Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "ادامه سد نازلو؛ اقدامی حیاتی برای تحقق مطالبات مردم ارومیه"، "ره‌آورد سفر پانزدهم؛ لمس محرمیت تا اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی برای کاستی‌ها"، "گشایش در تکمیل بزرگراه منتهی به مرزهای قفقاز"، "سفری از جنس عدالت و دادخواهی/ دستگاه قضا از تولیدکنندگان حمایت می‌کند"، "ارتقای بهره‌وری منابع آبی؛ نیاز صنایع گلستان در دوره خشکسالی" و "ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، محور بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران" از جمله این گزارش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: تغییر رنگ‌های کرونایی از زرد به نارنجی و قرمز زنگ خطر شیوع این ویروس مرگبار از نوع اومیکرون را بار دیگر برای کشورمان به صدا درآورده است، شرایطی که نتیجه عادی‌انگاری، کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌ها و کوتاهی در واکسیناسیون است.

این گروه همچنین با انتشار گزارش دیگری با عنوان دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها به بررسی سفر هفته گذشته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استانهای مختلف کشور پرداخت. سفر آیت الله رییسی به استان گیلان از محورهای مهم این گزارش بود.

فرمانده نیروی دریایی نیز که به تبریز سفر کرده است در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از توان داخلی در زمینه صنایع دریایی تاکید کرد. وی یادآور شد که زمینه برای ورود جوانان نخبه و مبتکر به این حوزه فراهم است و خود ما نخستین مشتری محصولات فناورانه هستیم.

از رشت نیز خبر رسید وزیر ارتباطات که به این شهر سفر کرده است در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال خبر داد که آمادگی تولید و ساخت هرگونه ماهواره را داریم. وی تاکید کرد که ایران در حوزه فضایی جزو ۱۰ کشور قادر به پرتاب ماهواره قرار دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کرج هم گفت که توسعه باغبانی دیم را در اولویت قرار دهیم. وی خاطرنشان کرد: کشورمان دارای مزیت های  بالا در عرصه باغبانی است  که همگامی در این حوزه با کشورهای پیشرو حرکتی عملی خواهد بود.

همچنین معاون وزیرجهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان خبر داد که چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار هستند.  وی خاطرنشان کرد که حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است

مدیر تولید مجتمع صنعتی اسفراین هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد گفت که ظرفیت تولید محور قطار در مجتمع صنعتی اسفراین ۵۰درصد افزایش یافت. حسین علینژاد اضافه کرد: خواص مکانیکی و ریزساختار این محورها تمامی خواسته های مشتریان را برآورده نموده و مورد تأیید است.  

قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل این کمیته در خراسان جنوبی در بیرجند اعلام کرد که ۵۰۰ هزار شغل سال آینده در کشور ایجاد می‌شود. وی اضافه کرد که سالانه ساخت ۹۰ هزار مسکن در تعهد کمیته امداد است.

همچنین رییس کل امور مالیاتی کشور در ارومیه گفت که بیش از ۳ میلیون کارتخوان طی ۲ ماه در کشور ساماندهی شد. وی اضافه کرد:صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال سازی داده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت هم در آیین نکوداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادر کنندگان نمونه استانی در شیراز خبر داد که نقشه راه تجارت خارجی و توسعه صادرات کشور ترسیم شده است. وی یادآور شد که حضور در بازارهای بین‌المللی در کالاهایی که برای ما دارای ارزش افزوده بیشتری هستند، دنبال خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان البرز نیز از آغاز تخریب بنای متعلق به وزارت نیرو در بستر رودخانه کرج خبر داد. به گفته وی تخریب این بنا  به دستور رییس قوه قضاییه به عنوان دومین بنا برای آغاز آزادسازی بستر رودخانه کرج تعیین شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجانشرقی هم تاکید کرد که تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید جدی برای امنیت غذایی است. وی تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی باید دغدغه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی را داشته باشند.  

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بیش‌از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های سیل به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد. این وام در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت خواهد شد.

خبرنگار مرکز ایرنا در قزوین هم به نقل از فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد که امسال نزدیک به ۴ تُن مواد مخدر در قزوین کشف شد. وی تاکید کرد که پلیس با توان عملیاتی بالا اجازه نخواهد داد هنجارشکنان و موادفروشان، جوانان این مرز و بوم را آلوده کنند.

امروز از مرکز ایرنا در تهران نیز خبر رسید که برخورد قطار با یکدستگاه خودرو در ورامین پنج مصدوم و یک کشته بر جای گذاشت. به گفته مدیر بحران شهرستان ورامین عوامل امدادی شهرستان ورامین با اطلاع از وقوع حادثه برخورد قطار با یک دستگاه وانت بار در تقاطع موسوم به باغخواص سریعا به محل اعزام و نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کردند. امروز همچنین تصادف در دو راهی سد ایلام سه فوتی برجای گذاشت.  

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در زنجان گفت که سنددار کردن اراضی کشاورزی در گرو همکاری و مشارکت مردم است. وی تاکید کرد که اگر مردم با مجریان حد نگاری زمین های کشاورزی همکاری نکنند، در زمینه سند دار شدن زمین ها کاری از پیش نمی رود.  

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران نیز در جلسه هم اندیشی با مدیریت و هیات رئیسه منطقه هشت عملیات انتقال گاز در تبریز گفت که شرکت ملی گاز ایران به سمت چابک‌سازی و بروز رسانی حرکت می‌کند. وی تاکید کرد که در مهندسی ساختار، نیاز است اندازه سازمان مشخص و ابزار ساختمان فراهم شود.

همچنین مرکز ایرنا در یاسوج با انتشار فیلمی با عنوان "پخت نان محلی (شُل شِلی) در کهگیلویه و بویراحمد" به بررسی این نان پرداخت. این نان محلی از آرد سبوس دار گندم تولید و با روغن حیوانی در استان کهگیلویه وبویراحمد مصرف می شود.

سهم فارس از صندوق عدالت و پیشرفت ۲۳ هزار میلیارد ریال است. این عنوان خبری بود که خبرنگار لارستان آن را به نقل از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس منتشر کرد. وی خاطرنشان کرد که یکی از رویکردهای اساسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تاکید بر تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است که دولت با اختصاص ردیف قانونی و تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت زمینه تحقق این مهم را بیش از پیش فراهم کرده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین هم خبر داد که درآمدهای وصولی استان قزوین به سه هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان رسید. این میزان نسبت به مدت مشابه گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اعلام کرد که مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از ۲ میلیون تن گذشت. به گفته وی بیشترین حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با وجود شیوع ویروس کرونا با یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۳۹ تن کالا به صادرات اختصاص دارد.

همچنین مرکز ایرنا در اصفهان به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد که ۴۵۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی اصفهان سکونت دارند. حدود سه هزار و ۷۸۳ هکتار از املاک و اراضی بافت فرسوده این استان در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های حاشیه‌ای قرار دارد.

از گرگان هم خبر رسید که ۹ طرح نیمه تمام آبی گلستان در ردیف پروژه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم قرار گرفت. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اعلام این خبر اضافه کرد که دولت اعتبار تکمیل و بهره برداری از این طرح ها راا از محل منابع عمومی، مشارک های مختلف، ماده ۵۶ و تهاتر تامین کرده است.

۷۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کردند. این تیتر خبری بود که مرکز ایرنا در بیرجند آن را به نقل از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی منتشر کرد.  از مجموع گروه‌های سرمایه‌گذاری تاکنون ۱۳ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی پیشرفت فیزیکی آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ زینب طلایی مرکز خبرنگار سنندج با عنوان "دستار؛ حاصل نبرد سنگ و تیشه"،  فاطمه رفاهت خبرنگار مرکز بوشهر با تیتر "تنگک‌" بوشهر برای حل مشکل فاضلاب"،  ندا جواهرفر خبرنگار مرکز مشهد با عنوان "سفری از جنس عدالت و دادخواهی/ دستگاه قضا از تولیدکنندگان حمایت می‌کند"،  مهری میردریکوند خبرنگار دفتر بروجرد با تیتر "مهاجرت، گسست عاطفی به امید تحقق رویاها" و علیرضا  پورعلم خبرنگار دفتر نوشهر با عنوان "تغییر نگاه؛ ضرورت تحول در تولید محصولات باغی مازندران" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

برچسب‌ها بوشهر ایرنا ارتباطات کرج زاهدان تهران قوه قضاییه وزارت نیرو بجنورد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سیستان و بلوچستان آذربایجان شرقی تبریز خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی اصفهان لارستان زنجان فارس کهگیلویه و بویراحمد ارومیه ایران رشت شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان سنندج استان قزوین گلستان شیراز قزوین یاسوج سد ایلام دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ایرنا ارتباطات بوشهر ایرنا ارتباطات کرج زاهدان تهران قوه قضاییه وزارت نیرو بجنورد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سیستان و بلوچستان آذربایجان شرقی تبریز خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی اصفهان لارستان زنجان فارس کهگیلویه و بویراحمد ارومیه ایران رشت شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان سنندج استان قزوین گلستان شیراز قزوین یاسوج سد ایلام دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی مرکز ایرنا خراسان جنوبی سرمایه گذاری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند