Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می‌شوند.

این نخسین باری است که نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ادغام و با یکدیگر برگزار می شوند. پیش از این، نمایشگاه ملی صنایع دستی، همزمان با روز بیستم خرداد (یعنی ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی) برگزار می‌شد؛ اما در دو سال گذشته به جهت شیوع بیماری کرونا نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه  استان های مختلف کشور شرکت می‌کنند؛ در همین راستا احسان درست کار کارشناس بازاریابی و تبلیغات توریسم معاونت گردشگری خراسان جنوبی درباره دستاوردها و نحوه عملکرد این استان در نمایشگاه گفت:  خراسان جنوبی با برند کویر‌های رویایی یا به رنگ ارغوان به طعم زعفران، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری صنایع وابسته و نمایشگاه صنایع دستی شرکت خواهد کرد.

این پانزدهمین حضور متوالی فعالان گردشگری خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری است.

به گفته درست کار، از نقاط قوت این استان تاسیسات گردشگری خوبی است که طی این سال‌ها به بهره برداری رسیده اند و بیش از هفتاد و شش اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور داریم.

فعالان گردشگری خراسان جنوبی، در این دوره از طریق ویدئو‌ها و کلیپ‌هایی که توضیحاتشان به صورت دو زبانه است، سعی در جلب نظر مخاطبان و معرفی جاذبه های این شهر برای گردشگران دارند. 

همچنین رونمایی از کتاب قالیچه‌های بلوچی خراسان جنوبی و گردشگری خوراک، از دیگر برنامه های آنهاست. 

به گفته، درست کار ، در بخش صنایع دستی با حضور پانزده نفر از صنعتگران بافته‌های داری مثل گلیم بافی و پلاس بافی، در گروه نساجی حوله بافی به شیوه سنتی ارائه می شود. این کار با رویکرد معرفی روستای جهانی خراشاد که به تو بافی مشهور است، انجام می شود. 

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، از امروز کار خود را آغاز می کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا