Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:48:36 GMT

تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۳۵۳۵

تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند

سرپرست خدمات شهری شهرداری بیرجند از اجرای طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بازیافت زباله خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری بیرجند، موسی میرزایی اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقا وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان در بیرجند اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله‌گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند، لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعاً وضعیت بهداشتی شهر بیرجند ارتقا پیدا خواهد کرد.

سرپرست خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه این طرح ابتدا به صورت خانه به خانه، ساعت ۹ شب در بخشی از محله سجاد شهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح باید از مبدأ اجرایی شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مشارکت مردم زباله‌های خشک و تر از مبدأ جدا شود.

میرزایی ادامه داد: در مرحله ابتدایی، شش مخزن مخصوص جمع‌آوری زباله خشک به صورت آزمایشی در مقابل شش مجتمع مسکونی گذاشته می‌شود تا پس از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع‌آوری و تخلیه شود.

کد خبر 551933

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرهاي ايران شهرداری بیرجند بیرجند تفکیک زباله از مبدا مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم