Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - دادستان فدرال آمریکا با تشریح این پرنده‌، اعلام کرد آلیسون فلوک اکرن، ۴۲ ساله، در سال ۲۰۱۹ به حمایت از تروریسم متهم شد، و سرانجام روز جمعه در سوریه دستگیر و برای محاکمه به منطقه شرقی ویرجینیا آورده شد. او فرماندهی یکی از گردان‌های نظامی داعش را بر عهده داشت و در حال برنامه ریزی برای یک حمله تروریستی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به زنان و کودکان استفاده از اسلحه، نارنجک و کمربند‌های انتحاری را آموزش می‌دد تا بتواند عقاید افراطی تروریست‌های داعش را اجرایی کند. آلیسون همچنین مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و ترکی است.

به گزارش واشنگتن پست، طبق گزارش دادستانی فدرال آمریکا، آلیسون در سال ۲۰۰۸ آمریکا را به مقصد مصر ترک کرد. او در سال ۲۰۱۱ به لیبی و سپس یک سال بعد برای پیوستن به گروه داعش به سوریه مهاجرت کرد. شوهرش نیز در این سفر‌ها او را همراهی می‌کرد و آموزش تک تیر اندازی به تروریست‌های داعش را به عهده داشت. او بعدا دریک حمله هوایی کشته شد و در پرونده‌ها نامی ازشوهرش ذکر نشده است. آلیسون پس از مرگ شوهرش با یک متخصص پهپادی ازدواج کرد که او نیز کشته شد.گفته می‌شود که شوهر دوم او یکی از سرکردگان نظامی برجسته داعش بود که مسئولیت عملیات در شهر رقه سوریه را به عهده داشت.

یکی از شاهدان به مقامات دادستانی گفته بود که آلیسون در سال ۲۰۱۴ نقشه‌ای را برای کار گذاشن مواد منفجره در یکی از کالج‌های آمریکا در تلافی حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش طراحی کرده بود. این طرح همچنین مورد تائید ابوبکر البغدادی، سرکرده وقت گروه تروریستی داعش قرار گرفته بود، اما به دلیل بارداری آلیسون این طرح هرگز به عملی نشد.

او همچنین میزبانی افراد که تازه به داعش میپیوستند را به عهده داشت. شاهدان  گفتند که در خانه او تعداد زیادی اسلحه کشف شد و افرادی فرزند ۶ ساله او را در حالی که یک مسلسل در دست داشت، مشاهده کرده بودند.

به گفته دادستانی، در سال ۲۰۱۸، آلیسون برای فرار از دست مقامات آمریکایی، با هماهنگی مقامات داعش، پیامکی رابه خانواده خود مبنی بر خبر مرگ خود ارسال کرد.

حدود ۱۰ درصد از افرادی که در آمریکا متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش هستند را زن‌ها تشکیل می‌دهند؛ و هیچ زن دیگری به اندازه آلیسون فلوک اکرن چنین مقام بالایی در گروه تروریستی داعش نداشته است. کارشناسان درباره نقش پررنگ زنان در این گروه تروریستی بحث‌های زیادی کرده اند و می‌گویند در حالی که این گروه تروریستی قوانین سرسختانه‌ای برای زنان اعمال کرده است، اما در همان ابتدای حمله به عراق و سوریه، سرکردگان داعش زنان را صراحتا به مبارزه تشویق می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش تروریست های داعش ایالت کانزاس گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد