Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل قضائی استان قزوین با ارسال نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی استان، هرگونه انتقال و انتصابی در جایگاه‌های مدیریتی، خاص و مشاغل حساس را مشروط به احراز صلاحیت اشخاص مبتنی بر قوانین و مقررات موجود، به ویژه ضوابط مصرح در قانون گزینش کشور دانست.

وی در این نامه با تاکید بر اهمیت به‌کارگیری نیروی صالح و متخصص در راستای ارتقا سلامت و کارآمدی نظام اداری کشور عنوان کرد: اعلام نظر هسته‌های گزینش در به‌کارگیری و انتصاب اشخاص در مشاغل مدیریتی، خاص و حساس ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاعلیخانی با تاکید بر قانون گزینش کشور و آئین نامه‌های اجرایی آن به خصوص ماده ۱۶ این قانون خاطر نشان کرد: واحدهای کارگزینی دستگاه‌های مشمول استان، به محض دریافت نظر گزینش، مبنی بر عدم موافقت با جذب و یا ادامه خدمت فرد مورد نظر، مکلف‌اند نسبت به قطع رابطه استخدامی با این شخص اقدام کنند در غیر این صورت هرگونه پرداخت جنبه قانونی نداشته و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مقام ارشد نظارتی استان در بخش پایانی این مکاتبه عنوان کرده است: بر اساس ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مقتضی است مسئولان دستگاه‌های مشمول قانون گزینش استان از هرگونه به‌کارگیری اشخاص در جایگاه‌های مدیریتی و حساس مصرح در قانون بدون طی مراحل گزینش خودداری و نسبت به اصلاح امور اداری مطابق با قوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

کد خبر 5411623

منبع: مهر

کلیدواژه: انتصاب مقامات قزوین مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی واکسن کرونا شیوع کرونا برف و کولاک مشهد عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به اصلاح قانون چک، گفت: در گام جدید قانون چک، تا شهریور سال جاری رسیدگی به چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره اصلاح قانون چک، گفت: اصلاح قانون چک در چند مرحله اجرایی خواهد شد که یکی از این گام‌ها رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 250 هزار چک بر اساس قانون جدید برگشت داده می‌شود، گفت: از این میزان چک‌های برگشتی، 90 درصد برگشتی‌های مسلم است که نیازی به تشکیل پرونده و سپری کردن رویه قضایی ندارد، لذا برای صدور حکم می‌توان از تکنولوژی روز یعنی هوش مصنوعی بهره برد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به مزایای رسیدگی به چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی، گفت: با این روش سرعت رسیدگی به چک برگشتی در کوتاه‌ترین زمان و هزینه انجام و همچنین با این شیوه کمبود نیروی قضایی را تا حدی جبران و مشکلات نیروی انسانی و امکانات زیر ساختی در قوه قضاییه حل می‌شود.

ابوترابی درباره فرایند و اقدامات انجام شده برای استفاده از هوش مصنوعی جهت رسیدگی به چک‌های برگشتی بر اساس اصلاح قانون چک، بیان کرد: در این زمینه جلسات هماهنگی با حضور مسئولان دستگاه قضا، برگزار شده و با ایجاد زیرساخت‌ها تا شهریورماه سال جاری این رویه ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون شورها و امور داخلی مجلس با یادآوری اینکه در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که به 30 درصد پرونده‌های قضایی بر اساس هوش مصنوعی رسیدگی شود، تاکید کرد: می‌توان با استفاده از این تکنولوژی به بسیاری از پرونده‌های غیر پیچیده قضایی رسیدگی کرد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین