریاضی و نیز کلاس های هنری برای دانش آموزان از جمله کارکردهای این موسسه می باشد.

وی با بیان اینکه بازخواست تحصیل نیازمند آرامش درون خانواده است و اگر کمبودی در نیازهای اولیه دانش آموز باشد عملکرد ما کارایی بهتری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۰ نیازهای خانواده ها را اولویت‌بندی کردیم بدین منظور خانواده‌هایی که پدر یا مادر را از دست داده و در منزل استیجاری هستند، کرایه منزل شان را پرداخت می کنیم یا چنانچه یکی از والدین فوت کرده و منزل از خودشان باشد و درآمدی نداشته باشند برای آنها مستمری پرداخت می کنیم و چنانچه خانواده‌ای هم مالک باشند و هم در آمد داشته باشند اما امکان کلاس تقویتی برای دانش‌آموز را نداشته باشند این موسسه کلاس های تقویتی برای دانش آموز مهیا می کند.

وی ادامه داد ما در بررسی‌ها به این نکته رسیدیم که در برخی خانواده‌ها سوء تغذیه در بین دانش‌آموزان وجود دارد که در این زمینه نیز با کمک خیران اقدام به تهیه ارزاق ماهیانه کردیم که اعطای ارزاق را تا کنون به ۱۵ روز در ماه کاهش داده‌ایم و مواد غذایی پروتئینی و نیازهای اساسی دانش آموزان و خانواده این دانش‌آموز را فراهم می‌کنیم.

رستم‌زاده تامین هزینه اجاره افراد تحت پوشش و نیز هزینه های درمان و داروی این خانواده ها و نیز نیازهای اساسی از قبیل یخچال تلویزیون و لباسشویی را جزو فعالیت‌های موسسه اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ خانواده تحت پوشش این موسسه هستند و هر خانواده‌ به ازای هر دانش‌آموز یک میلیون تومان ماهانه از طرف موسسه دریافت می کند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار ارتقاء تحصیل دانش‌آموزان از دانش‌آموزان آرزوها و نیازهایشان نیز پرسیده می‌شود که تحت برنامه عنوان سبد آرزوها نیازها و آرزوهای دانش آموزان به خیران اعلام می‌شود و آنها نیز به برآوردن آرزوی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند که برگزاری جشن تولد، سفر زیارتی همراه با خانواده داشتن گوشی تبلت و نیز لباسشویی برای مادر از جمله این آرزوها بود که توسط خیران و موسسه برآورده شده است.

رستم زاده ادامه داد: با شیوع کرونا و ارجاع آموزش ها به فضای مجازی مجازی نیاز به گوشی و تبلت برای آموزش دانش آموزان احساس شد که بر این اساس با کمک خیران ۱۳۵ گوشی و تبلت به این دانش‌آموزان اهدا شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز موسسات خیریه موسسات نیکوکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز موسسات خیریه آذربایجان شرقی تبریز موسسات خیریه موسسات نیکوکاری تحصیل دانش آموزان دانش آموز خانواده ها رستم زاده تحت پوشش انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان