Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران با عنوان «انسیة الحورا» روز شنبه  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی هنری ۱۳ آبان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا از  «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تجلیل از مادران و همسران شهدا و کارکنان زن شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی مبارز و انقلابی مهم در تاریخ اسلام هستند و در جهان اسلام اصلی‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت انقلابی که در برابر انحراف ایستاد حضرت زهرا (س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حدیث قدسی در مورد خلقت آفرینش گفت: وقتی فرشته‌ها نسبت به سجده کردن به انسان اعتراض کردند خدا مرتبه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را به آن‌ها نشان داد و برای همین فرشته‌ها به انسان سجده کردند. خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که اگر تو نبودی عالم را خلق نمی‌کردم و اگر علی (ع) هم نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر حضرت فاطمه (س) نبود هر دو شما را خلق نمی‌کردم پس می‌توان نتیجه گرفت که مبنای عالم خلقت حضرت فاطمه (س) است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص همسران و مادران شهدا گفت: اگر همسران و مادران شهدا مجاهدانه استقامت نمی‌کردند ممکن بود اتفاق دیگری رخ دهد. همچنان که با گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا آینده تاریخ را همین حادثه کربلا تغییر داد.

وی با اشاره به نقش دو گروه از زنان تأثیرگذار در واقعه کربلا گفت: زنان در این حادثه نقش مهمی داشتند و دو گروه زن در حادثه کربلا حضور داشتند. یک گروه زنان کوفه بودند که عبیدالله ابن‌زیاد آن‌ها را سوژه روانی خود قرار داد و این گروه زنان مانع شدند که شوهران و فرزندانشان به حضرت مسلم کمک کنند. یک گروه از زنان حادثه کربلا که تعداد آن‌ها کم است یاران امام حسین (ع) مانند مادر حضرت وهب بودند که نقش مهم و تأثیرگذاری در واقعه کربلا داشتند و حماسه آفریدند و امروز هم در جامعه امثال مادران حضرت وهب زیاد هستند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اگر امروز نهضت کربلا زنده است به خاطر حماسه حضرت زینب (س)، حضرت ام‌کلثوم و حضرت ام‌البنین (س) است. زنان نقش محوری در تاریخ و آینده جهان دارند. دشمنان هم خوب تشخیص داده‌اند که از طریق زنان می‌توانند جامعه را غارت فرهنگی کرده و از فرهنگ الهی جدا کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران خادم مادران و همسران شهدا هستیم. بنیاد سازمان قهرمانان است و همه قهرمانان را دور هم جمع کرده‌اند و ما خادمان این قهرمانان هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جامعه ایثارگری از طبقه مالی متوسط و مستضعف جامعه هستند، ادامه داد: طبقه مستضعف جامعه بودند که در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور پیدا کردند. خدمت ما به ایثارگران باید بر مبنای قانون و عدالت باشد و باید سراغ ایثارگرانی رفت که به بنیاد مراجعه نمی‌کنند. این وظیفه خادمان بنیاد به خصوص زنان شاغل در بنیاد و مددکاران بنیاد است که به مشکلات خانواده ایثارگران رسیدگی کنند. باید کرامت و شأن خانواده ایثارگران حفظ شود و همه ایثارگران باید از خدمات بنیاد استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین وظیفه بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید خانواده ایثارگران به درستی در جامعه معرفی شوند. نمایندگان واقعی ایثارگران باید در جامعه نقش‌آفرینی کرده و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان خدمتگزاران و دلسوزان واقعی خانواده‌های ایثارگران با تمام توان در خدمت رسانی به این عزیزان کوشش کنند.

سمیه گنجی، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و تجلیل از مقام زن و روز مادر، گفت: این نشست مزین به نام حضرت صدیقه زهرا (س) است و در این برنامه تلاش شد که اولین اجتماع زنان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود.

در پایان متن تشکر و قدردانی دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مادران و همسران شهدا قرائت شد و از جمعی از مادران و همسران شهدا و خادمان شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران مادران و همسران شهدا معاون رئیس جمهور قاضی زاده هاشمی حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همزمان با بیست و چهارمین دوره آموزش میدانی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ ستاد ناصر آراسته، جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور در یادمان شهدای هویزه ضمن زیارت مزار سرلشکر شهید علم الهدی و یاران گرانقدرش به مقام والای این شهیدان سرفراز ادای احترام کرد. 

امیر سرتیپ آراسته در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در دوره‌های آموزش میدانی، ۱۱ عملیات از ثامن الائمه (ع) تا والفجر ۸ توسط فرماندهان ارتش و سپاه برای دانشجویان تشریح می‌شود، گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش طبق فرمان حضرت آقا برای آموزش عملیاتی به مناطق ۸ سال دفاع مقدس می‌آیند و، چون آموزش باید با لطافت معنوی و تقویت روحیه ایثار و شهادت طلبی همراه باشد، دانشجویان را به مناطقی مانند هویزه نیز می‌آوریم.

خاطره‌ای جدید از رهبر انقلاب

جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا در بیان اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به روایت خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: سال گذشته محضر آقا رسیدم و به عرض ایشان رساندم که من با این سن و سال به همه هدف‌ها و آرزو‌های دنیایی‌ام رسیده ام؛ هر چه خواستم خدا عنایت کرده است و بزرگترین نعمتی که دارم این است که به عنوان مشاور به نام شما مفتخرم و به نام شهید صیاد که رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی هستم؛ لذا اجازه بدهید بروم در جایی تفنگ دست بگیرم و با رزم عاقبت بخیر شوم. خدمت شان گفتم: به ریش سفیدم نگاه نکنید. هنوز قدرت جنگندگی دارم. آقا در پاسخ، همان جمله معروف‌شان را فرمودند که: «زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛» بعد گفتند: «اینکه غیرت نسل جنگ را به نسل جوان منتقل می‌کنید، عبادت است و نیازی نیست بروید جایی بجنگید. این خودش جهاد است. جهاد تبیین هم جهاد است. بروید به کارتان ادامه بدهید.»

 

 امیر سرتیپ آراسته تأکید کرد: من یقین دارم شما هم که برای زنده نگه داشتن ذکر و نام شهدا -به خصوص در این مکان مقدس- دارید خدمت می‌کنید؛ در حال جهادید و این فرمایش حضرت آقا که نمی‌خواهد تفنگ بگیرید، همین کارتان کمتر از جنگ و جهاد نیست، شامل شما هم می‌شود.

 اگر صیاد شیرازی امروز در میان ما بود

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید اگر امروز شهید صیاد شیرازی در میان ما بودند، چه می‌کردند؟ گفت: آنچه امروز ما انجام می‌دهیم را بهتر انجام می‌دادند. اگر ایشان بودند گوش به فرمان حضرت آقا، پشت سر ایشان حرکت می‌کردند. اطاعت از ولایت چه در زمان حضرت امام (ره) و چه حضرت آقا با پوست و گوشت و استخوان شهید صیاد آمیخته بود. اجازه بدهید برای اینکه صحت سخنم روشن‌تر شود، خاطره‌ای برایتان نقل نمایم. یک بار به اتفاق دیگر فرماندهان محضر حضرت آقا بودیم. شهید صیاد هم سمت راستم نشسته بودند. من هر وقت کنار ایشان می‌نشستم دستم را روی دست شان می‌گذاشتم. آن روز هم دست من روی زانویشان بود و ایشان هم دست شان را روی دستم گذاشته بودند. حضرت آقا که تشریف آوردند همه بلند شدیم، احترام گذاشتیم و نشستیم. تا ایشان دست شان را روی زانو گذاشتند، من دستم را گذاشتم روی دست‌شان؛ اما همین که آقا شروع به صحبت کردند، ایشان دستش را کشید؛ دفترچه‌اش را بیرون آورد و شروع به نوشتن کرد و همه صحبت‌ها را نوشت.

 صیاد می‌گفت سخنرانی‌های «آقا» فرمان است

جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: من دلخور شدم؛ چون دوست داشتم دستم روی دست ایشان باشد. جلسه که تمام شد و بیرون آمدیم به ایشان گفتم حاج علی! برای چی یادداشت برداری کردی؟ الان که حرف‌ها را گوش کردیم. اخبار ساعت ۲ هم که فرمایشات آقا را پخش می‌کند؛ شب هم که کاملش را نشان می‌دهند؛ چرا این کار را کردید؟ گفت: من سربازم و تأخیر در اجرای دستور فرمانده در محضر خدا کیفر دارد. من اینها را نوشتم که تا سوار ماشین می‌شوم، صحبت‌های آقا را به تدبیر نظامی و بعد از رسیدن به ستاد کل به فرمان تبدیل و به یگان‌های نظامی ابلاغ کنم. من صحبت‌های آقا را سخنرانی تلقی نمی‌کنم؛ فرمان می‌دانم؛ لذا هر جا آقا صحبت کنند و منِ سرباز حاضر باشم و بشنوم، تلاش می‌کنم از همان لحظه اجرا کنم.

مشاور نظامی فرمانده کل نیرو‌های مسلح در امور زمینی خاطرنشان کرد: این خاطره نشان می‌دهد شهید صیاد شیرازی سربازی بود پاکباز و مخلص که حاضر نمی‌شود حتی یک لحظه فرمان فرمانده‌اش به تأخیر بیفتد. شهید صیاد می‌گفت می‌خواهم خدا شاهد باشد اگر عمرم سرآمد و به ستادکل نرسیدم از دفتر آقا تا هر زمان که زنده‌ام در راه اجرای فرمان فرمانده‌ام هستم.

 

دیگر خبرها

  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز