Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مهدی عزیزی گفت: روستای ورقستان با هزار و ۳۷ نفر جمعیت شامل ۲۹۲ خانوار است که این روستا به عنوان قطب موزائیک سازی استان ۱۱۰ کارگاه موزائیک سازی دارای فعالیت بوده که این تعداد کارگاه برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

او گفت: تولیدات کارگاه‌های موزائیک سازی ورقستان به تهران، قزوین و اراک و تقریبا به کل کشور صادر می‌شود و کارگاه‌های موجود در این روستا به صورت سنتی و بیشتر دارای مجوز فعالیت هستند و اهالی روستا ضمن اشتغال به کشاورزی در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی رزن گفت: کارگاه‌های موزائیک سازی ورقستان ساماندهی نیستند و جز خوشه صنعتی قرار نگرفته‌اند و نبود تسهیلات ارزان قیمت و نبود رشته موزائیک سازی به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در تسهیلات توسعه روستایی از اهم مشکلات موزائیک سازان این روستا به شمار می‌رود که بهره برداران این حوزه از آن بی‌بهره هستند.

معاون عمرانی فرمانداری رزن برند سازی، ساماندهی و ایجاد خوشه صنعتی برای کارگاه‌های موزائیک سازی روستا را یک ضرورت دانست و گفت: شناخت ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنها، تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت‌ها، برندسازی عمده محصولات روستا، حفظ و تقویت حس مشارکت مردم به منظور اشتغالزایی و پیشرفت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روستا گامی موثر برای توسعه روستایی است.

عزیزی گفت: یکی از عمده‌ترین راهکار‌ها در اشتغالزایی و عدم مهاجرت جوانان روستا به کلان‌شهر‌ها راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی با توجه به ظرفیت‌های هر روستا بوده که قطعا با این راهکار در صورت توجه و حمایت، انگیزه جوانان را برای ماندن در روستا و تلاش برای آبادانی زادگاه خود بیشتر می‌کند.
منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه های تولیدی کارگاه های تولیدی موزائیک سازی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم

همزمان با فصل بهار شکفتن شکوفه‌های درختان در کوچه باغ‌های روستا‌ها و شهر‌ها خودنمایی می‌کند. این فصل زیبا و رنگارنگ بهانه‌ای برای سفر به گوشه و کنار کشورمان است تا از زیبایی‌های آن لذت ببریم.

باغ های گلابی روستای تکه از توابع شهرستان نهاوند استان همدان نیز با شکوفا شدن طبیعت بهاری زیبایی به این روستا بخشیده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی را به نمایش گذاشت که ملاحظه می‌کنید.

منبع: حسین سهرابی - همدان

بیشتر بخوانید:

شکوفه‌های چشم نواز درختان لارستان به وقت بهار + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم