Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب" مثل باران" می‌گوید که اثر او مفاهیم دینی را غیرمستقیم و در قالبی جدید به کودکان منتقل می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرزانه فراهانی نویسنده کتاب "مثل باران" در ابتدای این مراسم گفت: از سال 1380 در زمینه کار کودک فعالیت دارم و حدود 3 سال است که برای کودکان نویسندگی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نوشتن کتاب سعی کردم به صورت غیرمستقیم مفاهیم دینی را به کودکان آموزش دهم و مطالب در قالبی نو به کودکان آموزش داده شده است.

متن و تصویر دو مولفه مهم کتاب کودک است

سحرفرهادروش تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در این جلسه گفت: از کودکی به نقاشی علاقه داشتم و از سال 1382 کارحرفه‌ای خود را آغاز کردم. آخرین کارم با انتشارات رودآبی و کتاب مثل باران است. در زمینه تصویرگری کتاب، متن و تصویر 2 مولفه مهم یک کتاب و برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب بسیار تاثیرگذار است. باید دقت داشت که یکی از نکات مهم در نگارش کتاب کودک تعامل نویسنده و تصویرگر است.

قصه‌گویی برای کودک، هنر شفابخش است

در بخش دیگری از برنامه مرجان ریحانیان کارشناس برنامه درباره هنر نوشتن برای کودک گفت: برای تولید یک کتاب نویسنده و تصویرگر باهم باید همراه و همدل باشند. نکته‌ای که در بحث کودک و نوجوان مهم است قصه‌گویی است؛ قصه گفتن یک هنر انسانی است و قلب و روح ما را به هم مرتبط می‌کند، کودک را بر بال خیال سوار و با او همراه می‌شود.

وی در ادامه گفت: قصه‌گویی یک هنر شفابخش است و هر والدی باید با این حیطه آشنا باشد. در یک کتاب چیزی که مهم است ادبیات آن کتاب است. ادبیات کودک یک هنر است و ادبیت در آن باید وجود داشته باشد.

یکی از اتفاقات مهم در خواندن کتاب تاثیرات عاطفی آن است

وی افزود: یکی از اتفاقات مهم در خواندن کتاب تاثیرات عاطفی آن است.وقتی کتابی می‌خوانیم باید خودآگاهی و روابط بین فردی ارتقا یابد و کتاب این مهارت‌ها را به صورت غیر‌مستقیم آموزش می‌دهد. معیار مهم در انتخاب کتاب خوب لذت بردن از آن کتاب است. کودک با خواندن کتاب در دنیای خیال قرار می‌گیرد و خیال پردازی می‌کند و این باعث وقوع اتفاقات خوب در بزرگسالی می‌شود. وظیفه نویسنده، معلم-والد هست که کتاب خوب را در اختیار کودک قرار دهد که فرزند ما بتواند به رشد فلسفی و منطقی برسد و تفکر انتقادی و فکرش رشد کند. با کتاب می‌توانیم فضای الهام بخش ایجاد کنیم.

ریحانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نویسنده باید مخاطب و ادبیات کودک را بشناسد و اینکه مخاطب با این کتاب چگونه سیراب می‌شود. تصویرگری کتاب کودک نکته مهم دیگری است که مهارت بسیار زیادی می‌طلبد. تصویرگری کتاب، حال خوب به مخاطب القا می‌کند و شناخت مناسب به کودک می دهد که در این کتاب این هماهنگی بین نویسنده و تصویرگر قوی عمل شده است.

در انتهای برنامه کتاب "مثل باران" رونمایی شد.

آمار‌های عجیب از فروش بخش خارجی نمایشگاه مجازی کتاب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب کتاب مثل باران کتاب کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث «پل آستر» در سینما

«پل آستر» در کنار این که نویسندگی ماهر و سرشناس بود، در فیلمنامه‌نویسی و حتی کارگردانی در سینما نیز فعال بود.

به گزارش ایسنا، «پل آستر» رمان‌نویسنده معروف آثاری چون سه‌گانه «نیویورک» در حالی در سن ۷۷ سالگی به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت که نه تنها چهره‌ای شاخص در دنیای ادبیات بود، در عرصه سینمایی نیز تاثیرات زیادی داشت و ۱۸ رمان از آثار او از جمله «موسیقی شانس» به فیلم تبدیل شدند.

او خودش نیز وارد عرصه فیلمنامه‌نویسی شد و کار خود را با نگارش فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی «هاروی کایتل»، «ویلیام هرت» و «جیانکارلو اسپوزیتو» آغاز کرد و این اثر جایزه بهترین فیلمنامه اول را برای آستر از جوایز مستقل اسپریت به ارمغان آورد. همچنین فیلم «دود» که کارگردانی آن را «وین وانگ» بر عهده داشت، موفق به کسب خرس نقره‌ای جایزه هیات داوران از چهل و پنجمین جشنواره فیلم برلین هم شد.

«پل آستر» در دنباله فیلم «دود» با عنوان «صورت آبی» که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد در کنار «وین وانگ» به صورت مشترک کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت و این کمدی که بار دیگر با نقش‌آفرینی «هاروی کایتل» و «جیانکارلو اسپوزیتو» به همراه« لو رید»، «میرا سوروینو» و «مدونا»‌ بود با نقدهای متفاوتی رو به رو شد.

این نویسنده در فیلم «مرکز جهان» در ۲۰۰۱ با فیلمنامه‌ای مشترک با «وین وانگ» بار دیگر کارگردانی را تجربه کرد. این فیلم که نخستین نمایش جهانی خود را در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد، نامزد دریافت جایزه مستقل اسپریت برای بهترین بازیگر زن (مولی پارکر) شد.

در سال ۱۹۹۸، آستر فیلم «لولو روی پل» را نویسندگی و کارگردانی کرد و در سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی «دیوید تیولیس»، «ایرنه جاکوب» و «مایکل ایمپریولی» بار دیگر نگارش فیلمنامه و کارگردانی را بر عهده داشت.

«آستر» در «دانشگاه کلمبیا»‌ تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این اتفاق به دلایلی به نوشتن نخستین کتاب خاطرات این نویسنده منجر شد؛ «اختراع انزواء»  که در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.

«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سه‌گانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از ده‌ها رمان از جمله «قصر ماه» (۱۹۸۹)،‌ «موسیقی شانس» (۱۹۹۰)، «کتاب توهم»‌(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه