Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:45:46 GMT

فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات کمتر شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۵۹۶

فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات کمتر شود

گروه استانها- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف تأثیر گذاری بیشتر مجازات ها و تحقق امر پیشگیری از وقوع جرم، باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات را تا حد امکان کاهش داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: هر اندازه که مجرم سریعتر به مجازات برسد به همان اندازه تأثیر اهداف اصلاحی مقنن بیشتر می شود و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز مؤثر تر واقع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به لزوم اتخاذ تدابیری جهت کاهش محکومان متواری در استان اشاره کرد و بیان داشت: چکیده و عصاره دادرسی در اجرای احکام قطعی محقق می شود لذا باید تدابیری اتخاذ گردد تا انتهای سلسه دادرسی با دقت، به خوبی و بر اساس مُرِّ قانون انجام گردد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین: مصوبات کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در زمان مقرر اجرا شودمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل معرفی شدرئیس کل دادگستری استان مرکزی: راهبرد اصلی دادگستری استان "پیشگیری از وقوع جرم" است

این مقام قضایی بر اطلاع رسانی از محرومیت استفاده از تأسیسات ارفاقی جهت محکومان متواری تأکید کرد و بیان داشت: اگر محکومان متواری مستقلاً خود را به دایره اجرای احکام معرفی ننمایند بدون تردید از بستر های استفاده از تأسیسات ارفاقی محروم خواهند شد.

وی ساز و کار قانونی محدودیت استفاده از خدمات عمومی جهت محکومان متواری را خواستار شد و اظهار داشت: با تشکیل بانک اطلاعات محکومان متواری و ارائه به همه موسسات و مراکز خدمت رسان می توان عرصه را بر این افراد جهت اجرای مجازات تنگ کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد می توان از احکام جایگزین حبس استفاده کرد، گفت: الزام به خدمات عمومی رایگان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم سبک در بازاجتماعی شدن مجرمان نقش اثر گذاری دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد فعلا موجودی پابند انبار به صفر رسیده و طی دو هفته اخیر همه پابندهای‌ موجود استفاده شده و از تهران درخواست مجدد داده شده است.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم کل دادگستری استان محکومان متواری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران