Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر بهروز اخوان گفت: با توجه به اینکه سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) بیشتر افرادی را که واکسن نزده‌اند در معرض ابتلا قرار می‌دهد، لذا واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز در استان آغاز شده و تمامی مراکز تجمیعی، خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت در شهر و روستا‌ها پذیرای مراجعه کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند صعودی بیماری در استان و افزایش نمونه‌های مثبت می گوید: در حال حاضر ۲۵ درصد نمونه‌های روزانه تست کرونا در استان مثبت است، ولی روند بستری ایستا بوده و تعداد ورودی و خروجی بیماران بستری یکسان است و حدود ۲۰ نفر در روز را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه افراد مبتلا حال عمومی بسیار بدی ندارند،گفت: از مجموع ۲۴ مبتلا به سویه جدید کرونا در استان ۲ نفر بستری شدند که یکی از آن‌ها یک نوبت واکسن تزریق کرده بود و دیگری هیچگونه واکسنی تزریق نکرده بود که هر ۲ از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر اخوان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون دُز سوم کرونا می گوید: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۱۹ درصد واکسن تزریق کرده اند که عدد مطلوبی نیست و باید در انجام آن تسریع شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از آنجا افراد بزرگسال واکسن کرونا را تزریق کرده اند، شرایط آنتی بادی مناسبی دارند، گفت: کودکان به دلیل واکسینه نبودن، بیشتر در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا قرار دارند.

او با تاکید بر اینکه در زمینه سویه جدید کرونا، علاوه بر اهتمام در تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید جدی است،گفت: استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت فاصله اجتماعی به حدی جدی است که همپای تزریق واکسن به شمار می‌رود و افراد در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام از ۲ ماسک استفاده کنند.

دکتر اخوان به خروج استان از وضعیت آبی کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهر‌های سنندج، بانه و کامیاران در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و این رنگ بندی با توجه به سیر صعودی بیماری قطعا تغییر می‌یابد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کودکان علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد