Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه جانوری دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان محیط زیست گفـت: فعالیت‌‌های بشر در زمینه تجارت بین‌المللی از مهم‌ترین راه‌های انتقال گونه‌ها به زیستگاه‌های جدید است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید مهدی مصطفوی, رئیس گروه جانوری دفتر موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که برای مقابله و کنترل گونه‌های مهاجم، تهدیدها و کنترل آن‌ها برنامه‌هایی در دستور کار دارد، توضیح داد: گونه‌های مهاجم (Invasive species) به‌گونه‌هایی اطلاق می‌شود که توسط انسان‌ها وارد محیط غیر بومی شده و در صورتی که این گونه‌ها بتوانند خود را با شرایط جدید محیطی که در آن وارد شده‌اند سازگار کنند، تولید مثل کرده و اثرات منفی بر محیط های وارد شده می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی مهم‌ترین عامل موثر در موفقیت گونه‌های مهاجم را مقاومت به شرایط محیطی، فاصله نسل کوتاه و همه چیزخواری دانست و افزود: فعالیت‌‌های بشر در زمینه تجارت بین‌المللی از مهم‌ترین راه‌های انتقال گونه‌ها به زیستگاه‌های جدید است.

 رئیس گروه جانوری دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با بیان این که در حال حاضر خطرات ورود گونه‌های مهاجم به مناطق غیربومی بیش از همه متوجه گونه‌های در معرض انقراض است، گفت: گونه‌های مهاجم، نگرانی‌هایی در محیط زیست، سلامت انسان، گیاهان و حیوانات به وجود می‌آورند و مقابله با آن‌ها پیامدهای اقتصادی زیادی را به دنبال دارد. این پیامدهای اقتصادی در کشورهای در حال توسعه به دلیل مشکلات اقتصادی و به دنبال آن اولویت توسعه بر حفاظت و همچنین کمبود دانش درباره نتایج بالقوه ورود گونه‌های غیربومی، بیشتر است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت مطلوب در چگونگی برخورد با این موضوع، مطالعات باید افزایش یابد و قوانین صریح و روشنی تدوین شود. همچنین همکاری دستگاه‌ها باید بیش از گذشته مد نظر قرار بگیرد و بودجه مناسبی پیش‌بینی شود تا با همکاری کشورهای همسایه از ورود گونه مهاجم جلوگیری کنیم.

مقابله با گونه‌های مهاجم حیات وحش "فرا دستگاهی" است / شهرداری‌ها برای مقابله با سگ‌های ولگرد ورود کنند فاجعه محیط‌زیستی؛ ورود گونه مهاجم "تیلاپیای نیل" به آب‌های کشور با همراهی شیلات و محیط زیست!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست گونه های مهاجم محیط زیست ورود گونه مهم ترین گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت