Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:00:12 GMT

تمام پروتکل‌های بهداشتی در اعتکاف رعایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۰۳۱

تمام پروتکل‌های بهداشتی در اعتکاف رعایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی ستاد اعتکاف، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌رضا تکیه‌ای در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، با اشاره به این‌که در سالیان گذشته نیز از رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان قم بهره‌مند شده‌ایم، اظهار کرد: اگر تاکنون توانسته‌ایم مراسم معنوی اعتکاف را با کم‌ترین مشکلات برگزار کنیم، قطعا بهره‌مندی از این رهنمودها تاثیر بسیاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتکاف قبل از انقلاب اسلامی مخصوص روحانیت و در مسجد امام خلاصه می‌شده است، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف امروز به یک حرکت توسعه یافته و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

رئیس ستاد اعتکاف ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ فرمودند: اعتکاف در جامعه امروز نهادسازی شده است و باید آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی هوشمندانه در این راستا نیز انجام شود، چراکه هر اقدامی که در ابعاد و مقیاس بزرگ باشد درگیر آسیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بعد از دو سال توقف به دلیل کرونا به دنبال استفاده از ظرفیت بالای بیانیه گام دوم انقلاب هستیم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در فراز ۶ این بیانیه به اخلاق و معنویت در نظام جمهوری اسلامی با مثال صف‌های طولانی جوانان دختر و پسر در مراسم اعتکاف اشاره کردند.

تکیه‌ای از تنظیم سند راهبردی اعتکاف در شورای علمی یاد کرد و گفت: این سند پس از تنظیم به مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تقدیم شده است.

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف قبل از کرونا، یادآور شد: ۶ هزار مسجد در برگزاری مراسم اعتکاف همکاری داشته و ۷۵۰ هزار نفر در داخل کشور در این مراسم شرکت کرده و همچنین در ۸۳ کشور مراسم اعتکاف برگزار شده است.

رئیس ستاد اعتکاف با بیان اینکه با همکاری جامعه المصطفی (ص)، مسیر برگزاری اعتکاف در خارج از کشور هموار شده است، خاطرنشان کرد: ۳ هزار نفر در لندن بیش‌ترین تعداد معتکفین خارجی و ۳۰ نفر در ماداگاسکار کم‌ترین تعداد این معتکفین هستند.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین المللی اعتکاف، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته این جشنواره ۷۰۷ هزار و ۴۵۰ اثر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو به دبیرخانه ارسال شده است.

تکیه‌ای با تاکید بر اینکه باید مردمی بودن اعتکاف رعایت شود، بیان کرد: در نظر داریم در هر استان یک شورای سه گانه اعتکاف متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، رئیس سازمان تبلیغات و نماینده ستاد اعتکاف را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا فضای مجازی گسترش پیدا کرده است، ابراز کرد: امسال با رویکرد افزایش کیفیت فضای مجازی به دنبال برگزاری حضوری مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با دستور ریاست جمهوری هستیم.

رئیس ستاد اعتکاف اضافه کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴ مسجد را بدلیل سقف کوتاه از پذیرش معتکفین معاف کردیم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد اعتکاف تکیه ای آیت الله سعیدی پروتکل های بهداشتی مقام معظم رهبری مراسم اعتکاف ستاد اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ او امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است