Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی درباره بازار رهن واجاره مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای کمک به مستأجران در بخش اجاره‌بها پیشنهادهایی را برای تصویب آماده کرده است. هدف از انجام این کار ساماندهی بازار اجاره و تسهیل‌گری در پرداخت هزینه‌های اجاره برای مستأجران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این مطلب که طی دو سال گذشته مصوباتی از ستاد ملی کرونا برای ودیعه مسکن اخذ شده است، افزود: افزایش قیمت اجاره‌بها در توان پرداخت قشر مستأجر نیست. به همین منظور امسال پیشنهاداتی در قالب قانون بودجه تنظیم و ارائه شده تا نهایی و مصوب شود. با تصویب این پیشنهادها در قانون بودجه در نظر است تا اعتبار مناسبی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

محمودزاده ادامه داد: در نظر است تا در قانون بودجه امسال، تسهیلات ودیعه مسکن گسترش یابد و با ساختار قوی‌تری کار پیش برود.

وی تصریح کرد: باید ابزار مناسب قانونی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم بشود تا این کمک‌ها در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه بازار مسکن و اجاره‌بها متأثر از اقتصاد کلان کشور است، توضیح داد: تلاش بر این است تا فاصله بین قیمت اجاره و توان مستأجران با پرداخت کمک ودیعه اجاره جبران شود. چنانچه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شود کمک قابل توجهی به مستأجران می‌شود.

وی در خصوص جزئیات پیشنهاد ارائه شده گفت: پیشنهاد شده است تا ۱۰ درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قانون در قالب ودیعه اجاره هزینه شود. این پیشنهاد ارائه شده و مورد تأیید بخش‌های اولیه قرار گرفته است. امید است تا در بودجه نهایی این رقم تثبیت بشود که کمک خوبی برای مستأجران است.

محمودزاده همچنین گام دیگر وزارت راه و شهرسازی را در موضوع ساماندهی بازار اجاره، موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای برشمرد و افزود: موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شد و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دست بررسی است نیز از سنوات گذشته آغاز شده و در حال پیگیری است که با تصویب و اجرایی شدن آن بازار اجاره ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 5411395

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود محمودزاده وام ودیعه مسکن لایحه بودجه 1401 رهن و اجاره مسکن اجاره بها بورس بانک مرکزی ایران بانک مرکزی گمرک پتروشیمی وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار پروژه آبخیزداری سید احسان خاندوزی رستم قاسمی شرکت ملی نفت ایران تورم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وزارت راه و شهرسازی قانون بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زهره‌ای صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، حمل و نقل و نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین رسالت دولت و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

به وی به آمار به روز شده طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار به روز شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مشکلات تهیه زمین و یا موانع بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها وجود دارد.

زهره‌ای در ادامه اظهار کرد: آسیب‌شناسی لازم در خصوص مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و در اکثر این استان‌ها حل شده اما در نهایت نیازمند عزم جدی استان‌ها هستیم.

وی بر پیگیری جدی حل مشکلات پل خندقلو و مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد .

در ادامه استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تا کنون تعهدات استانی در خصوص مصوبات  سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است .

محمدرضا حسین نژاد افزود: در انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر رئیس جمهور باید تسریع شود زیرا بیشترین مصوبات در ارتباط با این وزارت خانه است.

کد خبر 6099151

دیگر خبرها

  • مسیر سخت تا نقطه تعادل در بازار مسکن
  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • قانون حمایت از مستأجران جور شد
  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • ۶۰هزار نفر واجد شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمان
  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است