Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرده است که دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا خطر مرگ و میر ناشی از کرونای اومیکرون را در میان افراد بالای ۵۰ سال، تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث شده است موضوع دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار بالا است، اما نسبت به گونه دلتا باعث بروز علائم خفیف‌تر می‌شود. افزایش تعداد مبتلایان به این گونه جدید باعث می‌شود سیستم بهداشت و درمان تحت فشار قرار بگیرد و متعاقباً میزان مرگ و میر افزایش پیدا کند.

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرده است که مصونیت در برابر مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون در میان افراد بالای ۵۰ سال تقریباً ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم حدوداً ۵۰ درصد بود، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این میزان پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته محققان، شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا از همه افراد در برابر تأثیرات بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی محافظت می‌کند، دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا نیز سطح بالایی از مصونیت را در برابر خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون در میان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه ایجاد می‌کند.

کد خبر 551942

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا انتقال بيماري کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ واکسن کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون کرونای اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تقویت کننده واکسن کرونا گونه اومیکرون مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید