Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:28:10 GMT

چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۴۹۱۹

‍‍‍‍‍‍

اقتصادآنلاین – سیده زهرا محمودی؛ در روزهای اخیر بحث افزایش حقوق‌ها به شدت داغ شده و اخبار زیادی نیز در این خصوص منتشر می‌شود؛ حقوق اقشار زیادی نیز در این چند روز مشخص شده است؛ بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، حداقل حقوق کارکنان دولت ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان و حداکثر حقوق نیز ۷برابر آن اعلام شد که چیزی بیش از ۳۹میلیون تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اشتباه نکنید؛ هرچند حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است، اما حداکثر حقوق ۳۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان نخواهد بود. کیوکرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در مورد حقوق‌ها کلیاتی در کمیسیون تلفیق تصویب شد؛ براین اساس حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است و سقف آن نیز ۷برابر حداقل حقوق.

اما سرمدی حداکثر حقوق را ۳۵میلیون تومان اعلام کرد؛ وی در پاسخ به این پرسش که چه طور ۷برابر ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان، ۳۵میلیون است، گفت: ۶۰۰هزار تومان مالیات است، که کسر می‌شود؛ بنابراین هفت برابر ۵میلیون تومان را محاسبه می‌کنیم که چیزی حدود ۳۵میلیون تومان است. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که این رقم برای چه کسانی است بیان کرد: این رقم برای کارکنان دولت تصویب شده اما حداقل حقوق باید برای کارگران هم لحاظ شود. 

بنابراین بر اساس آنچه گفته شده، باید حقوق کارگران نیز افزایش یابد و به حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان برسد؛ البته که حتی نمایندگان هم معتقد هستند این حقوق نمی‌تواند کفاف زندگی مردم را بدهد.

اقتصاد آنلاین نیز در یک نظرسنجی از مخاطبانش پرسید که آیا با این حداقل حقوق می‌توان در تهران زندگی را گذراند؟ پاسخ مخاطبان جالب بود.

تقریبا همه مخاطبان اقتصاد آنلاین بر این نکته اتفاق نظر داشتند که ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان حتی برای اجاره مسکن هم کافی نیست و هزینه‌ها به شدت افزایش داشته است و این رقم به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی آنان برای گذر زندگی باشد.

البته از سویی دیگر بسیاری اذغان دارند که اگر حقوق‌ها افزایش یابد، تورم نیز افزایش خواهد یافت و افزایش حقوق‌ها به شکل تورم از جیب خانوارها بیرون خواهد آمد و نقشی در زندگی آنان نخواهد داشت.

نظر شما در مورد این دو دیدگاه چیست؟ افزایش حقوق یا کنترل تورم؟ نظر خود را در پایین این خبر برای اقتصادآنلاین بنویسید.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد حقوق افزایش حقوق حداقل حقوق کمیسیون اجتماعی مجلس حداکثر حقوق بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط نحوه افزایش ۲۵درصدی حقوق سال بعد کارمندان موافقت با افزایش حقوق افراد حاضر در مناطق جنگی حقوق پرداختی کارکنان دولت چقدر تغییر کرد؟ جزییات افزایش حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ حل مشکل سربازی جوانان خارج از کشور / دولت با مکانیسم افزایش حقوق‌ ها به دنبال مهار تورم ا… ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر شد دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تشریح پروژه آیلند بانک گردشگری برای وزیر میراث فرهنگی وگردشگری فوری: موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی + جزییات مبالغ چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟ مذاکرات هسته‌ای ایران وارد مرحله نهایی می‌شود تور زمینی قشم چند؟ (جدول ) اصناف باید ٣ دوز واکسن بزنند سرنوشت نامعلوم آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق عرضه املاک در بورس کالا چه مزیتی دارد؟ سلامت نظام اداری با انتصابات فامیلی؟! تجلیل از پیشکسوت صنعت تایر راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن کرونا در البرز چند قربانی گرفت؟ وینگر ۲۵۰ میلیارد تومانی فلامینگو در الهلال! مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد! نهنگ بزرگ اتریوم در حال جمع آوری تدریجی آلت کوین ها کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد عصبانیت زیر پوستی مدیر پرسپولیس از یحیی گل محمدی مراقب یخ زدگی کنتور آب باشید! قیمت مرغ (جدول) بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است رویداد سوپر دیوایس هوآوی در تهران، رونمایی از جدیدترین محصولات روند بستری کرونایی ها در ۲۷ استان‌ صعودی شده است مدیرعامل جدید ایران خودرو کیست؟ زمان فروش و قیمت FMC T۵ از سوی فردا موتورز اعلام شد اومیکرون در واکسن زده ها به چه شکل است؟ بانک آینده در وضعیت قرمز خداحافظی تاکسی‌ های کرج با پول کاغذی کارنامه تجارت خارجی در دولت رییسی شاخص‌های جدید رنگ بندی به ستاد کرونا پیشنهاد داده می شود تفکیک جنسیتی در کافه‌ بازی‌ های مشهد بستری‌ های کرونا در اغلب استان‌ های کشور صعودی شد چرا تجارت ایران با ترکیه پا نمی گیرد؟ هفته گذشته چه بر بازار رمزارزها گذشت؟ ١.٨ میلیون تن کالای اساسی در شناورها سرگردانند گردش تجاری ایران و روسیه رکورد زد آلمان و سوئیس همچنان تنها شرکای اروپایی تجارت خارجی ایران کوچینگ و بیزینس کوچینگ چیست؟ بررسی انواع کوچینگ در کمتر از ۵ دقیقه مروری بر عملکرد چکاوه در دی ماه ۱۴۰۰ روشی ساده برای در امان ماندن افراد از نارسایی قلبی بازنشستگان ۴۷۲ میلیون تومان پاداش می گیرند پرونده ای‌نماد زیر دست دولت و رییس دستگاه قضا قیمت یخچال (جدول) موارد منع استفاده از واکسن آسترازنکا چیست؟ واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در مشهد آغاز شد ​تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۹۱ میلیون گذشت صدرنشینی فولاد در معاملات برتر با معاملاتی ۹۳میلیارد تومانی یارانه جدید، بهمن پرداخت می شود؟ کاهش درد طولانی‌مدت جراحی زانو با این روش DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق افزایش حقوق حداقل حقوق کمیسیون اجتماعی مجلس حداکثر حقوق ۳۵میلیون تومان ۵میلیون تومان حداکثر حقوق افزایش حقوق حداقل حقوق حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار

ایسنا/سمنان دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان، به عنوان عوامل موثر در ازدیاد حوادث کار در این استان صنعتی و کارگری نام برد.

حبیب‌الله محقق به مناسبت هفته کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت یاد ۱۹ فوتی حوادث کار امسال در این استان، اظهار کرد: کنار گذاشتن قانون کار و عدم راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار که در فصل چهارم قانون کار به صراحت بر آن تاکید شده از مهمترین دلایل بالا بودن حوادث کار در این استان است. 

وی با بیان اینکه کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار باید جلوی رخ دادن حوادث کارگری را بگیرند، ادامه داد: نبود این کمیته‌ها باعث می‌شود که شاهد این حوادث در محیط های کارگری باشیم. دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه‌های مسوول، وظیفه دارند که براساس قوانین بر تشکیل این کمیته‌ها اصرار کنند. 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان افزود: ارزیابی‌های همکاران ما نشان می‌دهد تشکیل این کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند حوادث کار را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. 

وی از تعداد کم بازرسان کار به عنوان عامل مهم و موثر در تعداد بالای حوادث کار برشمرد و گفت: تعداد کم بازرس ها و تعداد بالای واحدهای صنعتی و تولیدی سبب شده که بازرس ها نتوانند به همه واحدها سرکشی کنند. انتظار می‌رود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد بازرسان کار را افزایش دهد. 

محقق در پاسخ به پرسشی در ارتباط با افزایش حقوق کارگران با بیان اینکه متاسفانه شورای کار امسال نیز همچون سال قبل برخلاف قانون کار عمل کرد، تصریح کرد: جامعه کارگری در استانی مثل سمنان یک اکثریت ۷۰ درصدی و در سطح کشور نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهد و لذا  اگر حال کارگران خوب باشد، حال اکثریت جامعه خوب است. 

وی با گلایه از نحوه تصویب مصوبه حقوق و دستمزد،تاکید کرد: سال گذشته نمایندگان کارگران مصوبه را امضا کردند و از این رو دادخواست‌های متعدد کارگران به دیوان عدالت اداری به جایی نرسید اما امسال نمایندگان کارگران مصوبه را امضا نکردند. البته ما کارگران معتقدیم که نمایندگان کارفرماها نیز مبتنی بر قانون انتخاب نشدند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ دادخواست از سوی کارگران استان برای دیوان عدالت اداری ارسال شد، گفت: دیوان عدالت اداری، سال گذشته با استناد به امضای نمایندگان کارگران همه دادخواست‌ها که در سطح ملی افزون بر ۱۰۰ هزار می شدند را رد کرد. خوشبختانه امسال نمایندگان کارگران مصوبه را امضا نکردند و از این رو امیدواریم از طریق دیوان عدالت اداری به حقوق خود برسیم. 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد نباید دستوری باشد، اظهار کرد: افزایش حقوق ۳۵ درصدی کارگران در شرایطی است که حداقل تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ۴۱ تا ۴۲ درصد بود. قاعدتا نباید افزایش حقوق‌ها کمتر از نرخ تورم باشد. همچنین در مصوبه امسال به طور مثال حق مسکن که در سال قبل از آن ۸۰۰ هزار تومان بوده، همچنان ثابت مانده و این در حالی‌ست که هزینه مسکن بسیار بالا رفته است. 

محقق تاکید کرد: بدون تردید وقتی در شرایط تورمی، حقوق و دستمزد کارگران کمتر از تورم رشد می‌کند، همین موضوع شرایط اقتصادی را سخت می‌کند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلاب پابرهنه‌ها بود، افزود: دولت باید از قشر کارگر حمایت بیشتری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کارفرماها حقوق کارگران را پایمال می‌کنند، گفت: جدای از بحث " قراردادها و تسویه حساب‌های سفید امضاء" در همین استان سمنان کارگرانی هستند که کارفرماها چک و سفته ۴۰۰ میلیون تومانی از آنها اخذ کرده و کارگران نیز نمی‌توانند پیگیر حقوق خود شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به مطالبات زیاد تامین اجتماعی، گفت: عدم پرداخت این مطالبات سبب شده سازمان نتواند خدمات با کیفیتی به بیمه‌شدگان خود ارائه دهد. 

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت با پرداخت حقوق سازمان تامین اجتماعی به بهبود شرایط آن کمک کند. همچنین با توجه به برخی موانع قانونی در حوزه درمان در تامین اجتماعی، انتظار می‌رود که دولت همراهی بیشتری با سازمان داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه تحقق شعار سال به بهبود شرایط جامعه کارگری کمک می‌کند، بر لزوم افزایش قدرت خرید کارگران تاکید کرد و  گفت: افزایش قدرت خرید کارگران می‌تواند به رشد و شکوفایی در بخش تولید کمک شایانی کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان