Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@17:30:05 GMT

سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۳۶۸۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی، امروز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با تشکر از همه افرادی که به هر نحو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا در حال تلاش هستند، گفت: با توجه به افزایش دوباره همه‌گیری بیماری کرونا لازم است نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک، حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود سفرهای استانی تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود  

رئیس جمهور افزود: لازم است ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مردم به شکل گسترده‌تری تبیین شود تا آمار واکسیناسیون دز مراقبتی نیز به آمار تزریق دز‌های اول و دوم واکسیناسیون سراسری برسد.

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه، پیگیر تأمین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در زمینه تجهیزات و داروهای لازم برای درمان کرونا باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌هایی مثل هلال‌احمر و بخش‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شود تا در صورت لزوم بتوان از ظرفیت‌های این نهادها از جمله امکانات پزشکی و درمانی آنها برای مواجهه با وضعیت شرایط خاص استفاده کرد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در شرایط خاص و بنا به ضرورت محلی در چارچوب برنامه های کلی ستاد ملی، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان تصمیم بگیرند و اجرا کنند. تصمیم‌گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف در کشور باید بر اساس شرایط جدید باشد و به روزرسانی شود.

سید ابراهیم رئیسی گفت: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص های قبلی، نباید تکرار شود، چرا که سبب زیان های فراوان، از جمله افت‌ تحصیلی بسیار بالا شده است . ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره همه گیری کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا ضمن آگاهی‌رسانی به مردم، نگرانی بی‌جا در جامعه ایجاد نکند. امروز مردم به دولتمردان اعتماد دارند و این اعتماد به هیچ وجه نباید مخدوش شود.

در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با توجه به افزایش همه گیری کرونا، مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات، بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

همچنین، اعضا تصمیم گرفتند که شاخص‌های تعیین رنگ‌بندی شهرها و نیز محدودیت‌ها و آثار مترتب بر این رنگ‌بندی‌ها در نشست کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به روز و سپس در نشست ستاد ملی کرونا تصویب شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت سازمان برنامه و بودجه ماسک نیروهای مسلح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مقابله با کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد