Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:33:44 GMT

مادران و همسران شهیدان استان مازندران تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۶۱۵۷

مادران و همسران شهیدان استان مازندران تجلیل شدند

گروه استانها_مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در هشتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از ۱۰۰ مادر و همسر شهید مازندرانی تجلیل به عمل آمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی امروز در هشتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت ویژه همسران و مادران شهدا که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، هدف جشنواره را تکریم و تجلیل از مادران و همسران و دختران شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: هشتمین دوره جشنواره را در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته زن و گرامیداشت مقام مادر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در برابر عظمت خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا شرمنده‌ایم، بیان داشت: خانواده شهدا در مقابل مشکلات روحی و روانی و فشار‌های اقتصادی و زخم زبان‌ها صبوری می‌کنند چرا که نگاه‌شان به خداست و این نگاه زیباست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: خانواده‌های شهدا سنگ صبور و ستون صبر و مقاومت و استقامت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه شهدا زیبا رفتند و ما جامانده از قافله شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: مادران شهدا دعا کنند که ما همچون همرزمان شهیدمان طعم شهادت را بچشیم.

وی کار در حوزه شهدا را مقدس دانست و با بیان اینکه کار برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز کار ادامه مسیر شهداست، تصریح کرد: برای تکمیل این مرکز نیازمند بودجه و اعتبار کلان هستیم و از پیگیری‌ها، خسته نمی‌شویم چرا که کار برای شهدا خستگی ندارد.

جشنواره مدرسه انقلاب دهه فجر در استان قزوین برگزار می‌شودجشنواره سینمایی تلویزیون زودتر از جشنواره فیلم فجر آمد + جزئیاتآلبومی از پوستر فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر

سردار ملکی اضافه کرد: در بسیاری از فعالیت‌ها نظیر چاپ کتاب‌های شهدا با مشکلات مالی مواجه می‌شویم، اما به لطف خداوند متعال و عنایت شهدا کار‌ها پیش می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در این مراسم از 100 مادر و همسر شهید تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد