Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه مطبوعات کشور علیه صدور ابلاغیه کسب مالیات ارزش افزوده از رسانه‌ها بیانیه صادر کرد.   در بیانیه هشدار داده شده است این اقدام به مرگ مطبوعات می‌انجامد.   متن کامل بیانیه به این شرح است:   بسم‌الله الرحمن الرحیم   به تازگی ابلاغیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر اخذ ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از رسانه‌های کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این ابلاغیه به صورت بخشنامه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.   نظر به اینکه فرایند تهیه، تولید و توزیع نشریات در کشور ما در هیچ مرحله‌ای منطبق با تعریف ماده ۳ قانون مالیات از ارزش افزوده نیست و این ابلاغیه می‌تواند با ایجاد محدودیت، موجب در تنگنا قرار گرفتن هرچه بیشتر فعالیت رسانه‌ها؛ بخصوص رسانه‌های مکتوب و در نهایت فضای فرهنگی کشور شود؛ بیم آن می‌روند که روند پیش‌رو به پایان فعالیت مطبوعاتی در کشور منجر شود و در نتیجه آن، جمع زیادی از همکاران رسانه‌ای در سطح کشور بیکار شوند.    با این حال و در شرایطی که تورم روزافزون با افزایش بی‌رویه‌ قیمت‌ها در اقلام ضروری مانند تهیه و تولید کاغذ، فیلم، زینک، چاپ، حق و دستمزد کارکنان، توزیع و انتشار، هزینه و فشار مضاعفی را بر مطبوعات تحمیل کرده، شیوع ویروس کرونا نیز در دو سال اخیر محدودیت‌ها و مشکلات زیادی را بر نشریات حاکم کرده تا جایی که عملاً فعالیت برخی رسانه‌ها متوقف شده است.   در این بین، به نظر می‌رسد این ابلاغیه بدون هیچگونه کار کارشناسی و در نظر گرفتن تعریف صحیح قانونگذار از دریافت مالیات بر ارزش افزوده بوده و مطالعه و بررسی مصداق دقیق آن طبق خواست قانونگذار انجام نگرفته است که البته در صورت اجرا، تیر خلاصی بر پیشانی نحیف رسانه‌ها، بخصوص رسانه‌های مستقل خواهد بود.   بنابراین انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری اسلامی و همچنین رییس محترم مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان محترم مردم در خانه ملت به صورت جدی به این قضیه ورود کرده و با تجدیدنظر فوری و دستور عدم اجرایی شدن این ابلاغیه، مطبوعات را از مرگ حتمی و فاجعه تعطیلی نجات دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارزش افزوده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!

تین نیوز

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی تین نیوز ، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیات دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند.

نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است. در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به 10 درصد را تصمیمی نادرست خواندند.

یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه به خبرنگار ما گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود. مسعود طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود. طاهری با بیان اینکه بیش از هفتاد درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده ، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه دریافت پیشنهادات خارجی برای برخی بازیکنان
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!