Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:33:16 GMT

خانه پیش‌ساخته با سازه Lsf

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۳۸۴

خانه پیش‌ساخته با سازه Lsf

ساختمان‌های پیش‌ساخته با lsf در مقایسه با سازه‌های سنتی که تاکنون در کشور مورداستفاده قرار می‌گرفتند دارای مزایا و معایب خاصی هستند. علاوه بر تمامی ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه‌ها قیمت بسیار مناسب آن‌ها موجب شده از محبوبیت خاصی برخوردار باشند. اگر می‌خواهید با سازه lsf بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار خانه پیش‌ساخته با lsf

خانه پیش ساخته lsf یکی از بهترین ومقرون‌به‌صرفه‌ترین سازه‌ها در دنیای امروز محسوب می‌شود. منظور از خانه‌های پیش ساخته سازه‌هایی است که تا چند مرحله از ساخت آن‌ها از قبل در کارخانه صورت گرفته است و با انتقال آن‌ها در محل سازه با اتصال قطعات و پنل‌ها با یکدیگر ساختمان آماده می‌شود. نوعی از خانه‌های پیش ساخته را با استفاده از سیستم ساخت و ساز lsf می‌سازند. در ساختار اصلی این سازه‌ها از ورق گالوانیزه استفاده شده‌است. تکنولوژی سازه های ال اس اف از کشور نیوزلند به ایران وارد شده و مورد تایید وزارت مسکن و شهرسازی است. ضخامت ورقه‌های گالوانیزه‌ای که در این سازه‌ها استفاده می‌شود با توجه به کاربرد سازه و محل نصب و ... متفاوت است.

جزئیات ساختمان پیش‌ساخته با lsf

به طور کلی ساختمان‌های فولادی سبک سرد نورد شده (lsf) به دو روش قاب بندی طبقه‌ای و قاب ‌بندی دیواری ممتد اجرا می‌شوند. در روش قاب ‌بندی طبقه‌ای در ابتدا دیوار و بعد سقف و در انتها دیوار طبقه فوقانی احداث می‌شود؛ اما در روش قاب‌ بندی دیواری ابتدا دیوارهای طبقات مورد نظر نصب می‌شوند و بعد سقف تمامی طبقات اجرا می‌شود. خانه پیش ساخته lsf با توجه مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی که دارد به راحتی می‌تواند با محیط سازگار شود و انتخاب مناسبی برای ساختمان‌سازی در مناطق بسیار گرم و سرد است.

خانه پیش ساخته lsf از نظر کیفیت

سازه ال اس اف کاربردهای مختلفی دارد و از این خانه‌ها می‌توان به صورت دائم و غیر دائم با امکان تغییر کاربری استفاده نمود. در صورتی که در ساخت سازه lsf از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب استفاده شود سازه به خوبی می‌تواند وزن بالای ساختمان را تحمل کند. لازم است که اشاره کنیم برای روکش این سازه‌ها در داخل ساختمان از مصالحی مانند گچ و کناف و برای نمای بیرونی از آجر استفاده می‌کنند. انتخاب تمامی این مصالح و نقشه دقیق ساخت توسط مهندسین متخصص و با تجربه انجام می‌شود. از‌این‌رو می‌توان گفت خانه‌های پیش‌ساخته با lsf دارای کیفیت و ایمنی عالی هستند.

خانه پیش ساخته lsf از نظر کیفیت

انعطاف‌پذیری در خانه‌های پیش‌ساخته با سازه lsf

یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های سازه‌های ساخته شده با تکنولوژی lsf انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. این سازه‌ها که از مقاومت بالایی برخوردار هستند همانطور که اشاره شد از قاب‌های فولادی گالوانیزه ساخته شده‌اند، به همین دلیل بسیار انعطاف پذیراند. در نتیجه ایجاد خمش در سازه بدون هیچگونه ترک خوردگی انجام می‌شود و به این ترتیب ساختمان در برابر حوادث طبیعی و باد مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و آسیبی به آن وارد نخواهد شد. به عبارتی می‌توان گفت که انعطاف پذیری در سازه ال اس اف به معنی آن است که سازه دارای قابلیت شکل پذیری و تحمل نیروی زیادی است.

اجرای قاب‌های سبک فولادی lsf در خانه‌های پیش ساخته که با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز صورت می‌گیرد دارای صرفه اقتصادی است و می‌توان گفت ساخت و ساز با استفاده از این سازه‌ها یک روش اقتصادی و مدرن است.

خانه های پیش ساخته lsf گران‌تراند یا خانه های معمولی؟

برای برآورد قیمت خانه پیش ساخته باید به چندین فاکتور توجه کنیم. همانطور که هزینه نهایی ساخت یک ساختمان را با در نظر گرفتن متراژ ساختمان، میزان مصالح مورد استفاده، کیفیت مصالح به کار رفته، محصولات برودتی و حرارتی، تعداد طبقات ساختمان و ... تعیین می‌کنند. قیمت خانه‌های پیش ساخته با lsf  نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان به‌طور‌دقیق قیمت مشخصی را برای هزینه یک واحد ساختمانی تعیین کرد. از این رو نیاز است که  مالک ابتدا امکاناتی که می‌خواهد ساختمان به آن‌ها مجهز باشد را مشخص کند و سپس نوع مصالح مورد استفاده توسط مهندسین اجرایی تعیین شود تا بتوان هزینه نهایی سازه را اعلام نمود.

به عبارتی می‌توان گفت که در قیمت سازه lsf عوامل مختلفی دخالت دارند که تغییر در انتخاب هر یک از آن‌ها می‌تواند موجب ارائه قیمت‌های گوناگونی برای ساختمان‌های پیش ساخته مختلف شود. به طور کلی از عوامل موثر بر قیمت نهایی ساختمان‌های پیش ساخته با ال اس اف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

اسکلت
پوشش سقف
نمای داخلی و خارجی
درب و پنجره ها
کفپوش
متراژ و طبقات ساختمان
و ...

با توجه به اختلاف قیمتی زیاد سازه های lsf با خانه‌هایی که به سبک ساختمان سازی سنتی ساخته شده‌اند و همچنین زمان کمتر برای ساخت و سهولت نصب این سازه می‌توان گفت این روش منطقی‌ و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای ساخت ساختمان‌های ضد زلزله و ایمن است.

قیمت خانه پیش ساخته با lsf

خرید خانه پیش ساخته با lsf

شرکت‌های ساختمانی متعددی وجود دارد که می‌توانید برای خرید خانه‌های پیش ساخته با lsf به آن‌ها مراجعه کنید؛ اما نیاز است که ابتدا نوع سازه خانه خود را با توجه به منطقه و شهری که در آن سکونت دارید مشخص کنند و سپس بودجه‌ای متناسب با مورد انتخابی خود در نظر بگیرید تا بتوانید یک خانه ایده آل با کمک سازه lsf برای خود تهیه کنید. البته با توجه به روش های مختلف ساخت خانه‌های پیش ساخته و همچنین قیمت مناسب سازه‌های lsf می‌توانید با هر نوع بودجه ای صاحب یک خانه زیبا و شیک شوید.

جهت تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ و بهینه‌تر می‌توانید به شرکت ستون قصر طلایی که یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین شرکت‌ها در این زمینه است مراجعه کنید و با کارشناسان و نیروهای متخصص و با تجربه این مجموعه مشورت کنید. شرکت ستون قصر طلایی با بهره گیری از تیم قدرتمند و حرفه‌ای خود افتخار اجرای پروژه‌های ساخت و ساز موفق بی شماری را در کارنامه درخشان خود دارد. بنابراین می‌توانید با همکاری آن‌ها یک خانه رویایی برای خود بسازید.

منبع: فارس

کلیدواژه: تکنولوژی های پیشرفته ای با توجه مقاومت خانه های پیش ساخته پیش ساخته با lsf خانه پیش ساخته خانه پیش ساخته lsf انعطاف پذیری توان گفت سازه ها برای ساخت ال اس اف خانه ها سازه lsf

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

فرماندار شفت با اشاره به وقوع پنج مورد آتش‌سوزی در منطقه گفت: با وجود شرایط خاص منطقه و داشتن یک ماشین آتش‌نشانی ۲۵۰۰ لیتری و ایستگاه پمپاژ آب آتش‌نشانی، شهرک در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، مهدی نقدی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران کل استان جهت حضور در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، اظهار کرد: آتش سوزی ۴۸ ساعت گذشته بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می کنند که در حادثه آتش سوزی با خطرات ناشی از انفجار مواجه بودیم و کار را برای مردم و آتش نشانان و امدادگران سخت می کرد.

نقدی با بیان اینکه آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه ها چوبی بود و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.

فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • عکس| فیلم زندگی «تتلو» ساخته می‌شود؟
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی