Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - سیدمحمدرضا هاشمی گفت: وضعیت فعلی کرونا در استان نگران کننده است و در صورت عدم مراقبت و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب افزایش سیر صعودی و بستری بیماران خواهد شد.

 دفتر امور روستایی استانداری با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها برای تشویق و ترغیب روستاییان به منظور تزریق واکسن به‌ویژه دز سوم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، پایش و بازرسی‌های خود از واحد‌ها را افزایش دهد و از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کند.

از ظرفیت فضای مجازی به منظور ترغیب و تشویق جامعه برای تزریق واکسن علیه ویروس کرونا و دقت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.

 آموزش و پرورش نسبت به پیگیری و رصد دقیق رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس اهتمام ویژه داشته باشد و در صورت ایجاد هر گونه آلودگی، سریع اقدام کند.

سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت و بهداشت و به‌ویژه اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن، به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و در زمینه مبارزه با کرونا کمک و مساعدت کنند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مکلف است تا کمیته پشتیبانی ستاد استانی مقابله با کرونا را با استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف مانند خیران تشکیل دهد.

 برای دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها، اصل بر عدم تعطیلی است، اما در صورت ایجاد مشکل و آلودگی، ضرورت دارد تا نسبت به تصمیم گیری موردی اقدام شود.

 درصورت نیاز، امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار حوزه بهداشت و درمان و مدیریت مقابله با کرونا قرار گیرد و همراهی شود.

 با توجه به شیوع کرونا و تغییر وضعیت رنگبندی کرونایی استان، جلسات غیرضروری تعطیل و بر فعالیت تمامی تالار‌ها، باغ‌ها و رستوران‌ها نظارت جدی و کلی به‌عمل آید.

کمیته اطلاع رسانی، نسبت به انجام تبلیغات و ارائه راهکار‌های مناسب تبلیغی برای استقبال آحاد جامعه از تزریق دز سوم واکسن علیه کرونا بیش از پیش تلاش کند.

تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور روز جمعه هشتم بهمن ١۴٠٠ اعلام شد که در آن ٢ شهرستان دیگر استان سمنان نیز از وضعیت آبی به رنگ زرد درآمدند.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های شاهرود و گرمسار به بخش زرد نقشه کرونایی اضافه شدند و تعداد شهرستان‌های زرد استان به ۶ شهرستان رسید.

به این ترتیب، فقط شهرستان‌های میامی و مهدیشهر اکنون در استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام / ن  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبتلایان به کرونا دستورالعمل های بهداشتی رعایت دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور