Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:40:27 GMT

برگزاری رزمایش دریایی عربستان و مصر در دریای سرخ

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۲۱۶

برگزاری رزمایش دریایی عربستان و مصر در دریای سرخ

به گزارش امروز (شنبه) روزنامه «الشرق الاوسط»، این رزمایش یک هفته ای در پایگاه دریایی «ملک فیصل» در ناوگان غربی عربستان از دوشنبه گذشته آغاز شده، روزهای پایانی را با انجام برنامه های فشرده رزمی سپری می کند. در این رزمایش مشترک فرضیه های رزمی متعددی از جمله مقابله با اهداف متخاصم با گلوله جنگی، هجوم به ساختمان ها، شناسایی سواحل و جزایر و تمرین شناورهای نیروی دریایی دو کشور در دریای سرخ اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این روزنامه، این رزمایش با هدف تقویت روابط و همکاری مشترک، ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای دریایی عربستان و مصر و نیز با هدف یکسان سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف، مقابله با تهدیدات در منطقه و تبادل تجربیات در روش های انجام وظایف دریایی صورت می گیرد.

سرلشکر «یحیی العسیری» فرمانده ناوگان غربی عربستان که میزبان این رزمایش است، پشتر اعلام کرده بود که هدف از این رزمایش یکسان‌سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف برای مقابله با تهدیدات در منطقه است.

مصر و عربستان پیشتر نیز رزمایشهای مشترکی همراه با کشورهای اردن، سودان، جیبوتی، سومالی و شماری از نیروهایی وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن با هدف گسترش «همکاری های نظامی میان کشورهای حاشیه دریای سرخ»، «تقویت امنیت دریایی» و «حمایت از آب های منطقه ای» برگزار کرده اند.

دریای سرخ یکی از گذرگاه های مهم اقتصادی دنیا به حساب می آید که کانال سوئز در شمال آن قرار دارد؛ کانالی که مهمترین گذرگاه کشتیرانی بین دریای سرخ و مدیترانه به شمار می رود و سه قاره آفریقا و آسیا و اروپا را به هم مرتبط می کند.

برچسب‌ها سودان دریای سرخ سومالی مصر رزمايش جیبوتی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان دریای سرخ سومالی سودان دریای سرخ سومالی مصر رزمايش جیبوتی اردن دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن