Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه اعلام کرده که جهت کاستن از تنش و احترام به تقاضای وزیر خارجه و شهروندان ایرلند قصد دارد مکان رزمایش از قبل برنامه ریزی شده خود را که خارج از سواحل ایرلند برگزار کند.

وبگاه «بریکینگ نیوز» شنبه شب به وقت تهران نوشت که وزیر امور خارجه و دفاع روسیه تایید کرده اند که روسیه رزمایش نظامی از قبل برنامه ریزی شده خود را به دور از سواحل ایرلند منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند  در این زمینه گفت که به همتای روس خود نامه نوشته و درخواست بازنگری در تمرینات دریایی کرده و پاسخی مکتوب را عصر شنبه به وقت محلی دریافت کرده است که تایید می‌کند تمرینات به مکان دیگری منتقل می‌شود.

وزیر خارجه ایرلند در پستی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نوشت:«به همتای خود، وزیر دفاع روسیه نامه نوشتم تا درخواست تجدید نظر در تمرینات دریایی در سواحل ایرلند را داشته باشم. امروز عصر نامه‌ای دریافت کردم مبنی بر اینکه مانورهای روسیه به خارج از منطقه اقتصادی ایرلند منتقل خواهند شد. من از این پاسخ استقبال می‌کنم.»

این رزمایش‌ها که شامل پرتاب موشک است، قرار بود در سواحل جنوب غربی ایرلند در منطقه اقتصادی انحصاری ایرلند (EEZ)که این کشور در مورد اکتشاف و استفاده از منابع دریایی از حقوق ویژه برخوردار است، انجام شود. وزارت حمل و نقل ایرلند نیز پیشتر هشداری رسمی در مورد تمرینات نیروی دریایی منتشر کرده و هشدار داده بود که این رزمایش خطرات ایمنی جدی برای مالکان کشتی و دریانوردان به همراه دارد.

ماهیگیران ایرلندی همچنین خواستار دور شدن تمرینات نیروی دریایی از مناطق ماهیگیری مورد استفاده قایق های ایرلندی شدند و نمایندگانی از آن‌ها با سفیر روسیه درباره این موضوع ملاقات کردند.

روسیه قصد دارد اوائل ماه فوریه رزمایشی با مهمات واقعی را دورتر از سواحل ایرلند برگزار کند. هنوز شمار رزمناوهای روسیه برای شرکت در این رزمایش مشخص نشده است.

 

این رزمایش در حالی قرار است برگزار شود که تنش بین روسیه با ناتو بابت اوکراین بالا گرفته است. در حالیکه روسیه بارها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در همین رابطه گفت که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما از آمریکا و کی‌یف انتظار اقدامات تحریک آمیز  اطلاعاتی و  نظامی را داریم. آنها ممکن است این کار را انجام دهند، به خصوص که آنها تجربه زیادی در این مسیرها دارند.»

این در حالی است که منابع خبری گزارش داده بودند ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» آمریکا و ناتو قصد دارند  در دریای مدیترانه و در روزهای آتی  با بهانه تنش روسیه با اوکراین تمرینی برگزار کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش ایرلند سواحل ایرلند کی یف ناتو اوکراین سواحل ایرلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آن‌ها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه