Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:05:50 GMT

۱۰ پروژه آبرسانی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۳۹۳۵

۱۰ پروژه آبرسانی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، امین قصمی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: از این تعداد ۶ پروژه با اعتبار ۴۲۵ میلیارد ریال در شهرستانهای بندرعباس، بندرلنگه، و قشم تکمیل و آماده افتتاح بوده و تعداد ۴ پروژه نیز در شهرستانهای جاسک، سیریک، بشاگرد و بستک با اعتبار یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آماده کلنگ زنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله مهمترین این پروژه ها، طرح آبرسانی به غرب جاسک، اجرای خط انتقال آب شیرین کن چارک به بستک و جناح و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع روستاهای نقاشه و معتمد آباد شهرستان قشم است که پیش از این فاقد شبکه آبرسانی بوده اند.

به گفته قصمی؛ در دهه فجر امسال پروژه های آبرسانی به روستاهای چاه احمد، چاه دراز و کلات، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در سطح شهرستان بندرعباس و روستاهای قشم و بازسازی ایستگاه پمپاژ درکوه و گوران افتتاح و بهره برداری می شود. همچنین اجرای خط انتقال آبرسانی به روستاهای زاج و و داربست سیریک ، طرح آبرسانی به غرب جاسک و روستاهای زرآباد و مرانگ و احداث مخزن هزار مترمکعبی و خط انتقال آب شیرین کن چارک به بستک و جناح از دیگر پروژه های آماده کلنگ زنی در دهه فجر است.

پروژه های شاخص نُه ماهه سال ۱۴۰۰

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با اشاره به پروژه های شاخص نُه ماهه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داشتیم که اثربخش ترین آن ها شامل؛ بهره برداری از طــرح ملــی آبرســانی به شهر گوهران و ۱۳ روستای مسیر شهرســتان بشــاگرد، آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از دشت تلنگ به شهرستان سیریک و در بخش فاضلاب نیز افتتـاح پـروژه تصفیـه خانـه و شـبکه فاضــلاب روســتای «تیــاب» مینــاب به عنوان نخســتین طــرح فاضــلاب روســتایی اســتان، در مجموع با اعتبار یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان به عنوان مطالبه دیرین مردم بندرعباس از دیگر پروژه های تاثیرگذار در سال ۱۴۰۰ است که با اعتباری بالــغ بــر ۲۰ هــزار میلیــارد ریـال وارد فاز عملیاتی شد.

وی همچنین، افتتاح آب شــیرین کــن مهــدی آبـاد بندرعبـاس با ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در روز و بهره مندی ۴ روسـتا بـا جمعیتـی بالـغ بـر ۹۲۲ نفـر از نعمـت آب شـیرین، اجرایی فاز ۱ طرح انتقال آب از تصفیه خانه جاسک به روستاهای غرب و کلنگ زنی طرح آبرسانی خط انتقال آب خلیج فارس به روستای رضوان را از دیگر پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرای امسال عنوان کرد.

کد خبر 5411721

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر آب و فاضلاب شهری هرمزگان مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی برف و کولاک واکسن کرونا شیوع کرونا مشهد اردبیل خط انتقال آب طرح آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس