Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر با افزایش فعالیت‌های سامانه بارشی و استقرار توده هوای سرد در چهارمحال و بختیاری تعداد زیادی از چشمه‌ها در استان دچار یخ زدگی شد.

چشمه «کوهرنگ» که تأمین کننده آب مرکز استان چهارمحال و بختیاری است از جمله چشمه‌هایی است که طی روزهای اخیر یخ زده و میزان آب خروجی آن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله موجب افت فشار آب در شهرکرد و ایجاد اختلال در زندگی روزمره ساکنان این شهر شده است.

قطعی وسایل گرمایشی به دلیل افت فشار آب

محمد احمدی یکی از شهروندان شهرکرد در گفتگو خبرنگار مهر با بیان اینکه طی چند روز اخیر ساکنان «منظریه» شهرکرد با افت شدید آب رو به رو هستند، اظهار کرد: این افت آب به گونه است که طبقات بالایی آپارتمان‌ها در این منطقه در برخی ساعات آب شرب ندارند.

وی عنوان کرد: این افت و قطعی آب در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد.

شهروند شهرکردی با اشاره به وابستگی برخی دستگاه‌های گرمایشی به آب، تصریح کرد: به دلیل افت شدید آب پکیج منازل قطع می‌شود که این مسئله مشکلات مردم در این روزهای سرد را دو چندان کرده است.

احمدی ادامه داد: مردم در این منطقه مجبور هستند برای مصارف روزانه آب ذخیره کنند که این مسئله خود مشکلات متعددی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

آبگیر خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد یخ زده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید افت فشار آب در شهرکرد، اظهار کرد: به دلیل کاهش شدید دمای هوا در دامنه «زردکوه بختیاری»، «چشمه کوهرنگ» و آبگیر خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد دچار یخ زدگی شده موجب کاهش آب انتقالی به سمت شهرکرد شده است.

احمد رضا محمدی با بیان اینکه مشترکان باید برای جلوگیری از افت فشار آب و قطعی با شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همکاری کنند، تصریح کرد: با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی مشترکان می‌توان از افت فشار آب جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش فشار آب و حل این مشکل شرکت آب و فاضلاب استان اقدام به اضافه کردن منابع آبی جدید از طریق اجاره چاه آب کرده است، گفت: بیشترین افت فشار آب در نواحی شمالی شهرکرد، «بلوار کاشانی»، «منظریه»، «خیابان سعدی» و «خیابان مولوی» بوده است.

چند چاه آب به مدار افزوده می‌شود

در ادامه فرماندار شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آب مرکز استان از دو منبع تأمین می‌شود، عنوان کرد: چشمه کوهرنگ و چاه‌های آب در اطراف شهرکرد منابع تأمین کننده آب شرب این شهر است که طی چند روز اخیر دبی آب آنها کاهش یافته است.

عبدالعلی ارژنگ به کاهش آب انتقالی از چشمه کوهرنگ به شهرکرد اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای معمولی آب انتقالی از این چشمه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که طی روزهای اخیر با کاهش ۲۷۰ لیتر بر ثانیه‌ای مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ لیتر بر ثانیه آب از چشمه کوهرنگ به شهرکرد منتقل می‌شود، گفت: به منظور حل این مشکل چند چاه آب به مدار افزوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش با توجه هشدارهای مکرر هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص استقرار توده هوای سرد و ایجاد یخ بندان در استان مسئولان مربوطه باید چنین حوادثی را از قبل پیش بینی می‌کردند و برای مقابله با آن برنامه ریزی لازم را انجام می‌دادند تا مردم با مشکلات متعدد مواجه نشوند.

ضروری است با اقدام به موقع و اجاره چاه‌های آب و افزودن آنها به مدار مشکل مردم هرچه سریع‌تر حل شود تا از مشکلات جدید همچون افزایش بیماری سرماخوردگی به دلیل سرمای هوا و قطعی وسایل گرمایشی جلوگیری شود.

کد خبر 5411592

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی چهارمحال و بختیاری کاهش دما قطعی آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری شهرکرد مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی برف و کولاک واکسن کرونا مشهد شیوع کرونا اردبیل چهارمحال و بختیاری کوهرنگ به شهرکرد افت فشار آب چشمه کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم

در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:

 تجلیل از معلمان برتر استان

صحبت‌های مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در خصوص بیمه مادران باردار و پوشش بیمه رایگان زنان خانه دار روستایی و عشایری

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان استان

جمع آوری فرآورده روغن زیتون غیر قابل مصرف در مراکز عرضه استان

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر بر تقویت جست وجو‌ها برای پیداکردن کودک غرق شده در رودخانه خرسان

بیشتر بخوانید

تلاش چهار تیم امدادی برای یافتن پیکر بی جان کودک غرق شده فلاردی

تجلیل از مربیان بسیج و سپاه درشهرکرد

همایش همدلی و پیشرفت شهرستان اردل

همایش سفیران آبادنی و آموزش در دهستان مشایخ

جلسه شورای عشایر لردگان

آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در خانمیرزا

گردهمایی رابطان امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در فارسان

برپایی میز خدمت در خانمیرزا

ورود سامانه بارشی جدید به استان

درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در مسابقات انتخابی تیمی ملی

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد