Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@00:04:53 GMT

حیوان گزیدگی در فارس در حال افزایش است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۶۳۸۶

حیوان گزیدگی در فارس در حال افزایش است

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در کارگروه کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری گفت: حدود ۷۵ درصد از بیماری‌های نوظهور و ۶۰ درصد کل عوامل بیماری زا، بین انسان و دام مشترک است.

دکتر محمدرضا کریمی گفت: این عوامل بیماری زا علاوه بر ایجاد بیماری در انسان، به دلایل مختلف همچون کاهش تولید فرآورده‌های دامی، مرگ و میر دام ها، معدوم کردن دام‌ها و تامین واکسن و دارو‌های موردنیاز، هزینه‌های بسیاری را به چرخه اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این بین، بیماری هاری به علت میزان کشندگی بالا (۱۰۰ درصد کشندگی) یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در بسیاری از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می‌آید.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با وجود صرف میلیارد‌ها ریال هزینه برای پیشگیری از هاری در افراد دچار گزش در کشور، اما سالانه شاهد مرگ غم انگیز تعدادی به علت ابتلا به هاری هستیم.

دکتر کریمی گفت: در راستای هدف اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر حذف مرگ انسانی در اثر بیماری هاری ناشی از گزش سگ تا سال ۲۰۳۰ میلادی، کارگروه کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل دامپزشکی، محیط زیست، شهرداری شیراز و نیروی انتظامی، به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد که در این نشست ضمن بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو در برنامه کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری، پیرامون موارد حیوان گزیدگی در کلان شهر شیراز تبادل نظر صورت گرفت.

دکتر کریمی بررسی علت وقوع ۲ مورد مرگ انسانی ناشی از هاری در ابتدای امسال را از دیگر محور‌های برگزاری این کارگروه برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به تبادل نظر اعضای کارگروه، برنامه ریزی برای تشکیل منظم نشست‌ها و کنترل و ساماندهی حیوانات و سگ‌های ولگرد را از تصمیمات این کارگروه برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیوان گزیدگی بیماری هاری حیوان گزیدگی بیماری هاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان

 

 رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این پویش همزمان با  سراسر کشور از فردا ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ ارددیبهشت به مدت سه روز با شعار " دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برگزار می‌شود.

دکتر میر شفیعی آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و افزود: در این پویش دانشجویان دندانپزشک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و خدمات آموزش سلامت دهان و دندان و خدمات فلوراید تراپی را برای دانش آموزان ابتدایی ارائه می‌دهند.

او گفت: پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان هداشت دهان و دندان و اهمیت آن با سلامت بدن را به مردم اموزش خواهند داد.

میرشفیعی با توجه به اینکه سلامت دهان و دهان با سبلامت بدن از جمله بیماری فشار خون، دیابت و بارداری در ارتباط است، افزود: افرادی که بهداشت دهان ضعیفی دارند دارای بیماری فشار خوهند بود و افرادی که دیابت دارند اگر بیماری آنها کنترل شود، بر روی بیماری‌های دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مردم توثصیه کرد: نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا بیماری‌هایی که مرتبط با سلامت دهان و دندان است، کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود