Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

رفع تصرف 16 هکتار از اراضی ملی در جهرم 

سرهنگ خسرو رزمجویی  گفت: مأموران انتظامی شهرستان جهرم در اجرای طرح مقابله با زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی ملی و همچنین اجرای دستور قضایی در جهت اجرای احکام قطعیت یافته،  ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی که در روستای یرج حاشیه سد سلمان این شهرستان توسط ۱۰ نفر به صورت غیر قانونی مورد تصرف و به باغ تبدیل شده بود خلع ید و رفع تصرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :با توجه به عدم تمکین افراد متخلف نسبت به رفع تصرف در مهلت مقرر، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم با حضور میدانی مقامات قضایی و همکاری اداره منابع طبیعی نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع باغات و ساخت و ساز های صورت گرفته و تحویل آن به نماینده شاکی اقدام کردند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اراضی ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است خاطرنشان کرد:عزم راسخ  پلیس و دستگاه قضایی برخورد با پدیده زمین‌خواری و حفظ بیت المال و مراقبت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

این مقام انتظامی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص گفت: ماموران انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی وظیفه دارند تا نسبت به اجرای احکام و دستورات مقام قضایی اقدام کنند.دستگیری کلاهبردار میلیاردی در شیراز

 یک کلاهبردار حرفه‌ای در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که مبلغ ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از ۳ شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام می‌کند که توسط فردی که خود را دکترای حقوق و قاضی مستشار دادگستری و دارای نفوذ در دستگاه قضائی معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی اظهار کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به کلاهبرداری از ۳ شهروند به مبلغ ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با عناوین جعلی و با وعده‌های دروغین از قبیل حل پرونده‌های حقوقی و خرید خودرو مزایده‌ای با قیمت مناسب و با جلب اعتماد این سه شهروند از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی گفت: متهم ۳۴ ساله دارای ۳ فقره سابقه کلاهبرداری بوده است که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست، فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و مراقب کسانی که با غصب عناوین دستگاه‌های مختلف قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند باشند و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله خیلی خوب مشکوک و در صورت مواجهه با چنین افرادی سریعا با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: اراضی ملی جهرم طرح مقابله با زمین خواری کلاهبردار حرفه ای شیراز اراضی ملی پلیس آگاهی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شهرستان شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، کاووس حبیبی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در یکی از محلات شهرستان شیراز، به علت حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان 3 خودرو ناشناس (8 نفر) در یکی از محلات شهرستان شیراز اقدام به ربایش مردی 56 ساله که در یک کافه نشسته بوده می‌کنند و سریعا از محل متواری می‌شوند.

حبیبی بیان کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و آدم ربایان را شناسایی و متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را در یکی از محلات شیراز رها می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه علت و انگیزه آدم‌ربایی اختلافات حساب بوده است، گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقیقات برای دستگیری متهمان با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی