Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: شبکه تلویزیونی هیسپان تی وی این روزها در حال ورود به سال جدیدی از فعالیت خود است. شبکه‌ای اسپانیایی زبان متعلق به معاونت برون مرزی صداوسیما که حدود یک دهه از عمر آن می گذرد و توانسته در این سال ها، علی‌رغم همه موانع و سنگ‌اندازی هایی که از سوی رسانه های غربی صورت گرفته، رسالت خبری خود را به نحوی انجام دهد که اکنون مورد وثوق بسیاری از رسانه های محلی و بین‌المللی آمریکای لاتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت فرارسیدن سالگرد تاسیس این شبکه، گفت‌وگویی داشتیم با «یوآندریس مندز» از مجریان این شبکه تلویزیونی. یوآندریس مندز، مجری، مترجم همزمان و ویراستار کوبایی شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، تقریبا 20 سال پیش به ایران آمد تا در دانشگاه تهران و رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کند. مقطع فوق لیسانس و پس از آن، دکتری را در تهران پشت سر گذاشت و با یک خانم ایرانی ازدواج کرد. او سال های تحصیل در ایران را تجربه‌ای فراموش‌نشدنی توصیف کرد و گفت با توجه به علاقه‌ام به ایران و همچنین ازدواجم، در ایران ماندگار شدم و تصمیم گرفتم تا در شبکه هیسپان تی وی مشغول به کار شوم.

**آقای مندز چه شد که کشور ایران و رشته زبان و ادبیات فارسی را انتخاب کردید؟

-قبل از آنکه به ایران بیایم، در کشورم و در دانشگاه هاوانا دانشجوی زبان و ادبیات آلمانی بودم. یک سال قبل‌تر، فیدل کاسترو به ایران آمد و تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تهران و دانشگاه هاوانا به امضا رسید و قرار شد که دو نفر از این دانشگاه برای یادگیری زبان فارسی به تهران بیایند و دو نفر نیز برای یادگیری زبان اسپانیایی از ایران به هاوانا. خوشبختانه من جزو این دو نفر بودم و به ایران آمدم.

**قبل از اینکه به ایران بیاید، چقدر با ایران آشنا بودید و چه تصویری از ایران را در ذهنتان ترسیم کرده بودید؟

-اطلاعات خیلی کمی در مورد ایران داشتم. البته راجع به انقلاب ایران چیزهای شنیده بودم اما بیشتر اطلاعات و مطالبی که درباره ایران شنیده و دیده بودم به گذشته و تاریخ ایران مربوط می شد. اما در طی سال های اخیر و با ورود شبکه ای مثل هیسپان تی وی و ساخت برنامه های مثل «ایران» و «بازار» که به معرفی جاذبه ها و صنایع مختلف در ایران می پردازند، اطلاعات مردم منطقه نسبت به ایران بسیار بیشتر شده و مردم کوبا نیز جزو بینندگان این شبکه هستند.

**الان در هیسپان تی وی به چه کاری مشغولید؟

-در حال حاضر به عنوان مجری، مترجم همزمان و ویراستار در این شبکه فعالیت دارم.

**مجری چه برنامه هایی هستید؟

-تاکنون اجرای چند برنامه را برعهده داشته‌ام. مثلا مجری برنامه «داخل اسراییل»، «فراتر از تصویر» و همینطور برنامه «شکاف اقتصادی» که در کنار مجری اصلی آقای کارلوس آلونسو اجرا می کنم.

**بازخوردهایی که از مخاطبان نسبت به اجرای خودتان و یا برنامه های هیسپان گرفتید، چطور بود؟

-کامنت ها و پیام هایی که در شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب، توییتر و... دریافت می کنیم، اکثرا نسبت به برنامه های ما راضی هستند و حتی برخی از دوستانم با من تماس می گیرند و می گویند که برنامه تو را دیدیم و چیزهای جدیدی یاد گرفتیم.

**به نظر شما آیا هیسپان تی وی توانسته با رسانه های بزرگ و متمولی همچون سی‌ان‌ان یا بی‌بی‌سی رقابت کند؟

-هیسپان تی وی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به اطلاعات خاورمیانه از ظرفیت هایی بالایی برخوردار هست و می تواند اخبار خاورمیانه را با دیدگاهی جدید و متفاوت نسبت به سایر رسانه ها برای مردم اسپانیایی زبان پخش کند. البته ما با چند شبکه در آمریکای لاتین نیز همکاری داریم و توانستیم برخی برنامه ها را به طور مشترک تولید کنیم که این موضوع باعث شده تا بیشتر دیده شویم.

**مردم آمریکای لاتین، با مجری اهل منطقه خودشان ارتباط بهتری برقرار می کنند یا مجری ایرانی؟

-به نظر من فرقی نمی کند که مجری ایرانی باشد یا از کشورهای آمریکای لاتین. اگر یک مجری خوب باشد و بتواند مفهوم را برساند، موفق خواهد بود. چند همکار ایرانی داشتیم که اسپانیایی را بسیار خوب و همانند اسپانیایی‌زبان ها صحبت می کردند اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات مالی که شبکه با آن مواجه است، این افراد را از دست دادیم.

**به عنوان یک اسپانیایی‌زبان، هیسپان تی وی چگونه می تواند کیفیت برنامه های خود را ارتقا دهد؟

-به نظر من، یکی از موارد مهم، تولید برنامه ها توسط خود هیسپان تی وی است. الان به دلیل مشکلات و مسائلی مثل کمبود بودجه، ما برخی از برنامه های پرس تی وی را برای پخش، ترجمه و دوبله می کنیم. اگرچه این برنامه ها خوب هستند اما برنامه‌سازی برای مخاطبان اسپانیایی زبان در مقایسه با بینندگان انگلیسی زبان متفاوت است. اگر بتوانیم برنامه ها را خودمان در شبکه تولید کنیم، قطعا اثرگذاری و مخاطبان بیشتری خواهد داشت. مورد دیگر، آموزش و تداوم آن است. یعنی شبکه باید مدام دوره های آموزشی مختلف و مرتبط با شغل افراد را برایشان تدارک ببیند تا کارکنان همواره به‌روز باشند.

**در حال حاضر، بزرگ‌ترین مشکل این شبکه چیست؟

-مشکل مالی. شما اگر نیروی انسانی خوبی داشته باشید اما بودجه‌ای برای تولید محتوا و برنامه‌سازی نداشته باشید، عملا از توانایی این نیروها استفاده‌ای نخواهد شد. مسائل مالی همیشه سد راه فعالیت های هیسپان تی وی بوده و متاسفانه در طی چند سال اخیر، چندین خبرنگار و همکار خوبمان را به این دلیل از دست دادیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هیسپان تی وی اسپانیا اسپانیایی زبان آمریکای لاتین هیسپان تی برنامه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد و بازی چالشی و جذاب خواهیم داشت

طرفداری | سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: بازی ایران و ازبکستان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌ها ۲۰۲۴ تایلند جذاب و چالشی خواهد بود.

وحید شمسایی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی و دیدار با ازبکستان در مرحله نیمه های رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های۲۰۲۴ تایلند اظهار داشت:

خدا را شکر همه بازیکنان خوب هستند فقط چند بازیکن مومنی، درخشانی،عظیمی و... که بیمار بودند مجددا بعد از بازی با قرقیزستان تحت معاینه پزشکان تیم قرار گرفتند که انشالله تا یکی دو روزه آینده بهتر می شوند.

سرمربی تیم ملی در مورد بازی با ازبکستان گفت:

از روز اول که وارد جام ملت ها شدیم طبق برنامه فکر می کردم که با ازبکستان روبرو شویم. ازبکستان با آوردن مربی به نامی ونانسیو لوپز اسپانیایی تغییرات بسیار گسترده ای در این تیم داشته و به لحاظ فنی تیمی قوی و خوب است.وی ادامه داد: ازبکستان هم مثل ایران در تمام بازی های خود پیروز شدند تا به این‌ مرحله رسیدند. آنها سیستم مدرنی در تیم خود دارند که با دروازبان بازی می کنند.کادر فنی امشب بازی این تیم با ویتنام را از نزدیک شاهد بودند و ما از همین امشب آنالیز خود را شروع و تا روز جمعه آنالیز این تیم ادامه دارد. من فکر می کنم بازی ایران و ازبکستان جذابیت خاصی برای همه داشته باشد.

شمسایی گفت:

ازبکستان با آوردن لوپز اسپانیایی به دنبال رویاهایی فراتر از جام ملتها است. این تیم با توجه به میزبانی جام جهانی سهمیه این مسابقات را بدست آورده بودند اما نشان دادند به دنبال سهمیه جهانی نیستند. در دور گذشته هم به نیمه نهایی حام ملتها صعود کردند و با شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی عنوان سومی مسابقات را بدست آوردند.

وی گفت:

ازبکستان با مربی خود لوپز اسپانیایی تغییرات فراوانی داشتند‌ و من فکر می کنم بازی با این تیم چالشی و جذاب باشد. با احترامی که برای این تیم قائل هستم ما هم ایرانیم و تمام سعی تلاش خود را می کنیم تا دل مردم کشورمان را شاد و تا روز آخر پرچم ایران را بالا نگه داریم.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • «برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • ببینید | ردپای آبی
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه