Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد رضا میرحیدری ظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مردم در شهرستان لنجان که سارقان با تهدید صاحبان منازل وجه نقد، طلاجات، سکه‌ها و اشیای با ارزش آنها را به سرقت می‌بردند موضوع به صورت ویژه و با حساسیت بالا در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه دریافتند که این سرقت‌ها توسط اعضای یک باند ۶ نفره از سارقان غیر بومی و در حرکت رخ داده که در چندین استان دیگر کشور نیز مرتکب سرقت شده و از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان‌ها تحت تعقیب هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام پس از چندین شبانه روز کار پیچیده پلیسی کارآگاهان متوجه شدند که سارقان وارد استان شده و قصد دارند در نقطه دیگر مجدداً مرتکب سرقت شوند که بلافاصله طی یک عملیات ضربتی خودروی متهمان در محور مورچه خورت شناسایی و متوقف شد و ۳ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: در ادامه با اعترافات متهمان دستگیرشده سرکرده و ۲ نفر دیگر از متهمان که یکی از متهمان یک زن بوده که سارقان از وی برای گمراه کردن مردم و مأموران در سرقت‌های خود استفاده می‌کردند طی عملیاتی منسجم و حساب شده با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاه خود واقع در غرب کشور دستگیر شدند.

میرحیدری به کشف یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ‌های مربوطه از مخفیگاه سرکرده باند مذکور خبر داد و تصریح کرد: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به ۳۸ فقره سرقت از منازل مردم شهرستان لنجان با استفاده از تهدید سلاح اعتراف کرده و در این رابطه ۲ مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که بلافاصله افراد مذکور نیز دستگیر و از مخفیگاه آنان مجسمه‌های برنزی، سکه، طلاجات و اشیای تزئینی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف شد.

وی با بیان اینکه در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند علاوه بر استان اصفهان در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز و کرمانشاه نیز مرتکب سرقت از منازل شدند اضافه کرد: این افراد در هر استانی منازلی را به مدت کوتاهی اجاره کرده و پس از شناسایی افراد متمول و تعقیب آنها در فرصت مناسب اقدام به سرقت از منازلشان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از طرح ویژه ای به منظور شناسایی و مقابله با مجرمان در حرکت خبر داد و ابراز داشت: هوشمند سازی ایست و بازرسی‌ها در محورهای استان را با کمک سایر دستگاه‌ها دنبال کردیم و تمامی سارقان سابقه دار و مجرمان در حرکت حین ورود به استان شناسایی و نسبت به برخورد سریع آنها اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: طی هماهنگی‌هایی که با مقامات قضائی استان صورت گرفته از این پس افرادی که منازل خود را در اختیار افراد مجرم و سارقان قرار دهند نیز به اتهام معاونت در جرم تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5411750

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت کشف سرقت سرقت مسلحانه فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی برف و کولاک واکسن کرونا شیوع کرونا مشهد اردبیل سرقت از منازل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سابقه‌دار در این شهرستان و کشف ۶ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد رستمی اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی در خصوص وقوع سرقت‌های مختلف در سطح شهرستان تالش، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه اظهارت شکات و تحقیقات میدانی انجام شده، اعضای باند سه نفره سارقان این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از اعتراف این افراد به پنج فقره سرقت کابل برق و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: سارقان ۳۰، ۳۲ و ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رستمی با تاکید بر به توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت تصریح کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 749207

دیگر خبرها

  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان