Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@06:43:59 GMT

آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۶۳۷۷

آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق

آفتاب‌‌نیوز :

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز شنبه با «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق دیدار و با وی در خصوص آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، دو طرف در این دیدار همچنین مسیر همکاری و افزایش هماهنگی‌ها میان عراق و سازمان ملل و نیز راه‌های حمایت از برنامه‌های سازمان ملل در عراق را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی نیز بر تمایل عراق برای تحکیم روابط منطقه‌ای و بین‌المللی خود با هدف تقویت امنیت و ثبات در عراق، منطقه و نیز حرکت در مسیر توسعه پایدار تاکید کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل هم بر موضع حمایتگرانه جامعه جهانی از عراق در برابر چالش‌های موجود و اهمیت گفت‌وگو به عنوان راهی برای حل اختلافات تاکید کرد.

الکاظمی پیش از این هم در ماه جاری میلادی با پلاسخارت دیدار و در خصوص پرونده‌های مختلف سازمان ملل در این کشور و نیز راه‌های تقویت صلح، ثبات و نقش عراق در سطح منطقه‌ و جهان بحث و گفت‌وگو کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحولات عراق مصطفی الکاظمی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار دو تیم روز جمعه، ۷ اردیبهشت، در تایلند برگزار شد.

نیمه نخست این دیدار ملی‌پوشان افغانستان موفق شدند که چهار بار دروازه حریف‌شان را باز کنند و در سوی دیگر بازیکنان عراق تنها دو گل خورده را جبران کردند

در این نیمه، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی هرکدام یک بار و مهران غلامی دوبار برای افغانستان گل‌زنی کردند.

در نیمه دوم بازی، عراق هرچند یک گل خورده دیگر را نیز جبران کرد، اما جواد صفری برای پنجمین بار دروازه این تیم را باز کرد و نتیجه بازی پنج بر سه به نفع ملی‌پوشان کشور شد.

با این نتیجه افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی در برابر برنده دیدار قرقیزستان و ویتنام، به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

دیدار تیم‌های ویتنام و قرقیزستان قرار است امروز برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)