Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خروجی یکصدمین نشست اعضای هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک که با تاخیر دو روزه سه شنبه گذشته برگزار شد به برگزاری نشست فوق العاده منجر شد؛ نشستی که فردا یکشنبه برگزار خواهد شد تا شاید سرنوشت این کمیته و انتخاباتش در آن به صورت شفاف و علنی مشخص شود.

طبق آنچه در نشست ۲۰ آبان ماه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب شد، انتخابات این کمیته باید ۱۷ اسفندماه برگزار شود اما تا به امروز هیچ اقدام عملی برای این انتخابات و برگزاری به موقع آن انجام نشده است و همین مسئله ابهامات زیادی پیرامون برگزاری قطعی آن در زمان مقرر ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین آئین نامه انتخاباتی و بررسی آن در هیات اجرایی و همچنین تایید توسط کمیته بین المللی المپیک و مجمع کمیته ملی المپیک بزرگ ترین و مهمترین اقدامی است که برای انتخابات این کمیته باید انجام شوند اما در فاصله کمتر از یک ماه و نیم مانده به ۱۷ اسفندماه هنوز آئین نامه ای تصویب نشده که سه گام مهم بعدی در رابطه با آن برداشته شود.

همین مسئله ابهامات زیادی در رابطه با انتخابات پیش رو ایجاد کرده است به خصوص که در میان اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستند افرادی که بر تدوین آئین نامه تاکید دارند با این علم و آگاهی که مسیر تصویب آن از زمان باقی مانده تا انتخابات طولانی تر خواهند شد. این افراد عموما نفراتی هستند که برای ورود دوباره به انتخابات کمیته ملی المپیک شانسی ندارند و پایان یافتن دوره فعلی، در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک باید به صورت رسمی با مدیریت ورزش هم خداحافظی کنند چراکه خارج از کمیته هم شانس زیادی برای تصدی پست و مسئولیت ندارند.

این تمایلات شخصی بر پیچیدگی معادلات انتخابات کمیته ملی المپیک اضافه کرده است و حرکت آن را در مسیر تعویق سرعت داده است به خصوص که در نشست هفته گذشته هیات اجرایی حتی در مورد نام نویسی از کاندیداها هم هیچ تصمیمی گرفته نشد در حالیکه طبق اساسنامه باید حداکثر یک ماه پیش از زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، نام نویسی از کاندیداها آغاز شود.

با این شرایط تصمیم به برگزاری نشست فوق العاده روز یکشنبه گرفته شده در حالی که اگر همین فردا هم برگزاری انتخابات در زمان مقرر تایید شود، بازهم برای تشکیل مجمع فرصت کم است به خصوص که طبق تبصره ۲ از ماده ۷ اساسنامه کمیته ملی المپیک دعوتنامه شرکت در مجمع به همراه دستور جلسه حداقل یک ماه قبل از تشکیل مجمع با پست سفارشی برای اعضای مجمع ارسال شود.

با این اوصاف حداکثر تا ۱۷ بهمن ماه باید دعوتنامه مجمع ۱۷ اسفندماه برای اعضا ارسال شود اما چه ضمانتی وجود دارد که طی این مدت آئین نامه تدوین شود، به تصویب مجمع و کمیته بین المللی هم برسد تا برای انتخابات پیش رو ضمانت اجرایی پیدا کند؟ اصلا تشکیل مجمع برای تصویب آئین نامه چه زمانی انجام خواهد شد وقتی هنوز دعوت نامه ای برای اعضا ارسال نشده است؟

همه این موارد حکایت از نمایشی بودن نشست فردا دارد؛ وقتی اراده مجموعه کمیته ملی المپیک در رابطه با انتخابات هر روز ضعیف تر می شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک هیات اجرایی کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک مجمع انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اجرایی کمیته ملی المپیک هیات اجرایی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

محسن رضوانی با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان بعنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو