Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: مناطق آزاد شده رودخانه کرج تبدیل به تفرجگاه عمومی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کرج   به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز ، حسین فاضلی هریکندی در حاشیه تخریب بنای متعلق به وزارت نیرو در بستر رودخانه کرج که به دستور رئیس قوه قضاییه به عنوان دومین بنا برای آغاز آزادسازی بستر رودخانه کرج تعیین شده است، اظهار داشت: بنای متعلق به وزارت نیرو، امروز یک هفته پس از تخریب ساختمان متعلق به قوه قضاییه تخریب و از بستر رودخانه کرج در این قسمت نیز رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه، خارج کردن مصالح و ابزارآلاتی که قابلیت استفاده مجدد دارد، از چند روز قبل آغاز و امروز هم تخریب به صورت کامل انجام می‌شود.

تخریب بنای وزارت نیرو در بستر رودخانه چالوس به دستور رئیس قوه قضائیه بازسازی هزار خانه تخریب‌شده مددجویان کمیته امداد هرمزگان از هفته آینده دستگاه قضایی البرز از تخریب "مدرسه 1000 نفره فردیس" جلوگیری کرد

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه و مصوبات کمیته تخصصی آزادسازی بستر رودخانه کرج جهت بررسی راهکارهای قانونی برای استفاده عموم مردم از حاشیه رودخانه کرج بیان کرد: اگرچه اصل آزادسازی بستر رودخانه کرج مطابق الزامات و مقررات قانونی و به جهت رعایت مسائل زیست محیطی و رفع مخاطراتی که مزاحم جریان سالم آب تشخیص داده می شود، صورت می گیرد.

فاضلی با اشاره به اینکه  مردم باید فایده و نتیجه ملموس و عملی از این اقدام را هم مشاهده کنند تصریح کرد: با تصویب کمیته تخصصی آزادسازی بستر رودخانه کرج که با عضویت نمایندگان دستگاه‌های موثر و متولی در زیر مجموعه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان البرز تشکیل شده است، مقرر شده که در هر قسمتی از مسیر رودخانه که به جهت موقعیت منطقه امکان داشته باشد، با رعایت مقررات قانونی و ضوابط زیست محیطی، تفرجگاه ساحلی برای استفاده عموم مردم ایجاد شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز تصریح کرد: در مرحله اول، به طول حدود 4 کیلومتر در حاشیه رودخانه کرج مابین پل حامی تا آبگیر بیلقان که در محدوده شهر کرج واقع شده، بعد از اجرای طرح آزادسازی، جهت ایجاد تفرجگاه ساحلی برای استفاده رایگان عموم ‌مردم در اختیار شهرداری کرج قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر قسمتی که مطابق ضوابط قانونی امکان ایجاد دسترسی برای استفاده عمومی باشد به همین نحو اقدام خواهد شد و به عبارت دیگر مقابله با اقدام غیرقانونی برخی اشخاص از طریق احداث ساختمان در بستر و حریم رودخانه کرج و استفاده اختصاصی از آن منتهی به استفاده قانونی عموم مردم از حاشیه رودخانه خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزادسازی بستر رودخانه کرج برای استفاده استان البرز قوه قضاییه رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود